PEUGEOT 208, będący spadkobiercą linii miejskich modeli marki liczącej aż dziewięć generacji, cieszy się nieprzerwanym powodzeniem od dnia swego debiutu rynkowego, który miał miejsce pod koniec 2019 roku. W ciągu nieco ponad trzech lat został on wyprodukowany w liczbie prawie 1 000 000 egzemplarzy na całym świecie. W latach 2021 i 2022 PEUGEOT 208 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie (i we Francji) we wszystkich segmentach łącznie.
To sukces będący w dużej mierze zasługą wersji E-208. W 2022 roku PEUGEOT E-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie. W tym samym roku we Francji był on nawet najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym we wszystkich segmentach łącznie. Nowy PEUGEOT E-208 trafi do sprzedaży w listopadzie 2023 roku.
Gama modelu obejmować będzie trzy wersje – ALLURE, ACTIVE i GT – oraz pięć zespołów napędowych, w tym nowy w 100% elektryczny napęd o mocy 115 kW/156 KM, zapewniający do 400 km* zasięgu (w cyklu mieszanym WLTP, obecnie w trakcie homologacji) oraz absolutna nowość – wersje hybrydowe HYBRID 100 i HYBRID 136.
JÉRÔME MICHERON, DYREKTOR PRODUKTU MARKI PEUGEOT: „Praca nad kultowym modelem, cieszącym się wielkim sukcesem, jakim jest PEUGEOT 208 to zawsze delikatne zadanie. Naszym celem było wyniesienie designu i parametrów użytkowych samochodu na wyższy poziom, przy jednoczesnym zachowaniu jego osobowości, tak aby pozostał na pozycji lidera pod względem sprzedaży wśród modeli z segmentu B w Europie. Nowy PEUGEOT 208 jest bardziej „208” niż kiedykolwiek dotąd: bardziej koci, dostarczający jeszcze więcej przyjemności z jazdy i jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie… krótko mówiąc – bardziej zniewalający! I jeszcze bardziej zelektryfikowany dzięki nowemu elektrycznemu napędowi, zapewniającemu do 400 km* zasięgu, oraz napędom hybrydowym HYBRID 100 i HYBRID 136”.
ALLURE – atletyczna stylistyka, która przykuwa wzrok i której nie sposób się oprzeć
Ciężko jest coś zmienić w samochodzie ze statusem ikony. Przed projektantami marki postawiono jasne wyzwanie – dodać nowoczesności i zapewnić na nowo przewagę PEUGEOT 208 jednocześnie nie ingerując w charakterystyczny i pociągający wygląd auta, który zapewnił mu sukces…
MATTHIAS HOSSANN – DYREKTOR DS. STYLU PEUGEOT: „Zespół projektowy PEUGEOT z entuzjazmem podszedł do wyzwania przeprojektowania nowego PEUGEOT 208. Chcieliśmy jeszcze bardziej podkreślić jego wyrazistą osobowość, nie zmieniając ogólnego stylu. Nowy przód z nową sygnaturą świetlną PEUGEOT i zmodernizowane tylne światła w formie trzech pazurów wpisują nowego PEUGEOT 208 w nowoczesność typową dla marki. Nadają mu „koci” wygląd a jednocześnie zachowują atletyczną, rzeźbioną sylwetkę, którą lubią klienci.”
- Spektakularny przód z nową sygnaturą świetlną PEUGEOT
Nowa sygnatura świetlna, wprowadzona najpierw w nowych PEUGEOT 508 i 508 SW, a następnie w nowym PEUGEOT 2008, pojawia się dziś w nowym PEUGEOT E-208. Charakterystycznym elementem nowego układu świateł są trzy długie, pionowe listwy świetlne przypominające ślad pazurów. Zostały dodatkowo wyeksponowane poprzez wbudowanie ich w błyszczące czarne wstawki zderzaków. Są przesunięte na boki samochodu i nadają PEUGEOT E-208 bardziej stabilny wygląd poszerzając wizualnie samochód.
Nowa sygnatura pojawi się na przedzie wszystkich wersji modelu 208. W wersjach GT jeszcze mocniej wyeksponowano jej spektakularny charakter. Spektakularny wygląd trzech śladów pazurów został wzmocniony poprzez dodanie trzech niezależnych modułów świateł full LED.
- Przód samochodu – wkraczamy w nowy wymiar
Wszystkie wersje nowego PEUGEOT 208 otrzymały nowy przód, dzięki któremu model wchodzi w nową erę designu PEUGEOT. Jej symbolem jest nowe logo marki umieszczone na samym środku.
