Nissan dodaje do systemu wspomagania prowadzenia wykorzystującego lidar funkcję unikania kolizji na skrzyżowaniach

Nissan przeprowadził kolejną prezentację opracowanej przez siebie, zaawansowanej technologii wspomagania prowadzenia, która umożliwi unikanie kolizji na skrzyżowaniach. To oparte na lidarze rozwiązanie jest obecnie w fazie rozwojowej. Podczas wydarzenia, zorganizowanego w zakładzie Nissana w Jokohamie, zaprezentowano zdolność tej technologii do wykonywania pewnych zautomatyzowanych manewrów, których celem jest uniknięcie kolizji w bardziej złożonych warunkach drogowych.

Takao Asami, starszy wiceprezes Nissana w dziale badań i zaawansowanej inżynierii, powiedział: „Opracowanie tej technologii jest zgodne z długoterminową strategią przedsiębiorstwa Nissan Ambition 2030. Jesteśmy na dobrej drodze do zaprojektowania systemu unikania kolizji, który wykorzystuje technologię lidarów nowej generacji. Do połowy bieżącej dekady chcielibyśmy w pełni opracować to rozwiązanie. W celu stworzenia przyszłych technologii jazdy autonomicznej, które będą wykorzystywane przez użytkowników, Nissan skupia się na tym, aby w pełni zrozumieć pełen zakres możliwych scenariuszy kolizji drogowych poprzez kompleksową analizę wypadków, do których dochodzi na drogach. Naszym celem jest ulepszenie funkcji unikania zagrożeń podczas jazdy”.

Nissan Ariya 87 kWh – elektryczny skok w przyszłość motoryzacji

Omawiana technologia wyposażona jest w nowy układ sterowania systemem unikania kolizji na skrzyżowaniach, która oparta jest na postrzeganiu naziemnym z wykorzystaniem lidaru nowej generacji. Jest ona w stanie wykryć prędkość i lokalizację obiektu, a także potencjalne ryzyko kolizji bocznej z jego udziałem. System został zaprojektowany tak, by natychmiast reagować na zmieniającą się sytuację na drodze: awaryjnie uruchamiać hamulce lub je zwalniać po uniknięciu potencjalnego ryzyka.

Nissan ogłasza zmiany w swojej działalności w Polsce

Wypadki na skrzyżowaniach wynikające z błędów kierowców mogą niestety prowadzić do poważnych konsekwencji. Dlatego też opracowywany system został zaprojektowany tak, by zapewnić lepsze wspomaganie w trudnych sytuacjach dzięki zaawansowanym zdolnościom badania sytuacji na drodze i podejmowania decyzji za kierowcę.

Źródło: Nissan