Dynamiczna stylistyka sygnalizuje, że EQA ma do zaoferowania mnóstwo frajdy z jazdy. Większy EQB w nadwoziu kompaktowego SUV-a kryje wyjątkowo przestronne wnętrze, z maksymalnie siedmioma fotelami. Po raz pierwszy dla pięciomiejscowej wersji EQB dostępny jest opcjonalny hak holowniczy ze stabilizacją przyczepy ESP®. Maksymalny uciąg wynosi 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła lub 4MATIC).
Oba elektryczne kompakty Mercedesa łączy wysoka, wyprostowana pozycja za kierownicą, typowa dla SUV-ów – nie tylko wygodna przy wsiadaniu i wysiadaniu, lecz także zapewniająca dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Użyteczność jest zresztą jedną z mocnych stron obu tych serii modelowych. Pięciomiejscowy Mercedes-Benz EQA standardowo oferuje trójdzielne składane oparcie tylnej kanapy (w proporcji 40:20:40), a jego bagażnik mieści od 340 do 1320 litrów.
Siedmiomiejscowy EQB odpowiada na szczególnie różnorodne wymagania transportowe. Z dwóch siedzeń w trzecim rzędzie mogą korzystać osoby o wzroście do 1,65 m, można tam także zamontować foteliki dziecięce. Pojemność bagażowa wynosząca od 495 do 1710 lub od 465 do 1620 litrów (odpowiednio, dla wersji pięcio- i siedmiomiejscowej) odpowiada standardom średniej klasy kombi. Pochylenie oparć drugiego rzędu siedzeń można standardowo kilkustopniowo regulować, a na życzenie jego fotele są przesuwane wzdłużnie w zakresie o 140 milimetrów. Dzięki temu bagażnik można powiększyć nawet o 190 litrów.
Nacisk na efektywność EQA i EQB położono nie tylko w przypadku układu napędowego, lecz także architektury termicznej: dzięki standardowej pompie ciepła ciepło odpadowe z napędu elektrycznego można wykorzystać do ogrzewania wnętrza. Znacząco zmniejsza to zapotrzebowanie na prąd potrzebny do ogrzania kabiny. Co więcej, wnętrze kompaktowych elektrycznych SUV-ów z gwiazdą można klimatyzować jeszcze przed uruchomieniem – korzystając z systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX w samochodzie lub zdalnie, za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.
Zaktualizowany Mercedes EQB – w wersji pięciomiejscowej – jest po raz pierwszy opcjonalnie dostępny z hakiem holowniczym ze stabilizacją przyczepy ESP®. W tym celu specjalnie wzmocniono konstrukcję jego nadwozia. Maksymalny uciąg przyczepy z hamulcem wynosi 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła albo 4MATIC). Przycisk odblokowania i lampka kontrolna haka holowniczego znajdują się w tylnej pokrywie. Po odblokowaniu hak można rozłożyć lub schować za poszyciem zderzaka. Zaczep holowniczy jest dopuszczony do przewozu rowerów. Jego maksymalne obciążenie wynosi 80 kg.
Najważniejsze dane techniczne:
EQA 250 | EQA 250+ | EQA 300 4MATIC | EQA 350 4MATIC | ||
Silnik elektryczny: przód/tył | Type | synchr./- | synchr./- | asynchr./synchr. | asynchr./synchr. |
Moc | kW (KM) | 140 (190) | 140 (190) | 168 (228) | 215 (292) |
Moment obrotowy | Nm | 385 | 385 | 390 | 520 |
Użyteczna pojemność akumulatora | kWh | 66,5 | 70,5 | 66,5 | 66,5 |
Maksymalna moc ładowania AC | kW | 11 | |||
Maksymalna moc ładowania DC | kW | 100 | |||
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4463/1834/1613 | |||
Rozstaw osi | mm | 2729 | |||
Średnica zawracania | m | 11,4 | |||
Pojemność bagażnika (VDA) | L | 340-1320 | |||
Zużycie energii (WLTP) | kWh/ 100 km | 14,4-16,7 | 14,4-16,4 | 16,7-18,6 | 16,7-18,6 |
Emisje CO2 (WLTP) | g/km | 0 | 0 | 0 | 0 |
Zasię (WLTP; dane wstępne) | km | 456-528 | 496-560 | 411-459 | 411-459 |
EQB 250+ | EQB 300 4MATIC | EQB 350 4MATIC | ||
Silnik elektryczny: przód/tył | Type | PSM/- | ASM/PSM | ASM/PSM |
Moc | kW | 140 | 168 | 215 |
Moment obrotowy | Nm | 385 | 390 | 520 |
Użyteczna pojemność akumulatora | kWh | 70,5 | 66,5 | 66,5 |
Maksymalna moc ładowania AC | kW | 11 | ||
Maksymalna moc ładowania DC | kW | 100 | ||
Długość/szerokość/wysokość | mm | 4684/1834/1654 | ||
Rozstaw osi | mm | 2829 | ||
Średnica zawracania | m | 11,7 | ||
Pojemność bagażnika (VDA) | L | 495-1710/465-1620 | ||
Zużycie energii (WLTP) | kWh/ 100 km | 15,2-17,5 | 17,1-19,2 | 17,1-19,2 |
Emisje CO2 (WLTP) | g/km | 0 | ||
Zasię (WLTP; dane wstępne) | km | 463-536 | 396-448 | 396-448 |
Źródło: Mercedes
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…