We flagowym sklepie Superplastic w nowojorskiej dzielnicy SoHo zadebiutowała ich limitowana kapsułowa kolekcja. Ekskluzywna premiera zorganizowana na cześć Superjamnika – nowego przyjaciela w uniwersum Superplastic – zbiegła się ze Światowym Dniem Jamnika.
Obie marki zaskoczyły swoim nieoczekiwanym partnerstwem w styczniu 2023 r., na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas. To tam fani po raz pierwszy mogli poznać Superjamnika, czyli nowoczesne wcielenie popularnej maskotki psa z kiwającą głową (niem. Wackeldackel), która od dekad zdobi deski rozdzielcze i tylne półki Mercedesów z całego świata. W Las Vegas odbyła się także premiera animowanego filmu pt. „Road Tripz – Starring Janky, Guggimon & Superdackel”, łączącego fizyczny świat Mercedes-Benz z cyfrowym uniwersum Superplastic. Krótkometrażowy film przedstawiał szaloną przejażdżkę bohaterów po Nowym Jorku – i zapewnił ich fanom mnóstwo frajdy. Animacja zmiksowana w Dolby Atmos została również zintegrowana z superekranem MBUX Superscreen, sercem wnętrza świeżo reinterpretowanego Mercedesa Klasy E, którego światowa premiera miała miejsce w kwietniu br. Wraz z ewolucją Klasy E ewoluował także Superjamnik – od fizycznej zabawki do wymarzonego cyfrowego towarzysza podróży.
Mercedes-Benz Klasy E, podobnie jak oryginalna figurka Wackeldackel, jest motoryzacyjną ikoną – i najlepiej sprzedającym się seryjnym modelem w historii producenta luksusowych samochodów ze Stuttgartu. Klienci doceniają go od ponad siedmiu dekad. Teraz Mercedes-Benz odnowił swoją legendę, dopasowując ją do zwyczajów współczesnych użytkowników.
Efekt: najnowsza Klasa E jest bardziej cyfrowa i spersonalizowana niż kiedykolwiek wcześniej. Obejmuje to wysokiej klasy system dźwięku przestrzennego Burmester® 4D Surround Sound z Dolby Atmos, który sprawia, że strumieniowe przesyłanie rozrywki staje się wciągającym doświadczeniem. Mercedes-Benz nadał Klasie E poczucie domowości, za które cenione były wszystkie poprzednie generacje, i połączył je z niespotykaną cyfrową inteligencją. Wnętrze nowej generacji wypełnia zaawansowana technologia, której nadano nowoczesne wzornictwo. Wszystko w jednym celu: dostosować się do potrzeb i unikalnych preferencji klientów.
Wydarzenie
Ekskluzywna inauguracja nowej kolekcji Mercedes-Benz i Superplastic odbyła się 21 czerwca we flagowym sklepie Superplastic w SoHo w Nowym Jorku. Wydarzeniu towarzyszyły zapierające dech w piersiach animacje krótkometrażowego filmu. Gości witała gigantyczna, 2,5-metrowa figurka Superjamnika, która również debiutowała na targach CES. „Możliwość ożywienia Superjamnika wspólnie z Mercedes-Benz stała się kultowym momentem w dziejach naszego cyfrowego wszechświata – i zaskoczyła naszych fanów. Janky i Guggimon z radością powitały nowego kompana” – powiedział Galen McKamy, dyrektor kreatywny Superplastic. „Praca z zespołem Superplastic nad nowym wcieleniem kultowego Superjamnika w ramach kolekcji zabawek i odzieży była bardzo energicznym, radosnym doświadczeniem. Ludzie na całym świecie uwielbiają nadawać swoim samochodom osobisty charakter – również w cyfrowej epoce” – dodała Julia Hofmann, dyrektor Mercedes-Benz ds. rozrywki i partnerstwa z markami.
Kolekcja
Sercem nowej kolekcji jest około 30-centymetrowa ręcznie wykonana figurka Superjamnika, wyrzeźbiona w USA w 100% z drewna wiśniowego, klonowego, orzechowego i olchowego, ozdobiona kultowym logo Mercedes-Benz. To symbol połączenia dwóch światów: luksusowej motoryzacji Mercedesa oraz cyfrowej kreatywności Superplastic. Figurka powstanie w liczbie zaledwie 65 egzemplarzy i jest oferowana z podstawką do ekspozycji oraz pudełkiem z brzozy bałtyckiej, co czyni ją obowiązkowym przedmiotem kolekcjonerskim zarówno dla entuzjastów sztuki, designu, jak i samochodów.
Ponadto ekskluzywne partnerstwo zaowocowało kapsułową kolekcją odzieży premium oraz luksusowych akcesoriów. Produkty wykorzystują materiały pochodzące ze Stanów Zjednoczonych, dostosowane do standardów Mercedes-Benz i Superplastic, zgodnie z zaangażowaniem obu marek w neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla netto oraz w ekonomiczną, środowiskową i społeczną odpowiedzialność za ochronę klimatu i kontrolę zanieczyszczenia powietrza.
Drewniana figurka Superjamnika
• Superjamnik to nowe wcielenie oldskulowej maskotki psa z kiwającą głową. Drewniana figurka reprezentuje świeże podejście do klasycznego ulubieńca i powstanie w limitowanej serii 65 sztuk – a każda otrzyma swój numer.
Bluza z kapturem, koszulka i czapka
• Wykonaną w 100% z bawełny organicznej bluzę z kapturem Mercedes-Benz x Superplastic zdobi kultowe logo Superjamnika.
Szalik
• Wyprodukowany w 100% z jedwabiu szalik Mercedes-Benz x Superplastic ma przyciągający wzrok wzór
w kratkę i, oczywiście, logo Superjamnika.
Obroża dla psa
• Obroża Mercedes-Benz x Superplastic jest dostępna w rozmiarach S (obwód szyi 31-37 cm) oraz M (obwód szyi 39-45 cm).
Informacje na temat Superplastic
Superplastic to studio projektowania postaci z siedzibą w Vermont, które tworzy syntetyczne gwiazdy z milionami obserwujących na całym świecie. Postacie z uniwersum Superplastic są obecne w mediach społecznościowych, muzyce, grach, ekskluzywnych kolekcjach, modzie, rozrywce animowanej, web3 i doświadczeniach na żywo. Rocznie firma sprzedaje rzeczywiste i wirtualne produkty o wartości kilkudziesięciu milionów dolarów. Do grona partnerów Superplastic należą m.in.: Gucci, Fortnite, Mercedes-Benz, Tommy Hilfiger, Christie’s Auction House, J. Balvin, Kidsuper, Pusha-T, Paris Hilton, Post Malone, The Weeknd, Vince Staples oraz Rico Nasty.
Poprzez swoją działalność kulturalną i liczne partnerstwa Mercedes-Benz promuje najlepsze praktyki. Stawia przy tym na współpracę z twórcami, którzy odzwierciedlają i bronią wartości takich jak wyjątkowy i odpowiedzialny design, kreatywność oraz innowacyjność. Producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu jest aktywny na światowych rynkach i prowadzi inicjatywy z najbardziej znaczącymi nazwiskami z różnych branż, takich jak muzyka, sztuka czy moda. W ten sposób świat Mercedesa staje się platformą do spotkań i komunikacji z kreatywnymi pionierami w swoich dziedzinach.
Źródło: Mercedes-Benz
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…