Entuzjazm dla typowej frajdy z jazdy MINI nie zna granic. Wszechstronne, mocne i przestronne MINI Countryman S ALL4 gwarantuje typową ją w każdym terenie. Największy model MINI w nowej odsłonie łączy elastyczne możliwości crossovera z inteligentnym napędem na wszystkie koła. Nowe MINI Countryman oferuje zauważalnie więcej miejsca we wnętrzu.
Dzięki dzielonemu w proporcjach 40:20:40 oparciu tylnej kanapy bagażnik daje różne możliwości przewozu bagażu. Ma on pojemność od 450 litrów do 1450 litrów i po złożeniu tylnej kanapy pozwala z łatwością przewozić nawet duże przedmioty.
Innowacyjne funkcje wspomagające, takie jak półautomatyczna jazda na poziomie 2 i rozbudowane usługi cyfrowe, dodatkowo wspierają kierowców i pasażerów. 48‑woltowy silnik mild hybrid zwiększa wydajność 2-litrowego silnika Twin Power. Dzięki zoptymalizowanemu współczynnikowi oporu powietrza Cx wynoszącemu 0,26, zużycie paliwa w nowym MINI Countryman S ALL4 jest odczuwalnie niższe, ustanawiając nowy rekord w tym segmencie pojazdów.
— Dzięki mocnemu 4-cylindrowemu silnikowi benzynowemu i sportowej stylistyce nowe MINI Countryman S ALL4 wyznacza nowe standardy w swoim segmencie — mówi Stefanie Wurst, szefowa marki MINI.
Jeszcze więcej swobody dzięki inteligentnemu napędowi na wszystkie koła
System napędu na wszystkie koła ALL4 zapewnia odczuwalnie większą przyczepność, bezpieczeństwo, stabilność jazdy i zwinność. Dzięki szybkiemu i precyzyjnemu sterowaniu elektronicznemu moc napędu jest rozdzielana pomiędzy przednie i tylne koła w każdych warunkach drogowych i pogodowych odpowiednio do potrzeb.
Nieco większy rozstaw kół i osi stanowi podstawę doskonałej dynamiki jazdy i zwiększa komfort. Aby zapewnić jeszcze większą frajdę z jazdy na każdej nawierzchni, do MINI Countryman dostępne są nowe kombinacje obręczy kół i opon.
Nowe MINI John Cooper Works Countryman z maksymalnymi osiągami
Bezpośredni układ kierowniczy oraz połączenie jednoprzegubowej osi przedniej z kolumnami MacPhersona i wielowahaczowej osi tylnej gwarantują niepowtarzalne i typowo gokartowe wrażenia z jazdy MINI. Zawieszenie można ustawić tak, aby było zrównoważone i komfortowe lub szczególnie sportowe – odpowiednie zarówno do jazdy po mieście, jak i wycieczek po okolicy. Opcjonalnie dostępny jest adaptacyjny układ jezdny z obniżonym o 15 mm zawieszeniem i amortyzatorami działającymi zależnie od częstotliwości skoków.
MINI Countryman S ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4–6,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 169–155 g/km) dzięki płynnie pracującemu dwulitrowemu czterocylindrowemu silnikowi turbo oferuje moc 160 kW (218 KM) i osiąga moment obrotowy 360 Nm. 48-woltowy silnik mild hybrid wspomaga osiągi pojazdu przy niskich prędkościach obrotowych i zapewnia tymczasowe zwiększenie mocy o 14 kW.
Nowością w MINI jest możliwość jazdy półautomatycznej na drogach wielopasmowych. Dzięki temu przy prędkości do 60 km/h kierowca może zdjąć ręce z kierownicy, pod warunkiem, że nadal uważnie śledzi ruch drogowy i pozostaje gotowy do interwencji w dowolnym momencie. W zmianie pasa pomaga asystent autostradowy, który wykrywa wszelkie niezbędne luki w ruchu na drodze do zjazdu. Następnie doprowadza samochód do optymalnej prędkości i automatycznie rozpoczyna zmianę pasa ruchu.
Więcej estetyki MINI przy zredukowanej stylistyce
Niezależnie od okoliczności, MINI Countryman jest i zawsze było już na pierwszy rzut oka rozpoznawalne jako MINI. Nowa stylistyka przekonuje szczególnie wyrazistą estetyką. Z przodu samochód ma uporządkowany wygląd i charakteryzuje się zdecydowanym kształtem maski oraz nową ośmiokątną atrapą chłodnicy. Reflektory diodowe MINI podkreślają wyjątkowość minimalistycznej stylistyki dzięki indywidualnym trybom Signature. Krótkie zwisy i smukłe kontury są tak samo typowe dla MINI jak wydłużony kontrastujący dach.
Szeroka i wyprostowana sylwetka nowego MINI Countryman podkreśla jego prezencję i solidny offroadowy charakter. Pionowe lampy tylne obramowują sylwetkę pojazdu i nadają nowemu crossoverowi MINI wyjątkowo sportowy wygląd.
Stylistyka samochodu, która została zredukowana do podstawowych elementów, pozwala konfigurować go na różne sposoby za pomocą czterech pakietów wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego – Essential, Classic, Favoured, John Cooper Works. Na przykład pakiet Favoured Trim podkreśla indywidualny charakter MINI Countryman S ALL4 szczególnie ekspresyjnymi detalami. Elegancki kolor Melting Silver i 21-calowe obręcze kół 950 Rallye Spoke (dostępne jako wyposażenie dodatkowe) nadają temu poszukiwaczowi przygód solidny i szlachetny wygląd. Do nowego MINI Countryman dostępne są obręcze kół ze stopów lekkich w różnych wzorach i rozmiarach od 17 do 21 cali.
Nowe możliwości dzięki innowacyjnym materiałom
We wnętrzu nowego MINI Countryman S ALL4 wyraźne formy podkreślają nowy język stylistyczny. Deska rozdzielcza z dwukolorową tkaniną tworzy nowe i wyjątkowo przytulne wrażenie przestrzeni. Szklany dach panoramiczny zapewnia we wnętrzu więcej światła, a wysokiej jakości fotele komfortowe dają bezpieczne i wygodne podparcie.
Doskonałe materiały, innowacyjna technologia i indywidualnie regulowane oświetlenie tworzą wciągające wrażenia z jazdy. Jedną z najważniejszych cech nowego MINI Countryman są tryby MINI Experience. Każdy z nich ma swój własny wygląd i oświetlenie ambientowe. Jednym poleceniem można całkowicie zmienić wygląd i atmosferę kokpitu. Poszczególne tryby podkreślają różne aspekty tego wszechstronnego poszukiwacza przygód. Nowa funkcja MINI Driving Sounds tworzy wyjątkową atmosferę, która wspiera spersonalizowane ustawienia jazdy dzięki specjalnie skomponowanym dźwiękom.
W kokpicie MINI Countryman centralne miejsce zajmuje wysokiej rozdzielczości okrągły wyświetlacz OLED. Zestaw wskaźników o średnicy 240 mm i szklanej powierzchni wyznacza nowy standard. Aby zapewnić wygodną obsługę systemów informacyjno-rozrywkowych i wspomagających, panel interakcji MINI przesunięto bliżej kierowcy i pasażera z przodu. Nowy MINI Operating System 9 pozwala intuicyjnie obsługiwać wszystkie funkcje pojazdu dotykowo lub za pomocą asystenta głosowego.
Źródło: MINI