Nowy PEUGEOT panoramic i-COCKPIT ilustruje metamorfozę marki
Nowa stylistyka podkreśla postępującą elektryfikację gamy marki i nadaje nowemu modelowi jeszcze bardziej atrakcyjny wygląd. Nowy grill ma wzór w kolorze nadwozia, który sprawia, że wtapia się w powierzchnię zderzaków. Obie części nie są oddzielone, lecz tworzą całość z korzyścią dla wrażenia solidności, nowoczesności i wydajności.
- Nowa sygnatura świetlna z tyłu
Nowy PEUGEOT E-208 proponuje nową interpretację kultowych tylnych świateł marki, składających się z trzech czerwonych śladów pazurów, ułożonych jeden nad drugim. Zachowano trzy pazury, ale obecnie mają poziomy układ. Trzy eleganckie listwy LED przedłużają czarny panel bagażnika i wzmacniają wrażenie stabilności, gdy patrzymy na auto z tyłu. Poszerzają je też optycznie. W wersji GT światła cofania i kierunkowskazy również są wyposażone w diody LED.
- Nowe, zwracające uwagę, kolory nadwozia
Nowy PEUGEOT E-208 wyłamuje się z obowiązujących stereotypów. Nowy kolor lakieru Żółty Agueda, wybrany na premierę modelu, nadaje mu niezwykle atrakcyjny wygląd. Inny z nowych lakierów, Szary Selenium, jest elegancki i dyskretny. Doskonale podkreśla nowoczesność modelu w nowym wydaniu.
Nowy PEUGEOT E-208 jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia: Żółty Agueda, Szary Selenium, Szary Artense, Czarny Perla Nera, Biały Banquise, Czerwony Elixir i Niebieski Vertigo. We wszystkich wersjach modelu, niezależnie od koloru nadwozia, lusterka są pokryte czarnym błyszczącym lakierem. W wersji GT w standardzie pojawiają się również czarne błyszczące nadkola, a w opcji czarny dach.
- Nowy kształt obręczy kół
Obręcze kół są jednym z mocnych elementów nowej stylistyki PEUGEOT. Podejście przyjęte w PEUGEOT 408, z przyciągającymi wzrok kołami jest kontynuowane w kolejnych modelach marki. Może o tym świadczyć nowy model E-208, który został wyposażony w kilka rodzajów nowych obręczy kół ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali (diamentowane dwukolorowe felgi NOMA) i 17 cali (diamentowane dwukolorowe felgi YANAKA z wstawkami). Wszystkie aluminiowe modele felg posiadają konstrukcję czteroramienną z minikołpakiem z logo PEUGEOT, który maskuje śruby mocujące.
- Nowa identyfikacja wizualna marki PEUGEOT
Przednie, boczne i tylne emblematy nowych PEUGEOT 208 są zgodne z nową identyfikacją wizualną marki i mają nowy kolor – Szary Basalte. Z tyłu monogram PEUGEOT zajmuje całą szerokość panelu bagażnika. Wersja E-208 wyróżnia się emblematem „E” w biało-niebieskim opalizującym kolorze.
- Nowe eleganckie tkaniny
We wszystkich wersjach modelu pojawiają się nowe, wyrafinowane i eleganckie tapicerki siedzeń, m. in. nowa tapicerka z czarnej Alcantary z przeszyciami w zielonym kolorze Adamite, dostępna w opcji w wersji GT. Wersja GT zwraca uwagę wyjątkowo starannym wykończeniem detali i obiciem deski rozdzielczej oraz podłokietników z eleganckimi przeszyciami również w zielonym kolorze Adamite.
EMOCJE – przyjemność prowadzenia jaką zapewnia jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie PEUGEOT i-Cockpit®
Kultowy PEUGEOT i-Cockpit® został wprowadzony przez PEUGEOT już w pierwszej generacji modelu 208. Obecnie kokpit jest jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie, połączony ze światem oraz ergonomiczny i pozostaje głównym źródłem przyjemności z jazdy nowym PEUGEOT E-208.
- Zmodyfikowany design cyfrowego zespołu zegarów
Zespół zegarów, umieszczony idealnie na wysokości wzroku kierowcy, tuż nad kierownicą, jest w wersjach ALLURE i GT w pełni cyfrowy. Jego duży 10-calowy panel cyfrowy zyskał nowy wygląd, a w wersji GT posiada wyświetlacz 3D montowany w standardzie. Kierowca może dostosować kolor oraz układ i kolejność wyświetlanych informacji zgodnie ze swoimi upodobaniami. W wersji ACTIVE nowego PEUGEOT 208 zespół zegarów pozostaje analogowy, z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 3,5-cala.
