Mercedes-Benz i Superplastic prezentują limitowaną kapsułową kolekcję z motywem Superjamnika

Superplastic – ceniona na całym świecie marka z branży rozrywkowej i ojczyzna syntetycznych celebrytów, Jankiego i Guggimona – świętuje szczególny moment w swojej współpracy z Mercedes-Benz, jednym z największych producentów samochodów luksusowych. Obie marki przygotowały się na kolejną wspólną przygodę.

We flagowym sklepie Superplastic w nowojorskiej dzielnicy SoHo zadebiutowała ich limitowana kapsułowa kolekcja. Ekskluzywna premiera zorganizowana na cześć Superjamnika – nowego przyjaciela w uniwersum Superplastic – zbiegła się ze Światowym Dniem Jamnika.

Obie marki zaskoczyły swoim nieoczekiwanym partnerstwem w styczniu 2023 r., na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas. To tam fani po raz pierwszy mogli poznać Superjamnika, czyli nowoczesne wcielenie popularnej maskotki psa z kiwającą głową (niem. Wackeldackel), która od dekad zdobi deski rozdzielcze i tylne półki Mercedesów z całego świata. W Las Vegas odbyła się także premiera animowanego filmu pt. „Road Tripz – Starring Janky, Guggimon & Superdackel”, łączącego fizyczny świat Mercedes-Benz z cyfrowym uniwersum Superplastic. Krótkometrażowy film przedstawiał szaloną przejażdżkę bohaterów po Nowym Jorku – i zapewnił ich fanom mnóstwo frajdy. Animacja zmiksowana w Dolby Atmos została również zintegrowana z superekranem MBUX Superscreen, sercem wnętrza świeżo reinterpretowanego Mercedesa Klasy E, którego światowa premiera miała miejsce w kwietniu br. Wraz z ewolucją Klasy E ewoluował także Superjamnik – od fizycznej zabawki do wymarzonego cyfrowego towarzysza podróży.

Mercedes-Benz Klasy E, podobnie jak oryginalna figurka Wackeldackel, jest motoryzacyjną ikoną – i najlepiej sprzedającym się seryjnym modelem w historii producenta luksusowych samochodów ze Stuttgartu. Klienci doceniają go od ponad siedmiu dekad. Teraz Mercedes-Benz odnowił swoją legendę, dopasowując ją do zwyczajów współczesnych użytkowników.

Mercedes-Benz GLA po aktualizacji już w sprzedaży od 190 tys. zł

Efekt: najnowsza Klasa E jest bardziej cyfrowa i spersonalizowana niż kiedykolwiek wcześniej. Obejmuje to wysokiej klasy system dźwięku przestrzennego Burmester® 4D Surround Sound z Dolby Atmos, który sprawia, że strumieniowe przesyłanie rozrywki staje się wciągającym doświadczeniem. Mercedes-Benz nadał Klasie E poczucie domowości, za które cenione były wszystkie poprzednie generacje, i połączył je z niespotykaną cyfrową inteligencją. Wnętrze nowej generacji wypełnia zaawansowana technologia, której nadano nowoczesne wzornictwo. Wszystko w jednym celu: dostosować się do potrzeb i unikalnych preferencji klientów.

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV – rynkowy debiut najmocniejszego wydania modelu EQE SUV

Wydarzenie

Ekskluzywna inauguracja nowej kolekcji Mercedes-Benz i Superplastic odbyła się 21 czerwca we flagowym sklepie Superplastic w SoHo w Nowym Jorku. Wydarzeniu towarzyszyły zapierające dech w piersiach animacje krótkometrażowego filmu. Gości witała gigantyczna, 2,5-metrowa figurka Superjamnika, która również debiutowała na targach CES. „Możliwość ożywienia Superjamnika wspólnie z Mercedes-Benz stała się kultowym momentem w dziejach naszego cyfrowego wszechświata – i zaskoczyła naszych fanów. Janky i Guggimon z radością powitały nowego kompana” – powiedział Galen McKamy, dyrektor kreatywny Superplastic. „Praca z zespołem Superplastic nad nowym wcieleniem kultowego Superjamnika w ramach kolekcji zabawek i odzieży była bardzo energicznym, radosnym doświadczeniem. Ludzie na całym świecie uwielbiają nadawać swoim samochodom osobisty charakter – również w cyfrowej epoce” – dodała Julia Hofmann, dyrektor Mercedes-Benz ds. rozrywki i partnerstwa z markami.

