Mercedes-Benz wprowadza do polskiej oferty wszechstronnie zaktualizowany model GLS, czyli Klasę S wśród SUV-ów. Za sprawą zmian w obszarze designu, techniki i wyposażenia nowy GLS zapewnia podróżującym jeszcze wyższy poziom komfortu. Wszystkie wersje silnikowe zostały kompleksowo zelektryfikowane.
Bazowa odmiana GLS 350 d 4MATIC z jednostką wysokoprężną (313 + 20 KM) kosztuje od 486 100 zł, a GLS 450 4MATIC z silnikiem benzynowym (381 + 20 KM) – od 512 000 zł.
Pokaźne wymiary zewnętrzne sprawiają, że GLS oferuje komfortowe warunki podróży siedmiu podróżującym. W najnowszym wydaniu model zwraca uwagę jeszcze efektowniejszą osłoną chłodnicy. Cztery galwanizowane listwy mają ciemnosrebrne wykończenie. Również przedni zderzak otrzymał bardziej wyrazistą formę, ze zintegrowanymi wlotami powietrza po bokach. Koresponduje z nimi przeprojektowana dolna partia, stylizowana na osłonę podwozia. Z tyłu wzrok przyciąga nowe wypełnienie lamp z trzema poziomymi blokami.
Muzeum Mercedes-Benz – Classics & Coffee – tu spotykają się starsze i młodsze klasyki
Standardowa specyfikacja obejmuje lakier metalizowany oraz 20- lub 21-calowe obręcze, zależnie od wersji silnikowej. Pomijając bazową odmianę GLS 350 d 4MATIC, wszystkie pozostałe są seryjnie oferowane w linii AMG. Nabywcy mają do wyboru ekskluzywne lakiery z gamy MANUFAKTUR, a także felgi o średnicy do 23 cali. Dodatkowo nadwozie można spersonalizować, wybierając Pakiet Night z czarnymi dodatkami oraz stopnie przyprogowe ze stali szlachetnej z elementami gumowymi.
Nowy Mercedes-Benz Klasy E – pomost między światami tradycji i cyfryzacji
We wnętrzu uwagę zwraca kierownica nowej generacji (na życzenie podgrzewana), a także metalizowane akcenty podkreślające wysokiej próby wykończenie GLS-a. Do palety odcieni tapicerki dołączyły dwa nowe kolory: brąz bahia oraz beż catalanii (oba łączone z czernią). Deska rozdzielcza jest seryjnie obszyta syntetyczną skórą ARTICO; po aktualizacji standardem jest też ozdobne wykończenie brązowym drewnem lipowym o wysokim połysku. Oferta elementów dekoracyjnych wzbogaciła się o panele MANUFAKTUR z błyszczącym, czarnym lakierem fortepianowym i motywem płynnych linii, znane wcześniej z Mercedesa-Maybacha GLS 600 4MATIC.
Tak jak wcześniej GLS seryjnie występuje w siedmiomiejscowej konfiguracji. Komfort mogą zwiększyć opcjonalne dwa indywidualne fotele w drugim rzędzie siedzeń, podgrzewane tylne siedzenia (zarówno w drugim, jak i trzecim rzędzie), a także Pakiet wyciszenia wnętrza.
Nowy GLS otrzymał zaktualizowaną generację systemu multimedialnego MBUX, która wprowadza nowy wygląd interfejsu. Zawartość ekranów można indywidualizować, korzystając m.in. z trzech różnych grafik (styl klasyczny, sportowy lub dyskretny). W połączeniu z nastrojowym oświetleniem oba wyświetlacze mogą być podświetlane zgodnie z jednym z siedmiu schematów kolorystycznych. Zapewnia to imponujące wrażenia wizualne. To nie wszystko: do aktywacji asystenta głosowego nie trzeba teraz wypowiadać hasła „Hej Mercedes”.
Do dyspozycji jest też widok off-roadowy, który w czytelny sposób podaje parametry istotne podczas jazdy w terenie. Standardowy Pakiet parkowania z zestawem kamer 360° oferuje funkcję wirtualnej maski, pozwalającą z wyprzedzeniem dostrzec przeszkody takie jak duże kamienie czy głębokie dziury. Na liście opcji dostępne są między innymi Pakiet techniczny Off-Road z osłoną podwozia, dwustopniowy filtr wnętrza Energizing Air Control chroniący przed drobnym pyłem i innymi zanieczyszczeniami powietrza, a także Asystent manewrowania przyczepą. Największy SUV Mercedes-Benz to utalentowany holownik – dopuszczalna masa przyczepy sięga 3,5 t.
Zaktualizowany GLS już bazowo wyróżnia się bogatą specyfikacją, która obejmuje m.in. Pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy PLUS, Pakiet KEYLESS-GO, Pakiet ochrony przed kradzieżą GUARD 360°, klimatyzowane przednie fotele (wentylowane i podgrzewane), bezprzewodowe ładowanie smartfona, rozszerzoną rzeczywistość dla MBUX, nagłośnienie Burmester® surround, komfortowe domykanie drzwi oraz matrycowe reflektory MULTIBEAM LED.
Zależnie od wersji silnikowej konfigurację ułatwiają specjalnie skomponowane pakiety, np. AMG Premium Plus (obejmuje m.in. wyświetlacz Head-up, dach panoramiczny, Pakiet AIR-BALANCE i wielokonturowe przednie fotele z funkcją masażu) oraz AMG Ultimate (dodatkowo zawiera m.in. system multimedialny MBUX dla pasażerów z tyłu i wielokonturowe siedzenia tylnej kanapy z wentylacją).
Zmodernizowany Mercedes-Benz GLS – dane techniczne i ceny w Polsce
Mercedes-Benz | GLS 350 d 4MATIC | GLS 450 d 4MATIC | GLS 450 4MATIC | |
Pojemność skokowa | ccm | 2989 | 2989 | 2999 |
Moc maksymalna | kW/KM | 230/313 | 270/367 | 280/381 |
Przy | obr./ min | 3600-4800 | 4000 | 5800-6100 |
Dodatkowa moc (boost) | kW/KM | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 650 | 750 | 500 |
Przy | obr./min | 1350-3200 | 1350-2800 | 1800-5000 |
Dodatkowy moment obr. (boost) | Nm | 200 | 200 | 200 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 8,2 | 8,5 | 10,8 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) | g/km | 214 | 221 | 245 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 6,7 | 6,1 | 6,1 |
Prędkość maksymalna | km/h | 238 | 250 | 250 |
Cena w Polsce od | zł | 486 100 zł | 533 900 zł | 512 000 zł |
Źródło: Mercedes-Benz