- Duży centralny 10-calowy ekran dotykowy montowany we wszystkich wersjach nowego PEUGEOT 208.
Duży 10-calowy centralny ekran dotykowy jest obecnie montowany w standardzie we wszystkich nowych wersjach nowego PEUGEOT 208, podczas gdy poprzednio w dwóch pierwszych poziomach wyposażenia był to ekran 7-calowy. Ten idealny interfejs umożliwia bezproblemową obsługę systemów informacyjno-rozrywkowych PEUGEOT i-Connect® i PEUGEOT i-Connect® Advanced najnowszej generacji.
W wersjach ALLURE i GT centralny ekran jest wykonany w technologii HD. Przełączniki klawiszowe pod centralnym ekranem zostały we wszystkich wersjach zachowane, aby zapewnić szybki dostęp do kluczowych funkcji.
- Kompaktowa kierownica
Kompaktowa kierownica, będąca sercem PEUGEOT i-Cockpit®, zapewnia wyjątkową zwrotność i precyzję ruchów oraz zwielokrotnia przyjemność prowadzenia. Kompaktowa kierownica nowego PEUGEOT 208 jest opatrzona nowym logo PEUGEOT, umieszczonym centralnie, a dolną
część obręczy w niektórych wersjach zdobi ponadto nowy znak GT. Dla zapewnienia optymalnej ergonomii zostały na niej zgrupowane przyciski sterowania systemem multimedialnym (źródła audio, telefon) oraz regulacji głośności i funkcji poleceń głosowych.
- Dynamiczne oświetlenie ambientowe w wersjach GT
Użytkownicy nowych PEUGEOT 208 GT mają do wyboru osiem różnych kolorów oświetlenia ambientowego, w tym kilka całkowicie nowych. Kolory te są obecnie zsynchronizowane z kolorem centralnego ekranu dotykowego, a w niektórych sytuacjach zmieniają się w zależności od wybranego trybu jazdy.
- Zmodernizowana dźwignia manualnej skrzyni biegów
Nowy PEUGEOT 208 z sześciobiegową manualną skrzynią biegów jest wyposażony w nową, bardziej ergonomiczną gałkę dźwigni zmiany przełożeń. Wersje nowego PEUGEOT 208 z automatyczną skrzynią biegów zachowują elegancką i praktyczną dźwignię niewielkich rozmiarów, która została wprowadzona wiosną 2022 roku.
DOSKONAŁOŚĆ – zapisana w genach elektryfikacja i łączność z otoczeniem wyniesione na niespotykany dotąd poziom
Nowy PEUGEOT E-208 poszerza swoje możliwości i robi kolejny duży krok naprzód w zakresie elektryfikacji i łączności ze światem. Jego nowy, w 100% elektryczny napęd o zasięgu 400 km* (obecnie w trakcie homologacji) oraz nowe hybrydowe zespoły napędowe otwierają przed nim nowe horyzonty.
- Nowy PEUGEOT E-208 z gwarancją 400 km* zasięgu!
Nowy PEUGEOT E-208 jest oferowany ze 100% elektrycznym napędem o mocy 115 kW/156 KM, współpracującym z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 51 kWh i zapewniającym 400 km* zasięgu (w cyklu mieszanym WLTP, obecnie w trakcie homologacji).
Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW, a w opcji — prądu trzyfazowego o mocy 11 kW.
Szacunkowe czasy ładowania od 20% do 80% wynoszą: mniej niż 30 minut z terminala publicznego (100 kW), 4 godziny 40 minut z terminala typu WallBox (7,4 kW) i 11 godzin 10 minut ze wzmocnionego gniazdka domowego (3,2 kW).
- Nowe hybrydowe zespoły napędowe
Klientom przymierzającym się do zakupu ich pierwszego samochodu elektrycznego nowy PEUGEOT 208 oferuje do wyboru dwa nowe hybrydowe zespoły napędowe HYBRID 48 V, składające się z silnika benzynowego PureTech najnowszej generacji o mocy 100 KM lub 136 KM, współpracującego z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym.
W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i niższe nawet o 15% zużycie paliwa. Podczas jazdy po mieście nowy PEUGEOT 208 HYBRID 100 i HYBRID 136 mogą przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym.
- Gama silników
Gama jednostek napędowych nowego PEUGEOT 208 obejmuje dwa wyjątkowo oszczędne i wydajne silniki benzynowe:
PureTech 75 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 5-stopniową manualną skrzynią biegów.
