Audi RS 7 Sportback performance mocniejsze i szybsze niż którekolwiek

Mocniejsze i szybsze niż którekolwiek z wcześniejszych RS 7. Nowe Audi RS 7 Sportback performance jest pełne dodatkowych elementów wyostrzających jego wygląd i zapewniających jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Potężny czterolitrowy silnik V8 biturbo TFSI ma teraz moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm.

W Audi „performance” oznacza więcej mocy. Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI modelu RS 7 Sportback performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km:12,6 – 12,1 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 285 – 272 (WLTP)) pozwoliły na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm w porównaniu z wersją podstawową. Oznacza to wzrost mocy całkowitej z 441 kW (600 KM) do 463 kW (630 KM) i maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,6 – 12,1 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 285 – 272 (WLTP)) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż wersja bazowa RS 7.

Niekiedy mniej znaczy więcej: Zmniejszona izolacja pomiędzy komorą silnika a wnętrzem i w tyle pojazdu gwarantuje, że RS 7 Sportback performance zachwyci klientów ekscytującym, wyższym poziomem doznań dźwiękowych oraz sprawia, że samochód jest o osiem kilogramów lżejszy. Całkowita masa własna modelu RS 7 Sportback performance wynosi 2065 kg.

Z myślą o zwiększonej dynamice jazdy: nowy samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy

Moc silnika 4.0 TFSI przekazywana jest do stałego napędu na wszystkie koła quattro przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z krótszymi czasami zmiany biegów.

Audi A6 i Audi A7 dostępne w konfiguratorze i w sprzedaży w polskich salonach marki

Mechaniczny międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika w stosunku 40:60 z przewagą osi tylnej, a w przypadku wystąpienia poślizgu, wyższy moment obrotowy przekazywany jest automatycznie na oś o lepszej przyczepności – do 70 procent może przepływać na oś przednią i do 85 procent – na oś tylną. Samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy, co poprawia dynamikę jazdy, a także wpływa na zauważalnie precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów, co zmniejsza podsterowność na granicy przyczepności. Dodatkowym ulepszeniem jest bardziej precyzyjna reakcja układu kierowniczego, dzięki czemu pasażerowie zyskują wrażenie zwinniejszej jazdy.

Ekskluzywne i wydajne: 22-calowe koła z oponami o wysokich osiągach

Nowe Audi RS 7 Sportback performance zjeżdża z taśmy produkcyjnej wyposażone standardowo w 21-calowe obręcze kół z odlewanego aluminium w stylistyce 10-ramiennych turbin i w opony o rozmiarze 275/35. Opcjonalnie, obok 22-calowych odlewanych felg aluminiowych, dostępne są również 22-calowe lekkie felgi o jeszcze bardziej sportowym wyglądzie – w polerowanej lśniącej metalicznej czerni, matowej szarości, matowej czerni lub matowym neodymowym złocie. Inspirowana sportami motorowymi przewiewna konstrukcja szprych 5-Y wspomaga chłodzenie hamulców, a lżejsze obręcze są wytwarzane w zaawansowanym technologicznie procesie kucia i frezowania. Nowa lekka felga jest o około pięć kilogramów lżejsza niż 22-calowa felga aluminiowa w obecnym RS 7 Sportback performance – redukcja masy nieresorowanej o 20 kg poprawia reakcję przepustnicy.

Audi RS 6 Avant performance z mocą 630 KM

 

Nowe, wysokowydajne opony Continental „Sport Contact 7” 285/30 na nowych lekkich kołach odgrywają kluczową rolę w zmniejszaniu masy. Opony zapewniają lepszą przyczepność zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni oraz zmniejszają podsterowność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, zapewniając bardziej precyzyjne prowadzenie w całym zakresie prędkości. Ponadto dzięki nowym kołom, podczas hamowania od 100 do 0 km/h droga hamowania skraca się nawet o dwa metry.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pozwala kierowcy kontrolować charakter pojazdu. Dostępnych jest sześć profili: efficiency, comfort, auto, dynamic, a także dwa tryby RS1 i RS2, które można konfigurować samodzielnie.

