– BMW Group intensywnie wzmacnia ofertę pojazdów elektrycznych, a do 2030 roku 50% wszystkich sprzedawanych przez nas samochodów będzie posiadać napęd elektryczny. Celem firmy jest jednak sukcesywna rozbudowa innowacyjnych napędów, dlatego kontynuujemy rozwój technologii wodorowej, która w przyszłości może być atrakcyjnym uzupełnieniem elektromobilności i dodatkową opcją zrównoważonej mobilności indywidualnej – mówi dr. Jürgen Guldner, dyrektor rozwoju technologii wodorowej BMW Group.
BMW iX5 Hydrogen łączy wysokowydajne systemy ogniw paliwowych z wysoce zintegrowaną jednostką napędową BMW eDrive piątej generacji, dzięki czemu układ napędowy samochodu generuje moc 275 kW (401 KM). Oznacza to, że pojazd pierwsze 100 km/h osiąga w czasie poniżej 6 sekund, a jego prędkość maksymalna to ponad 180 km/h. Zużycie wodoru wynosi tylko 1,19 kg/100 km, co przekłada się na imponujący zasięg wynoszący 504 km w cyklu WLTP. Samo napełnianie zbiorników trwa natomiast maksymalnie 4 minuty. BMW iX5 Hydrogen jest świetnym przykładem nowoczesnej mobilności, która łączy doskonałe osiągi z troską o środowisko.
BMW iX5 Hydrogen jest efektem ścisłej współpracy specjalistów od technologii wodorowej, rozwoju pojazdów i wstępnej budowy nowych modeli, której celem jest zintegrowanie innowacyjnej technologii napędu i magazynowania energii.
Produkcja modelu odbywa się w zakładzie pilotażowym Centrum Badań i Innowacji w Monachium, a od zeszłego roku w tamtejszym centrum kompetencyjnym ds. wodoru firma zajmuje się także produkcją systemów ogniw paliwowych.
– Tegoroczna edycja Kongresu Nowej Mobilności zgromadzi w jednym miejscu przedstawicieli producentów pojazdów i infrastruktury, operatorów i dostawców usług w obszarze ładowania, firmy technologiczne, przedsiębiorstwa transportowe, koncerny energetyczne i paliwowe, a także rozwijające się startupy i instytucje finansujące nową mobilność, którzy będą dyskutować w 6 głównych ścieżkach tematycznych, wśród których nie zabraknie również wodoru. Wydarzenie to również doskonała okazja, by producenci z całej Europy przedstawili siebie, swoje produkty i usługi międzynarodowej publiczności B2B i B2C. Mamy ambicję, by strefa EXPO na KNM stanowiła unikalne miejsce łączące firmy z całego łańcucha dostaw sektora e-mobility oraz przestrzeń prezentacji najnowszych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań z obszaru zeroemisyjnych technologii. Tym bardziej cieszy fakt, że wśród wydarzeń towarzyszących Kongresu, zgromadzeni będą mogli po raz pierwszy w Polsce zapoznać się z wodorowym pojazdem BMW. Jest to wyróżnienie, że zostanie on pokazany na najważniejszym wydarzeniu zrównoważonego transportu w regionie CEE – komentuje Aleksander Rajch, Członek Zarządu PSPA.
BMW Group jako pierwszy niemiecki producent samochodów zobowiązał się do osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej w łańcuchu wartości poprzez inicjatywę „Business Ambition for 1.5°C”. Zgodnie z przyjętą strategią, celem firmy jest zmniejszenie o 40% emisji CO2 w całym cyklu życia pojazdów do 2030 r.
Wraz z podejmowanymi działaniami na rzecz środowiska, BMW Group cieszy się coraz większym zainteresowaniem konsumentów wybierających pojazdy elektryczne. W 2022 r. na całym świecie sprzedała ich 215 tysięcy, co stanowi wzrost o prawie 108% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Pomimo wysokiego zainteresowania pojazdami elektrycznymi, firma pracuje nad alternatywnymi opcjami i widzi technologię FCEV jako uzupełnienie oferty BEV. Wspiera ponadto działania promujące innowacje w Europie, które służą budowaniu gospodarki wodorowej i napędzaniu produkcji ekologicznego wodoru.
Źródło: BMW
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…