Kolekcja

Sercem nowej kolekcji jest około 30-centymetrowa ręcznie wykonana figurka Superjamnika, wyrzeźbiona w USA w 100% z drewna wiśniowego, klonowego, orzechowego i olchowego, ozdobiona kultowym logo Mercedes-Benz. To symbol połączenia dwóch światów: luksusowej motoryzacji Mercedesa oraz cyfrowej kreatywności Superplastic. Figurka powstanie w liczbie zaledwie 65 egzemplarzy i jest oferowana z podstawką do ekspozycji oraz pudełkiem z brzozy bałtyckiej, co czyni ją obowiązkowym przedmiotem kolekcjonerskim zarówno dla entuzjastów sztuki, designu, jak i samochodów.

Ponadto ekskluzywne partnerstwo zaowocowało kapsułową kolekcją odzieży premium oraz luksusowych akcesoriów. Produkty wykorzystują materiały pochodzące ze Stanów Zjednoczonych, dostosowane do standardów Mercedes-Benz i Superplastic, zgodnie z zaangażowaniem obu marek w neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla netto oraz w ekonomiczną, środowiskową i społeczną odpowiedzialność za ochronę klimatu i kontrolę zanieczyszczenia powietrza.

Kluczowe informacje o produktach

Drewniana figurka Superjamnika

• Superjamnik to nowe wcielenie oldskulowej maskotki psa z kiwającą głową. Drewniana figurka reprezentuje świeże podejście do klasycznego ulubieńca i powstanie w limitowanej serii 65 sztuk – a każda otrzyma swój numer.

Bluza z kapturem, koszulka i czapka

• Wykonaną w 100% z bawełny organicznej bluzę z kapturem Mercedes-Benz x Superplastic zdobi kultowe logo Superjamnika.

Szalik

• Wyprodukowany w 100% z jedwabiu szalik Mercedes-Benz x Superplastic ma przyciągający wzrok wzór
w kratkę i, oczywiście, logo Superjamnika.

Obroża dla psa

• Obroża Mercedes-Benz x Superplastic jest dostępna w rozmiarach S (obwód szyi 31-37 cm) oraz M (obwód szyi 39-45 cm).

Informacje na temat Superplastic

Superplastic to studio projektowania postaci z siedzibą w Vermont, które tworzy syntetyczne gwiazdy z milionami obserwujących na całym świecie. Postacie z uniwersum Superplastic są obecne w mediach społecznościowych, muzyce, grach, ekskluzywnych kolekcjach, modzie, rozrywce animowanej, web3 i doświadczeniach na żywo. Rocznie firma sprzedaje rzeczywiste i wirtualne produkty o wartości kilkudziesięciu milionów dolarów. Do grona partnerów Superplastic należą m.in.: Gucci, Fortnite, Mercedes-Benz, Tommy Hilfiger, Christie’s Auction House, J. Balvin, Kidsuper, Pusha-T, Paris Hilton, Post Malone, The Weeknd, Vince Staples oraz Rico Nasty.

Zaangażowanie kulturalne Mercedes-Benz

Poprzez swoją działalność kulturalną i liczne partnerstwa Mercedes-Benz promuje najlepsze praktyki. Stawia przy tym na współpracę z twórcami, którzy odzwierciedlają i bronią wartości takich jak wyjątkowy i odpowiedzialny design, kreatywność oraz innowacyjność. Producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu jest aktywny na światowych rynkach i prowadzi inicjatywy z najbardziej znaczącymi nazwiskami z różnych branż, takich jak muzyka, sztuka czy moda. W ten sposób świat Mercedesa staje się platformą do spotkań i komunikacji z kreatywnymi pionierami w swoich dziedzinach.

Źródło: Mercedes-Benz