Mobilna wystawa pod hasłem „Napędzani marzeniami” potrwa do grudnia, przybliżając przeszłe, obecne i przyszłe wartości firmy. „Z naszą trasą chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób i zainspirować ich, by uwierzyły w swoje marzenia – oraz je spełniali” – powiedziała Jessica Fritzsch, koordynatorka zespołu Heritage Concepts i menedżerka projektu roadshow.
Trasa ciężarówki Heritage Truck wystartowała 24 kwietnia z Porsche Museum w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Pierwszym przystankiem był Plac Konstytucji w Bukareszcie w Rumunii. Publiczność mogła zwiedzać tam mobilną wystawę o powierzchni 100 metrów kwadratowych przez siedem dni. Następnie Heritage Truck pojechała do Chorwacji, gdzie zaprezentowała miejscowym fanom Porsche rocznicową wystawę w kinie samochodowym w pobliżu stolicy kraju, Zagrzebia.
W miniony weekend można ją było oglądać w Porsche Open Museum, podczas czwartej edycji Fuori Concorso – imprezy, która przyciągnęła do włoskiego Como miłośników samochodów z całego świata. W dniach 10-11 czerwca ciężarówka odwiedzi Niemcy – fani będą mieli zobaczyć mobilną ekspozycję podczas Festiwalu Marzeń Porsche na Hockenheimringu. Później pojazd wyruszy na kolejny festiwal Porsche, zaplanowany na 18 czerwca na lotnisku Mollis w Szwajcarii. Od 23 czerwca Heritage Truck będzie otwarta dla zwiedzających w Szwajcarskim Muzeum Transportu w Lucernie.
„Od dwóch lat marzyliśmy o chwili, gdy Heritage Truck – która jest dosłownie »napędzana marzeniami« – wyruszy w międzynarodową podróż jako ambasador tego ważnego jubileuszu” – powiedział Alexander E. Klein, dyrektor Porsche Heritage Experience. I dodał: „Fakt, że to marzenie również się spełniło, sprawia, że cały ten projekt jest swego rodzaju marzycielską historią. A ponieważ marzenia są ponadczasowe i niezniszczalne, mobilna wystawa jest dedykowana marzycielom ze wszystkich epok z ostatnich 75 lat. Dla każdego obszaru tematycznego mamy tu marzycieli reprezentujących przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, a przytaczane historie dokumentują ekscytujące eksponaty. Ferry Porsche, dr Wolfgang Porsche oraz Oliver Blume reprezentują temat dziedzictwa. Ferry Porsche marzył kiedyś o samochodzie, który jeszcze nie istniał. Jego syn, dr Wolfgang Porsche, ceni fakt, że marka dostosowuje się do stale zmieniających się wymagań, zachowując przy tym swoją tożsamość. A Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche, postrzega transformację branży motoryzacyjnej jako szansę na rozwój oraz pielęgnowanie naszego pionierskiego ducha i naszej odwagi. Wśród eksponatów przygotowanych dla zwiedzających znajduje się dowód rejestracyjny 356 No.1 Roadster – samochodu sportowego, który 75 lat temu położył podwaliny pod historię sukcesu Porsche”.
Są też ekscytujące eksponaty ze świata sportu motorowego, w tym radio używane w Le Mans, trofeum za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Le Mans w 2017 r. czy kask noszony przez Timo Bernharda podczas wyścigu na torze Circuit de La Sarthe. Oprócz historii byłego fabrycznego kierowcy Porsche, który na torze zawsze dawał z siebie wszystko, zwiedzający mogą zapoznać się z historiami takich marzycieli jak Norbert Singer. Ten inżynier odegrał kluczową rolę w wyścigowych sukcesach Porsche w ubiegłym stuleciu.
Dziedzinę techniki i innowacji reprezentują marzyciele w osobach Ferdinanda Alexandra Porsche, Hansa Mezgera oraz Albrechta Reimolda. Ten ostatni od 2016 r. jest członkiem zarządu Porsche ds. produkcji i logistyki. Ferdinand Alexander Porsche w 1972 r. zaprojektował Chronograph I, dając inspirację dla zupełnie nowego języka projektowania zegarków na rękę. W Heritage Truck można zobaczyć jubileuszową edycję Chronograph I wraz ze srebrnym długopisem Tec Flex. Nieco więcej miejsca zajmuje eksponat stworzony przez Hansa Mezgera – legendarny silnik „TAG Turbo made by Porsche”, z którego korzystała ekipa Formuły 1 McLarena. Wygrała z nim 25 Grand Prix i zdobyła trzy mistrzostwa świata kierowców oraz dwa mistrzostwa świata konstruktorów.
Porsche 911 – siedem generacji pucharowego wyścigowego modelu 911
Porsche oferuje również nowe kanały przyszłym artystom, umożliwiając im dotarcie ze swoją twórczością do szerszej publiczności. W Heritage Truck twórcy mogą w indywidualny sposób wyrazić zamiłowanie do marki. Segment artystyczny poświęcono pracom na tematy takie jak osiągi czy prędkość. Wielu międzynarodowych artystów dostrzega w marce Porsche odzwierciedlenie swoich osobistych wartości. Są wśród nich Erich Strenger, Vexx i Arthur Kar. Do eksponatów ilustrujących marzenia tej trójki zaliczają się 911 Bonnet Art Edition, model 968 L’ART Arthura Kara w skali 1:43 oraz szereg historycznych wyścigowych plakatów.
Na zakończenie wystawy zwiedzający są proszeni o podzielenie się własnymi marzeniami. Jak ujął to Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche: „Porsche jest dla ludzi, którzy podążają za swoimi marzeniami”.
Dziedzinę techniki i innowacji reprezentują marzyciele w osobach Ferdinanda Alexandra Porsche, Hansa Mezgera oraz Albrechta Reimolda. Ten ostatni od 2016 r. jest członkiem zarządu Porsche ds. produkcji i logistyki. Ferdinand Alexander Porsche w 1972 r. zaprojektował Chronograph I, dając inspirację dla zupełnie nowego języka projektowania zegarków na rękę. W Heritage Truck można zobaczyć jubileuszową edycję Chronograph I wraz ze srebrnym długopisem Tec Flex. Nieco więcej miejsca zajmuje eksponat stworzony przez Hansa Mezgera – legendarny silnik „TAG Turbo made by Porsche”, z którego korzystała ekipa Formuły 1 McLarena. Wygrała z nim 25 Grand Prix i zdobyła trzy mistrzostwa świata kierowców oraz dwa mistrzostwa świata konstruktorów.
Porsche oferuje również nowe kanały przyszłym artystom, umożliwiając im dotarcie ze swoją twórczością do szerszej publiczności. W Heritage Truck twórcy mogą w indywidualny sposób wyrazić zamiłowanie do marki. Segment artystyczny poświęcono pracom na tematy takie jak osiągi czy prędkość. Wielu międzynarodowych artystów dostrzega w marce Porsche odzwierciedlenie swoich osobistych wartości. Są wśród nich Erich Strenger, Vexx i Arthur Kar. Do eksponatów ilustrujących marzenia tej trójki zaliczają się 911 Bonnet Art Edition, model 968 L’ART Arthura Kara w skali 1:43 oraz szereg historycznych wyścigowych plakatów.
Na zakończenie wystawy zwiedzający są proszeni o podzielenie się własnymi marzeniami. Jak ujął to Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche: „Porsche jest dla ludzi, którzy podążają za swoimi marzeniami”.
Źródło: Porsche