Mitsubishi ASX 1.3 158 KM 7DCT – atrakcyjna nowość, która zauroczy

Ten model ma już swoją kilkunastoletnią historię. Pierwsza generacja powstała przy współpracy z francuskim koncernem PSA, która zadebiutowała w marcu 2010 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Pod koniec 2011 roku zaprezentowano bliźniacze modele z logo Citroëna i Peugeot. Ta generacja trzykrotnie była modernizowana, by po 12 latach oddać miejsce następcy.

Nowy ASX powstał już w innym koncernie, przy współpracy ze specjalistami Renault. Ten model powstał na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, jako bliźniak Renault Captur II. Oba pojazdy produkowane są w hiszpańskiej fabryce, zlokalizowanej w mieście Valladolid.

Jednak już podczas premierowej prezentacji okazało się, że nowy ASX ma swój styl, który go wyróżnia od bliźniaka. To nie pierwszy producent, który pod różnymi markami produkuje spokrewnione technicznie modele. Historia motoryzacji zna wiele takich przykładów. Są wśród nich i takie, które okazały się sukcesem pod każdą postacią. Wszystko wskazuje na to, iż nowy ASX okaże się rynkowym sukcesem, bo to auto warte zainteresowania.

Chociaż na pierwszy rzut oka może przypominać Renault Captur, to jednak ma swój odmienny styl. Nie będziemy go porównywać z bliźniakiem, bo każdy z tych dwóch modeli ma swoje życie i swoich zwolenników. Wzrok przyciąga przednia część nadwozia z charakterystycznym logo marki Mitsubishi. Przedni wlot powietrza zgodny z koncepcją „Dynamic Shield” nadaje ASX sportowy, zadziorny charakter. Producent zadbał o bogate wyposażenie, które uznać należy za duży atut tego modelu.

Stylowe detale zewnętrzne, takie jak czarne lub chromowane listwy boczne, czarne osłony pod zderzakami oraz czarne lub chromowane detale błotników, dodatkowo podnoszą atrakcyjność samochodu. ASX jest standardowo wyposażony w światła przednie i tylne LED o wyrazistych kształtach. Są one nie tylko energooszczędne, ale także zapewniają maksymalną widoczność, zapewniając bezpieczną i komfortową podróż.

Mitsubishi ASX 1.3 158 KM 7DCT – oszczędna jednostka napędowa

Czterocylindrowy silnik 1.3 MHEV o mocy 158 KM wraz bezstopniową przekładnią 7DCT, zapewnia nie tylko dynamiczne osiągi, ale także niskie zużycie paliwa, które podczas naszego testu nie przekroczyło 6,4 l/100 km. W aktualnej ofercie mamy do wyboru jedną z czterech jednostek napędowych. Z czego trzy z nich są zelektryfikowane (do wyboru są dwie wersje miękkiej hybrydy i samoładująca się hybryda typu HEV.

Testowana wersja o pojemności skokowej 1.3 l z układem miękkiej hybrydy (MHEV) napędzanego paskiem klinowym dwufunkcyjnego alternatora-rozrusznika oraz 12V akumulatora. Takie rozwiązanie pozwala na odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania, a silnik elektryczny zasilany z dodatkowego akumulatora wspomaga jednostkę spalinową przy dynamicznym przyspieszaniu. W praktyce okazuje się, iż moc 158 KM jest w zupełności wystarczająca dla tego crossovera.

Mitsubishi ASX 1.3 158 KM 7DCT – fot. Lesław Sagan

Dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna 7DCT pracuje płynnie i podczas zmiany przełożeń nie odczuwamy najmniejszych szarpnięć. Także nie mamy zastrzeżeń do szybko reagującego systemu start&stop.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV tańszy nawet o 40 000 zł, Space Star najtańszym modelem AT w segmencie

Przy pomocy przycisku MULTI-SENSE można m.in. zmieniać tryby jazdy. Służy on też do wybierania informacji, jakie wyświetlają się na panelu przed kierowcą oraz do zmiany koloru oświetlenia wnętrza. Do dyspozycji kierowcy są trzy tryby jazdy: Eco, Sport i My Sense (ten ostatni jest ustawiony domyślnie).

Mitsubishi ASX 1.3 158 KM 7DCT – komfortowe wnętrze z bogatym wyposażeniem

Dla każdego użytkownika samochodu ważny jest nie tylko komfort jazdy, ale także urządzenia, którymi dysponuje na pokładzie. Jesteśmy przekonani, iż nowy ASX ma to wszystko. Bezpośrednio przed oczami kierowcy znajduje się duży, ponad 10 calowy ekran z możliwością personalizacji. Wyświetla on nie tylko prędkościomierz i obrotomierz, ale również wskazania systemu nawigacji oraz inne istotne parametry jazdy. Kolor ambientowego podświetlenia można dostosować do własnych preferencji, a dźwięk najwyższej jakości zapewni nam system nagłośnienia Bose Premium.

Mitsubishi Space Star w nieoprocentowanym kredycie i inne okazje w salonach japońskiej marki

W zależności od wybranej specyfikacji Mitsubishi ASX może być wyposażony w dwa rodzaje stacji
multimedialnej: z ekranem o przekątnej 7 lub 9,3 cala. Oba warianty oferują łączność w ramach interfejsów
Android Auto/Apple CarPlay, a większy z ekranów może być wyposażony w wbudowaną nawigację.

Mitsubishi ASX 1.3 158 KM 7DCT – fot. Lesław Sagan

Jedną z wielu zalet tego crossovera jest przestronne i funkcjonalne wnętrze. Przy pięciu osobach na pokładzie nadal pozostaje do dyspozycji przestrzeń bagażowa o objętości 422 litrów, z dodatkowymi 114 litrami po przesunięciu tylnej kanapy do przodu.

Mitsubishi ASX 1.3 158 KM 7DCT – podsumowanie

Nie ma wątpliwości, iż to auto ożywiło markę Mitsubishi i uatrakcyjniło odnawianą ofertę. Chociaż jest bliźniaczo spokrewnionym modelem z Renault Captur, to jednak designerem udało się uzyskać własny styl. Zwraca uwagę designem nadwozia, z charakterystycznym logo trzech diamentów. Oferuje nowoczesne wnętrze z najnowszymi rozwiązaniami ułatwiającymi życie kierowcy i współpasażerom. Atutem jest przesuwana tylna kanapa, która pozwala na wykorzystanie przestrzeni bagażowej według potrzeb w danej chwili. Nie można także pominąć dostępnego wyposażenia, które obejmuje praktycznie wszystkie elementy potrzebne do szczęścia użytkownikowi tego pojazdu. Do tego wszystkiego należy dodać pełną 5-letnią gwarancję i 8 lat/160 000 km gwarancji na pojemność akumulatora trakcyjnego oraz 5 lat pomocy drogowej assistance (MAP).

Mitsubishi ASX 1.3 158 KM 7DCT – podstawowe dane techniczne