Categories: Wiadomości

Nissan – nowa przestrzeń do prezentacji projektów łączy świat fizyczny z cyfrowym

Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował swoją nową przestrzeń ekspozycyjną, zlokalizowaną na terenie kampusu projektowego i inżynieryjnego w Atsugi w prefekturze Kanagawa. Celem nowego obiektu jest dalsze wspieranie cyfryzacji procesu projektowania, poprawa jakości jego rezultatów oraz zakresu badań nad designem, aby tworzyć projekty, które jeszcze lepiej odpowiedzą na potrzeby klientów.

W obiekcie wykorzystano ultraszeroki zakrzywiony ekran o rozdzielczości 24 K, pełnokolorowy ekran sufitowy, zdalne oświetlenie i system dźwiękowy 7.1, aby stworzyć immersyjne wrażenia, które bardziej realistycznie odwzorowują rzeczywisty sposób użytkowania samochodów i tworzą nową wartość wynikającą z połączenia świata fizycznego z cyfrowym.

Zazwyczaj projekty pojazdów są sprawdzane i zatwierdzane za pomocą modeli fizycznych. Może to skutkować długimi okresami produkcji, znacznymi kosztami i ograniczeniami w zakresie wariantów modeli. Ponad pięć lat temu dział Nissana odpowiedzialny za projektowanie rozpoczął cyfrową transformację swoich procesów, na przykład poprzez wykorzystanie VR.

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych

Nowy obiekt wykorzystuje silnik gamingowy do tworzenia treści wyświetlanych na ekranach i odtwarza w czasie rzeczywistym różne środowiska z wysokim poziomem realizmu i immersyjności.

Pozwala to na sprawdzanie projektów w formie, która ściśle odzwierciedla rzeczywiste warunki użytkowania, w tym zmiany w intensywności światła o różnych porach dnia, wzorce pogodowe i inne czynniki naturalne.



W celu dokonania weryfikacji da się ustawić pojazdy w jednej linii na ekranie i dokładnie porównać subtelne różnice konstrukcyjne i kolory. Co więcej, możliwość szybkiej zmiany ustawienia i kąta modelu w czasie rzeczywistym pozwala na szybsze i łatwiejsze podejmowanie decyzji.

Obrazy wyświetlane na zakrzywionym ekranie i ekranie sufitowym mogą łączyć się z fizycznymi modelami i tworzyć przestrzeń, która pozwala projektantom puścić wodze wyobraźni ze względu na brak granicy między tym, co rzeczywiste a tym, co cyfrowe.

Nowy obiekt działa jako hub kreatywny i jest dostępny online z każdego miejsca. Obiekt ma na celu stworzenie inkluzywnego, interaktywnego, elastycznego i twórczego środowiska, które ułatwia tworzenie bardziej kreatywnych i atrakcyjnych projektów, a to wszystko przez usunięcie przeszkód w zakresie miejsca i czasu tworzenia projektów.

Alfonso Albaisa, starszy wiceprezes i dyrektor globalnego designu Nissana, powiedział: „Jako projektanci jesteśmy świadkami ekscytującego, przełomowego momentu w procesach rozwojowych branży motoryzacyjnej. W Nissanie pędzimy naprzód z naszą transformacją cyfrową. Robimy to podobnie jak inne branże, które biorą udział w swoim własnym wyścigu, jak na przykład sektor gier. Nasz nowy immersyjny «teatr» wykorzystuje to, co najlepsze ze wszystkich światów i gromadzi najnowocześniejsze technologie w jednej niesamowitej przestrzeni fizycznej i wirtualnej, która jest źródłem nowych inspiracji dla naszych zespołów”.

Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Renault OpenR link – najbardziej intuicyjny system multimedialny

OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…

1 dzień ago

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

2 dni ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

3 dni ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

4 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

5 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

6 dni ago