Każdy z trybów jazdy modelu performance oferuje unikalne doznania. Na przykład tryb żeglowania aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efficiency, co oznacza, że w pełnym zakresie prędkości do 160 km/h, po zdjęciu nogi z gazu wyłącza silnik spalinowy, a jazda odbywa się wtedy bez zużycia paliwa i oporu silnika. Dodatkowo precyzyjne dostrojenie oprogramowania jednostki sterującej silnika gwarantuje jeszcze bardziej precyzyjne zmiany obciążenia w trybie S, gdy aktywny jest tryb dynamic lub tryb jazdy S, co dodatkowo zwiększa emocje z jazdy. Zaktualizowane oprogramowanie jednostki sterującej skrzynią biegów zapewnia krótsze czasy zmiany biegów i zauważalnie większy kontrast między różnymi trybami jazdy.

Pakiet RS Dynamic w standardzie

Pakiet RS Dynamic jest elementem standardowego wyposażenia modelu RS 7 performance (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 12,6 – 12,1 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 285 – 272 (WLTP)). W jego skład wchodzą: podniesienie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania RS pomaga kierowcy, aktywnie korygując sterowanie osią przednią i tylną) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamic plus, który oprócz wszystkich zalet pakietu RS Dynamic, podnosi również prędkość maksymalną do 305 km/h i obejmuje ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski hamulcowe w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim oraz tarcze przednie o średnicy 440 mm i tylne o średnicy 370 mm. Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co zmniejsza masę nieresorowaną.

Wielkie wejście: nowe kolory nadwozia i pakiety stylizacyjne

Nowe Audi RS 7 Sportback performance jest dostępny łącznie w 16 kolorach nadwozia – po raz pierwszy w ofercie znalazły się metaliczny i matowy kolor niebieski Ascari Blue oraz matowy kolor srebrny Dew Silver. Modele performance wyróżniają się standardowymi elementami nadwozia RS w kolorze matowej szarości, w tym lusterkami zewnętrznymi, przednim spojlerem, przednimi klapami bocznymi, nakładkami na progi, relingami dachowymi oraz wykończeniem szyb bocznych i tylnego dyfuzora. W opcji dostępny jest również pakiet stylistyczny matowy karbon/czerń, w którym relingi dachowe i listwy na szybach bocznych są czarne. Pierścienie Audi i logo modelu w zależności od wyboru klienta są albo chromowane albo czarne.

Zaskakujące: nowe akcenty i funkcje wnętrza

We wnętrzu gama znanych pakietów stylistycznych RS w kolorze szarym i czerwonym została rozszerzona o kolor niebieski. Koło kierownicy z czarnej alcantary ma kontrastujące przeszycia w kolorze niebieskim Mercato, a dywaniki podłogowe, boki konsoli środkowej i gałka dźwigni zmiany biegów również mają kontrastujące niebieskie przeszycia. Pasy bezpieczeństwa są na całej powierzchni utrzymane w kolorze błękitu oceanicznego z dekoracyjnymi wstawkami o strukturze diagonalnej z opcjonalnymi niebieskimi akcentami. Gałka dźwigni zmiany biegów oraz boki konsoli środkowej są wykonane z mikrofibry Dinamica, która składa się w około 45 procentach z przetworzonych włókien PET, a sportowe fotele pokryto wysokiej jakości skórzaną tapicerką Valcona perforowaną szwami o strukturze plastra miodu z kontrastującymi przeszyciami w kolorze niebieskim Mercato. Kolejną charakterystyczną cechą modelu jest dioda LED w przednich drzwiach, która po otwarciu drzwi na podłożu obok samochodu wyświetla napis „RS performance” .