PureTech 100 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
- Systemy informacyjne PEUGEOT najnowszej generacji z dostępem do Internetu
Nowy PEUGEOT 208 jest obecnie oferowany w standardzie z systemem PEUGEOT i-Connect® z możliwością wyposażenia każdej wersji w system PEUGEOT i-Connect® Advanced, dostępny w opcji. Obydwa systemy są obsługiwane za pośrednictwem bardzo przyjaznego dla użytkownika wielookienkowego centralnego 10-calowego ekranu dotykowego wysokiej rozdzielczości z widżetami lub skrótami, dającego się łatwo spersonalizować, który działa jak w smartfonie. Dzięki temu można z łatwością przesuwać palcem poszczególne menu od lewej do prawej lub w górę i w dół w celu wyświetlenia powiadomień, a także wyświetlić blok aplikacji poprzez naciśnięcie ekranu trzema palcami.
W każdej chwili można też, podobnie jak w smartfonie, z łatwością powrócić do strony głównej, naciskając klawiszowy przycisk „Home”. Na stałym pasku umieszczonym w górnej części ekranu wyświetlane są informacje dotyczące temperatury zewnętrznej, klimatyzacji, położenia na stronach widżetów, danych o łączności, powiadomień oraz godziny.
System PEUGEOT i-Connect zapewnia pełną łączność z otoczeniem dzięki funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu (Apple CarPlay/Android Auto). Wrażenie potęguje połączenie PEUGEOT i-Connect Advanced z wydajnym i skutecznym systemem nawigacji TomTom z dostępem do internetu. Dla zapewnienia optymalnej czytelności mapa jest wyświetlana na całej powierzchni 10-calowego ekranu. Aktualizacje systemu odbywają się w trybie over the air. Asystent głosowy „OK PEUGEOT” w PEUGEOT i-Connect Advanced, rozpoznający naturalną mowę, zapewnia dostęp do wszystkich elementów związanych z funkcjami informacyjno-rozrywkowymi.
Ponadto, aby móc udzielić użytkownikom odpowiedzi na ewentualne pytania, „OK PEUGEOT” obejmuje także dokumentację pokładową oraz materiały dydaktyczne.
- Zwiększona liczba portów USB
Nowy PEUGEOT 208 w wersjach ALLURE i GT jest teraz wyposażony w standardzie w trzy porty USB-C (dwa z przodu i jeden z tyłu) oraz port USB-A (z tyłu).
- Wydajniejsza indukcyjna ładowarka do smartfonów
Nowy PEUGEOT 208 w wersji ALLURE może być wyposażony w opcji w ładowarkę indukcyjną do smartfonów o mocy 15 W (poprzednio 5 W). W wersji wyposażeniowej GT jest ona montowana w standardzie. Ładowarka, znajdująca się pod żaluzją na środkowej konsoli tak jak w poprzednich wersjach, umożliwia szybkie doładowanie smartfona podczas korzystania z funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu.
- Wysokiej rozdzielczości kamery wspomagania parkowania
Przednie i tylne kamery wspomagania parkowania w nowym PEUGEOT 208 generują teraz obraz w wysokiej rozdzielczości. W zależności od wersji dostępna jest teraz w opcji nowa kamera przednia o wysokiej rozdzielczości (połączona z funkcją monitorowania martwego pola), umożliwiająca odtwarzanie 360-stopniowego obrazu najbliższego otoczenia samochodu. To cenne udogodnienie podczas manewrów parkowania.
- Kompletna gama systemów wspomagania prowadzenia
Oprócz nowych kamer o wysokiej rozdzielczości wspomagających parkowanie (patrz wyżej), nowy PEUGEOT 208 oferuje swojemu użytkownikowi szereg funkcji ułatwiających prowadzenie samochodu i zwiększających bezpieczeństwo:
– Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami,
– Aktywne wspomaganie nagłego hamowania z ostrzeganiem o ryzyku kolizji, które wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/godz.
– Rozszerzony system rozpoznawania i wyświetlania na cyfrowym zespole zegarów następujących znaków drogowych (oprócz standardowego rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości): stop, zakaz wjazdu, zakaz wyprzedzania, koniec zakazu wyprzedzania.
– System aktywnego monitorowania pasa ruchu lub linii pobocza z funkcją korygowania toru jazdy.
– System wykrywania zmęczenia kierowcy reagujący alertem na objawy przedłużającego się spadku czujności przy prędkościach powyżej 65 km/h na podstawie analizy mikroruchów kierownicy.
– Monitorowanie martwego pola.
- Sprzedaż przez internet
Klienci mają możliwość przeprowadzenia w pełni bezpiecznego, cyfrowego zamówienia nowych wersji PEUGEOT 208 na stronie marki. Za pomocą smartfona, tabletu lub komputera klient może zamówić nowy samochód i złożyć wniosek o jego finansowanie.
