Produkcja elektrycznego sedana VW ID.7 odbywa się w niemieckim mieście Emden, gdzie pierwotnie produkowany był Passat, a dziś produkowany jest tutaj samochód elektryczny ID.4. Warto dodać, że niski popyt na model ID.4, który również produkowany jest w Zwickau, doprowadził do wydłużenia przerwy wakacyjnej pod koniec czerwca, odwołania zmian i odłożenia daty wprowadzenia trzeciej zmiany . Z tego powodu przesunięto również oficjalne rozpoczęcie produkcji ID.7.
Dodajmy, że w odróżnieniu od szeregu innych elektrycznych modeli z rodziny VW ID, elektryczny sedan ID.7 będzie produkowany wyłącznie w fabryce (w Emden), skąd trafi na rynek europejski i północnoamerykański. Model przeznaczony na rynek chiński powstanie we wspólnych lokalnych przedsiębiorstwach FAW-Volkswagen lub SAIC Volkswagen.
Podstawą elektrycznego sedana ID.7 jest ponownie platforma elektryczna MEB, w którą wbudowano w podłogę dobrze znany akumulator o łącznej mocy 81 kW i mocy użytkowej 77 kW, co oferują także inne modele z rodziny ID. W późniejszym czasie oferta powinna zostać poszerzona także o nowy akumulator o maksymalnej pojemności 91 kWh i pojemności użytkowej 86 kWh.
Model z podstawowym akumulatorem w wyposażeniu ID.7 Pro powinien oferować maksymalny zasięg aż do 615 km według WLTP, model z mocniejszym akumulatorem ID.7 Pro S powinien wydłużyć zasięg aż do 700 km. Podstawowy akumulator powinien oferować ładowanie z mocą maksymalnie 170 kW, natomiast większy akumulator powinien obsługiwać ładowanie z mocą do 200 kW, skracając czas pracy ładowarki.
Kolejną ciekawostką modelu ID.7 będzie nowy silnik elektryczny APP550, który po raz pierwszy zostanie zaprezentowany w modelu na platformie MEB i będzie oferował moc do 210 kW. Dla porównania dodajmy, że dzisiejsze modele tej marki wykorzystują tylny silnik elektryczny o mocy 150 kW, który uzupełnia przedni silnik elektryczny o mocy 80 kW.
“Jestem pewna, że dzięki ID.7 nasi koledzy w Emden będą kontynuować historię sukcesu tej lokalizacji, która do tej pory była kojarzona głównie z modelem Passat. Produkowany w Emden sedan ID.7, dzięki swoim genom z Passata, wypełnia istotną lukę w naszej ofercie samochodów elektrycznych i jestem przekonana, że stanie się hitem” – powiedziała Daniela Cavallo, członkini rady zakładowej.
Na razie sedan ID.7 będzie oferowany wyłącznie z napędem na tylne koła, ale w przyszłości spodziewamy się wprowadzenia ostrzejszej wersji GTX, wyposażonej w silniki elektryczne o wyższej mocy i z napędem na wszystkie cztery koła.
Źródło: Volkswagen
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…
100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym…