Volkswagen oficjalnie rozpoczął produkcję elektrycznego sedana ID.7, którego premiera odbyła się w kwietniu 2023 roku. Jednocześnie jest to symboliczny start produkcji seryjnej, gdyż produkcję w limitowanych liczbach rozpoczęto już w czerwcu. Samochód powinien trafić do sprzedaży jeszcze jesienią tego roku.
Produkcja elektrycznego sedana VW ID.7 odbywa się w niemieckim mieście Emden, gdzie pierwotnie produkowany był Passat, a dziś produkowany jest tutaj samochód elektryczny ID.4. Warto dodać, że niski popyt na model ID.4, który również produkowany jest w Zwickau, doprowadził do wydłużenia przerwy wakacyjnej pod koniec czerwca, odwołania zmian i odłożenia daty wprowadzenia trzeciej zmiany . Z tego powodu przesunięto również oficjalne rozpoczęcie produkcji ID.7.
Dodajmy, że w odróżnieniu od szeregu innych elektrycznych modeli z rodziny VW ID, elektryczny sedan ID.7 będzie produkowany wyłącznie w fabryce (w Emden), skąd trafi na rynek europejski i północnoamerykański. Model przeznaczony na rynek chiński powstanie we wspólnych lokalnych przedsiębiorstwach FAW-Volkswagen lub SAIC Volkswagen.
Volkswagen California CONCEPT – koncepcyjna wersja nowej generacji kampera
Podstawą elektrycznego sedana ID.7 jest ponownie platforma elektryczna MEB, w którą wbudowano w podłogę dobrze znany akumulator o łącznej mocy 81 kW i mocy użytkowej 77 kW, co oferują także inne modele z rodziny ID. W późniejszym czasie oferta powinna zostać poszerzona także o nowy akumulator o maksymalnej pojemności 91 kWh i pojemności użytkowej 86 kWh.
Model z podstawowym akumulatorem w wyposażeniu ID.7 Pro powinien oferować maksymalny zasięg aż do 615 km według WLTP, model z mocniejszym akumulatorem ID.7 Pro S powinien wydłużyć zasięg aż do 700 km. Podstawowy akumulator powinien oferować ładowanie z mocą maksymalnie 170 kW, natomiast większy akumulator powinien obsługiwać ładowanie z mocą do 200 kW, skracając czas pracy ładowarki.
Volkswagen Amarok PanAmericana, czy Aventura
Kolejną ciekawostką modelu ID.7 będzie nowy silnik elektryczny APP550, który po raz pierwszy zostanie zaprezentowany w modelu na platformie MEB i będzie oferował moc do 210 kW. Dla porównania dodajmy, że dzisiejsze modele tej marki wykorzystują tylny silnik elektryczny o mocy 150 kW, który uzupełnia przedni silnik elektryczny o mocy 80 kW.
“Jestem pewna, że dzięki ID.7 nasi koledzy w Emden będą kontynuować historię sukcesu tej lokalizacji, która do tej pory była kojarzona głównie z modelem Passat. Produkowany w Emden sedan ID.7, dzięki swoim genom z Passata, wypełnia istotną lukę w naszej ofercie samochodów elektrycznych i jestem przekonana, że stanie się hitem” – powiedziała Daniela Cavallo, członkini rady zakładowej.
Na razie sedan ID.7 będzie oferowany wyłącznie z napędem na tylne koła, ale w przyszłości spodziewamy się wprowadzenia ostrzejszej wersji GTX, wyposażonej w silniki elektryczne o wyższej mocy i z napędem na wszystkie cztery koła.
Źródło: Volkswagen