Klienci mogą zamówić pakiety stylistyczne RS w trzech dostępnych wariantach kolorystycznych z opcjonalnymi dodatkami: dekoracyjnymi wstawkami, podłokietnikami w drzwiach i środkowym podłokietnikiem z mikrofibry Dinamica. Dodatkową zaletą tego wariantu wyposażenia jest środkowy panel siedzeń z szarą, czerwoną lub niebieską wkładką, gdzie przez sportową perforację prześwituje wybrany przez klienta kolor, a na oparciach siedzeń znalazły się wytłoczenia RS w pasującym kolorze. Klienci mogą skorzystać z nowego narzędzia wizualizacyjnego „Audi Exclusive Customizer” umożliwiającego utworzenie tysięcy indywidualnych kombinacji, a tym samym stworzenie specjalnej własnej edycji pojazdu.

Mają też możliwość wyboru spośród szerokiej gamy specjalnych i indywidualnych wykończeń lakierniczych, a także kolorów skóry i szwów. Podczas procesu personalizacji wizualizacja jest prezentowana na modelu 3D.

Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit plus oferują nowe funkcje, w tym wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnej skrzyni biegów, który zmienia kolor od zielonego, przez żółty do czerwonego, migając na obrotomierzu w sposób identyczny jak w sportach motorowych, tak by wskazać optymalny czas na zmianę biegów. Ponadto funkcja Launch Control sygnalizując za pomocą nowych ikon najlepszy moment przyspieszenia podczas ruszania, pozwala w pełni wykorzystać potencjał RS 7 Sportback performance.

Audi RS7 Sportback

Stylistyka zewnętrzna i technologia oświetlenia
– Niezależna stylistyka zewnętrzna: przypominająca model coupé konstrukcja pojazdu Gran Turismo o długości 5009 mm, współdzieli z A7 Sportback tylko cztery części
– Szersze niż kiedykolwiek wcześniej: szerokość pojazdu to 1950 mm. Nadkola – szersze o 20 mm po każdej ze stron – dają wrażenie, że RS 7 Sportback jest osadzone nisko na drodze
– Osłona chłodnicy Singleframe bez chromowanej ramy, szersza i bardziej płaska
– Dostępne opcjonalnie, charakterystyczne dla modeli typu RS matrycowe reflektory diodowe HD ze światłem laserowym Audi i ciemnymi obwódkami
– Felgi o średnicy 21 lub 22 cale o konstrukcji specyficznej dla RS 7
– Przy prędkości 100 km/h z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler
– Układ wydechowy RS z dużymi owalnymi końcówkami po obu stronach
– Trzy pakiety stylizacyjne obejmują akcenty zewnętrzne w kolorach: błyszcząca czerń, karbon lub matowe aluminium
– Na życzenie pierścienie Audi i logo RS w błyszczącej czerni
– Trzynaście kolorów lakieru, w tym dwa odcienie charakterystyczne dla modeli RS: szarość Nardo i czerń Sebring z efektem krystalicznym; pięć lakierów matowych
– Dodatkowe opcje personalizacji dostępne w ramach programu Audi Exclusive

Silnik i napęd
– Większa moc, większa wydajność: silnik 4.0 TFSI twin-turbo V8 o mocy 441 kW (600 KM) i momencie obrotowym 800 Nm
– Dodatkowa moc 29 kW (40 KM) dzięki powiększeniu koła sprężarki i zwiększeniu ciśnienia doładowania
– Zapierające dech w piersiach przyspieszenie: od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy, a do 200 km/h w zaledwie 12,0 sekund
– Prędkość maksymalną można zwiększyć do 305 km/h (dzięki pakietowi RS Dynamic plus)
– Układ hybrydowy (MHEV) bazujący na 48-woltowym głównym układzie elektrycznym; umożliwia żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybkie ponownie uruchomienie i poszerzone działanie systemu start-stop
– System „cylinder on demand” (COD) tymczasowo dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów przy mniejszym obciążeniu silnika
– Ośmiostopniowa przekładnia tiptronic zapewnia dodatkowy moment obrotowy 100 Nm
– stały napęd na cztery koła quattro z samoblokującym międzyosiowym mechanizmem różnicowym w standardzie: rozkład mocy 40:60, opcjonalnie 70:30 lub 15:85

