Categories: E-mobility

Nissan – globalna sprzedaż elektrycznych modeli przekroczyła liczbę miliona sztuk

Nissan Motors Co., Ltd. ogłosił, że światowa sprzedaż samochodów elektrycznych marki przekroczyła poziom 1 miliona sztuk, z czego niemal jedna trzecia trafiła do klientów z Europy. Od chwili premiery w grudniu 2010 roku na całym świecie sprzedano ponad 650 tysięcy sztuk Nissana LEAF. Jest on dostępny na około 50 rynkach, z których najważniejszymi są: Japonia, Stany Zjednoczone i Europa. LEAF jest wysoko oceniany przez klientów na całym świecie i zdobył wiele prestiżowych nagród w wielu krajach.

Nissan LEAF pierwszej generacji został wyróżniony tytułami Europejskiego Samochodu Roku i Światowego Samochodu Roku, a w 2013 roku rozpoczęto jego produkcję w Europie, w zakładach Nissana w Sunderland. W 2018 roku na rynek został wprowadzony model drugiej generacji. Łącznie na Starym Kontynencie sprzedano dotychczas ponad 263 tys. sztuk Nissana LEAF.

W 2022 roku Nissan wprowadził do sprzedaży flagowego elektrycznego crossovera – ARIYA – którego znaki szczególne to design będący zapowiedzią nowego kodu stylistycznego marki oraz najbardziej zaawansowane rozwiązania Nissana, w tym technologia sterowania napędem na cztery koła e-4ORCE oraz zaawansowany system wsparcia kierowcy ProPILOT 2.0*. Wysmakowana stylistyka modelu ARIYA zdobyła Grand Prix w konkursie Auto Color w Japonii w 2021 roku oraz niemiecką statuetkę Red Dot Design. ARIYA znalazła się także w ogłoszonym przez portal Wards rankingu 10 samochodów z najlepiej zaprojektowanym wnętrzem, a także zajął trzecią lokatę w tegorocznej edycji europejskiego konkursu na samochód roku (COTY).

Nissana w Sunderland wyprodukował 11 milionów aut

W segmencie pojazdów użytkowych Nissan wprowadził do sprzedaży w Europie już w 2014 roku swojego pierwszego elektrycznego vana – e-NV200 – który znalazł na Starym Kontynencie ponad 45 tys. nabywców. Na początku tego roku na rynku pojawił się jego następca – w pełni elektryczny Nissan Townstar.

W Polsce od 2013 roku marka Nissan sprzedała łącznie blisko 3,5 tys. samochodów elektrycznych, w tym 2762 sztuk Nissana LEAF, 494 egzemplarzy Nissana e-NV200, 142 sztuk Nissana ARIYA oraz 40 sztuk elektrycznego Nissana Townstar.



Maciej Klenkiewicz, dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE, powiedział: „Nissan elektryzuje branżę od 2010 roku, w Europie od 2103 roku, a nasi polscy klienci, którzy dotychczas kupili samochody elektryczne, są wśród najbardziej zadowolonych użytkowników samochodów naszej marki. Już od ponad 10 lat Europa odgrywa kluczową rolę w planach elektryfikacji gamy Nissana, a w przyszłości chcemy zapewnić użytkownikom naszych samochodów jeszcze więcej emocji z elektrycznej jazdy”.

Zgodnie z założeniami długofalowej wizji Nissan Ambition 2030 firma planuje wprowadzić na globalne rynki 19 elektrycznych modeli do roku obrotowego 2030. Nissan ma także w planach premiery samochodów elektrycznych zasilanych akumulatorami ze stałym elektrolitem (ASSB), które obecnie opracowuje. Prace rozwojowe nad nimi mają zakończyć się do roku obrotowego 2028. Koncern chce także rozszerzyć gamę samochodów elektrycznych, aby móc zaspokajać zróżnicowane potrzeby klientów na całym świecie.

Ponadto japońska marka ogłosiła już dwa nowe modele elektryczne przeznaczone na europejski rynek: elektrycznego crossovera nowej generacji, którego zapowiedzią jest studyjny model CHILL-OUT, oraz miejski samochód elektryczny, który będzie najmniejszym modelem w zelektryfikowanej gamie marki.

Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych Nissana wg regionów:

Region

Liczba sztuk

Japonia

230 000

Ameryka Północna

210 000

Europa

320 000

Chiny

230 000

Pozostałe regiony

10 000

Razem

1 000 000

Uwagi:
– Stan na dzień 30 czerwca 2023 r., dane zostały zaokrąglone
*System ProPILOT 2.0 jest dostępny wyłącznie w Japonii i Stanach Zjednoczonych

Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Renault OpenR link – najbardziej intuicyjny system multimedialny

OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…

1 dzień ago

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

2 dni ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

3 dni ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

4 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

5 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

6 dni ago