- Usługi łączności
Aplikacja MyPeugeot® na smartfona jest wzbogacona w nowym PEUGEOT 208 o nowe funkcje:
- Proponowanie wirtualnej książki serwisowej, umożliwiającej przechowywanie w formie elektronicznego pliku wykazu napraw i przeglądów danego pojazdu dokonanych w sieci autoryzowanych warsztatów. Oprócz aspektów ekologicznych, jest to także bardzo przydatne rozwiązanie przy negocjowaniu ceny w przypadku sprzedaży samochodu. Pozwala wzbudzić zaufanie przyszłego nabywcy i szybciej sprzedać samochód.
- Przesłanie do pokładowego systemu nawigacji tras podróży pokonanych uprzednio zdalnie na smartfonie. To jeden ze sposobów na zaoszczędzenie czasu przed ruszeniem w trasę. Podobnie jak w przypadku potrzeby szybkiego znalezienia miejsca postojowego na drodze publicznej po dotarciu do celu. Nie ma już teraz potrzeby stukania w klawiaturę i ponoszenia ryzyka, że spowoduje się wypadek. System nawigacji jest zaprogramowany pod kątem analizowania i wykonywania poleceń głosowych. TomTom zapewnia również całkowicie bezproblemową i przejrzystą aktualizację map.
- Lokalizowanie z wyprzedzeniem terminali ładowania w celu optymalizacji tras podróży z wyliczaniem poziomu naładowania pozostałego po dotarciu do celu. Dzięki programowaniu podróży w aplikacji MyPeugeot® klienci mogą doładowywać swój samochód w najbardziej odpowiednich momentach i w zależności od dostępności terminali ładowania na trasie. Dzięki temu podróżują bezstresowo i oszczędzają czas, nie martwiąc się o zasięg akumulatora trakcyjnego. MyPeugeot® sprawnie zaplanuje każdą podróż!
- Zdalne sterowanie centralnym zamkiem, włączaniem świateł i klaksonu. Te praktyczne i bardzo przydatne funkcje pomagają w codziennym zabezpieczaniu samochodu bez konieczności wracania do niego oraz ułatwiają jego odnajdywanie na zatłoczonych parkingach lub w środku nocy (usługa ta będzie dostępna w Polsce pod koniec 2023 r.).
Klienci mają nadal możliwość uruchomienia lub zaprogramowania wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny oraz zdalnego monitorowania, programowania, uruchomienia oraz wstrzymania ładowania akumulatora trakcyjnego.
Akumulator nowego PEUGEOT E-208 jest objęty 8-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 tysięcy km.
- Uproszczona gama
Aby ułatwić klientom wybór, gama nowego PEUGEOT 208 została uproszczona do trzech wersji: ACTIVE, ALLURE i GT, których główne elementy wyposażenia przedstawiają się następująco:
- ACTIVE: nowa sygnatura świetlna z pionowym motywem trzech pazurów z przodu i z trzema poziomymi światłami LED z tyłu, ręczna klimatyzacja, elektrycznie podnoszone przednie i tylne szyby, elektrycznie sterowane lusterka boczne, PEUGEOT i-COCKPIT® z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym, port USB-C z przodu.
- ALLURE: wyposażenie jak w ACTIVE + 16-calowe felgi „NOMA”, grill w kolorze nadwozia, system wspomagania parkowania przodem i tyłem, elektrycznie składane boczne lusterka, PEUGEOT i-Cockpit® z 10-calowym cyfrowym zespołem zegarów i 10-calowym centralnym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, system informacyjno-rozrywkowy PEUGEOT i-Connect® z pełną łącznością ze smartfonem, 2 porty UBS-C z przodu, 1 port USB-C i 1 port USB-A z tyłu.
- GT: wyposażenie jak w ALLURE + reflektory Full LED, kamera parkowania o wysokiej rozdzielczości, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, oświetlenie wnętrza z możliwością personalizacji, 10-calowy cyfrowy zespół zegarów z wyświetlaniem 3D, elektrycznie składane lusterka boczne z oświetleniem powitalnym, nakładki nadkoli w czarnym błyszczącym kolorze, oznaczenie GT.
- Idealne wymiary
Nowy PEUGEOT E-208 zachowuje takie same kompaktowe wymiary nadwozia co jego poprzednik: 4,055 m długości, 1,745 m szerokości (bez bocznych lusterek) i 1,43 m wysokości. Pojemność bagażnika także nie uległa zmianie i wynosi 309 litrów (do wysokości tylnej półki).
Źródło: PEUGEOT