Zawieszenie
– Przednia i tylna oś jako zaawansowane konstrukcje pięciowahaczowe
– Szeroki zakres charakterystyk jazdy dostępny w systemie Audi drive select
– Tryby RS1 i RS2 można samodzielnie konfigurować i zapisać w systemie obsługi MMI touch response, co gwarantuje szybki dostęp i przełączanie trybów za pomocą przycisku na kierownicy RS MODE
– Standardowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS z aktywną regulacją amortyzatorów jest o 50% sztywniejsze niż zawieszenie pneumatyczne w modelu A7 Sportback
– Opcjonalnie: udoskonalone zawieszenie sportowe RS plus z systemem kontroli dynamiki jazdy (DRC) zmniejsza poprzeczne i wzdłużne kołysanie pojazdu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów
– Sportowy i progresywny układ kierowniczy w standardzie, na życzenie dynamiczny układ czterech kół skrętnych z dostrojeniem charakterystycznym dla modeli RS
– Sportowy mechanizm różnicowy quattro zapewnia rozkład momentów obrotowych między koła osi tylnej
– Dziesięciotłoczkowy ceramiczny układ hamulcowy RS z tarczami o średnicy 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu

Karoseria
– Przestronne wnętrze, na tylnych siedzeniach więcej miejsca nad głową i na nogi
– Bagażnik z szerszym otworem załadunkowym, o pojemności od 535 do 1390 l
– Pokrywa bagażnika z napędem elektrycznym i na życzenie z sensorycznym sterowaniem aktywowanym przez ruch stopą
– Najwyższe wartości w zakresie aerodynami i aeroakustyki, wysokie bezpieczeństwo bierne

Stylistyka wnętrza, kolory i materiały
– Przestronne wnętrze po raz pierwszy z pięcioma fotelami
– Stylistyka wnętrza z czystym językiem formalnym, fuzja architektury i koncepcji obsługi
– Zintegrowany w sposób optycznie niewidoczny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala (opcja), zaledwie kilka przycisków i pokręteł
– Akcenty kolorystyczne w kabinie: Dostępny pakiet stylizacyjny RS szary lub czerwony
– Sportowy charakter w połączeniu z komfortem: po raz pierwszy fotele sportowe RS z funkcją wentylacji
– Dodatkowe opcje personalizacji dostępne w ramach programu Audi Exclusive

Elementy obsługi, Infotainment i systemy wspomagania kierowcy
– Cyfrowy system operacyjny MMI touch response z dwoma wyświetlaczami oraz systemem sterowania głosem, wielofunkcyjna kierownica z aluminiowymi manetkami i wyświetlacz przezierny head-up display (opcja)
– Charakterystyczny dla RS układ 10,1-calowego wyświetlacza Infotainment: pokazujący temperaturę, ciśnienie w oponach i przeciążenia
– Najwyższa opcja rozbudowy: system Infotainment MMI navigation plus z hotspotem Wi-Fi i standardem komunikacji LTE Advanced
– Kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit z wskaźnikami typowymi dla modeli RS, na przykład z miernikiem przeciążenia, sygnałem optycznym konieczności zmiany biegów, odczytem temperatury oleju, ciśnienia w oponach, temperatury opon, przyspieszenia i czasu przejazdu
– Inteligentne funkcje nawigacji, portfolio Audi connect z różnymi usługami Car-to-X
– Centralny sterownik wsparcia kierowcy (zFAS) obsługujący ponad 30 systemów wspomagania kierowcy, w tym adaptacyjnego asystenta jazdy (AFA)

Źródło: Audi