W gamie Ford Pro można znaleźć wiele modeli, które można dostosować do indywidualnych potrzeb. Marka od lat wspiera profesjonalistów z różnych sektorów – obejmując pracowników budowlanych, przedsiębiorców czy ratowników i straż pożarną. Jednym z modeli jest pickup Ford Ranger, który ostatnio zadebiutował w roli auta ratowniczo-pożarniczego.
Ford Ranger to wszechstronny pickup, który nie tylko oferuje wyjątkową ładowność i zdolność do holowania ciężkich przyczep, ale również – dzięki zaawansowanemu napędowi na cztery koła – umożliwia pracę w trudnym terenie. Ten amerykański pickup oferowany jest w trzech wersjach kabin. Najpopularniejszą odmianą jest wersja z podwójną kabiną oferująca przestronne wnętrze i wygodne siedzenia w drugim rzędzie. Oferta obejmuje ponadto kabinę pojedynczą – z najdłuższą skrzynią ładunkową oraz kabinę przedłużoną z miejscem dla dodatkowych pasażerów.
Samochód występuje na rynku z trzema silnikami. Podstawowym jest wydajna jednostka wysokoprężna i turbodoładowana o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM. W ofercie znaleźć można silnik 2.0 EcoBlue BI-TURBO o mocy 205 KM. Topową jednostką jest wysokoprężny silnik V6 o objętości skokowej trzech litrów. Ranger dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i dwoma rodzajami automatycznych przekładni – o 6 i 10 przełożeniach. Zaawansowany system napędu na cztery koła, możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami czy elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego, poszerzają możliwości terenowe nowego Rangera.
Model ten idealnie sprawdza się w roli samochodu z zabudową rozpoznawczo-operacyjną o różnym zastosowaniu. Firma FC Autosystem Częstochowa – w oparciu o wersję z podwójną kabiną – przygotowała dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Orońsku pierwszego w kraju Rangera nowej generacji przystosowanego do działań ratowniczo-pożarniczych.
Ford Ranger Raptor ustanawia rekord świata w jeździe na dwóch kołach
Samochód został odpowiednio zmodyfikowany oraz wzmocniony, aby zapewniał pełną mobilność w najtrudniejszych warunkach. Zawieszenie tylnej osi zostało przystosowane do ciągłego obciążania zabudową i wyposażeniem – zastosowano zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją ciśnienia, aby utrzymać wysokość nadwozia oraz stabilność bez względu na obciążenie skrzyni.
Ranger został ponadto wyposażony w maszt oświetleniowy LED, który jest wysuwany automatycznie i pozwala na sterowanie głowicą w celu dokładnego oświetlenia miejsca działań. Kontener został wyposażony w podest roboczy i drabinkę ułatwiającą wejście, a skrytki na sprzęt zamykane są żaluzjami wodno- i pyłoszczelnymi z dostępem z trzech stron.
Pickup został ponadto wyposażony w dodatkowe oświetlenie uprzywilejowania i lampy LED, a ze względu na możliwość interwencji w trudnym terenie, zastosowano również potężną wyciągarkę. W przypadku tak wyspecjalizowanych pojazdów, takie elementy są niezbędne do sprawnego przeprowadzania akcji ratowniczych.
Źródło: Ford