Projektanci i inżynierowie odpowiedzialni za stworzenie auta za jeden z priorytetów uznali zapewnienie pasażerom komfortu i ciszy w kabinie. Zadbano o najdrobniejsze szczegóły, by ograniczyć przedostający się do wnętrza hałas i wibracje.
W uzyskaniu komfortu dźwiękowego pomaga kształt karoserii oraz rozwiązania aerodynamiczne, dzięki którym osiągnięto bardzo niski współczynnik oporu powietrza (Cx 0,263). Kształt kabiny został zoptymalizowany, aby uzyskać zmniejszony opór powietrza na zewnątrz i komfort akustyczny wewnątrz. Dzięki opływowemu projektowi błotników i spojlerów, drzwi, a także płaskiej podłodze auto nie tylko prowadzi się stabilnie, ale też do wnętrza nie dostają się niechciane dźwięki.
O komfort pasażerów we wnętrzu dbają też specjalne szyby. Każdy Lexus RZ 450e ma przednią szybę akustyczną, a wersje Prestige z pakietem Design oraz Omotenashi mają dodatkowo także akustyczne szyby boczne.
Strategia redukcji hałasów w Lexusie RZ 450e opiera się na izolowaniu wnętrza od wszelkich zewnętrznych odgłosów i precyzyjnym wyciszeniu kabiny nawet w takich miejscach jak tylne fotele. W każdym narożniku otworu tylnych drzwi zastosowano piankę o wysokiej sztywności, aby wzmocnić obszar szczególnie podatny na odkształcenia, co zmniejsza również hałas i wibracje.
Uszczelniono maskę na całym obwodzie, dzięki czemu powietrze nie przedostaje się przez szczeliny. Dodatkowo wygłuszono też deskę rozdzielczą, uzyskując jeszcze lepszą izolację akustyczną. Dach ma dodany arkusz tłumiący wibracje, który sprawia, że jego konstrukcja jest sztywniejsza. Zastosowano też piankowe pokrycie podstawy przednich i środkowych słupków oraz wykładziny i materiał izolacyjny w komorze silnika, desce rozdzielczej, masce, błotnikach i nadkolach.
Lexus RZ 450e ma też udoskonalony system aktywnej kontroli dźwięków, generujący dźwięk silnika, który podkreśla dynamikę auta.
Dzięki doskonale wyciszonemu wnętrzu kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się doskonałą jakością dźwięku z systemu audio. Standardem w Lexusie RZ jest wysokiej klasy system audio z 10 głośnikami, który jest dostrojony do odtwarzania czystych tonów średnich i wysokich oraz wyraźnych tonów niskich. Wzmacniacz ma możliwość odtwarzania źródeł dźwięku o wysokiej rozdzielczości, a w tylnych drzwiach umieszczono 20-centymetrowy subwoofer.
Opcjonalnie w wersji Omotenashi można zamówić zupełnie nowy, 13-głośnikowy system audio Mark Levinson Premium Surround Sound, który odtwarza dźwięk o jakości porównywalny z najwyższej klasy systemami nagłośnienia z czystością, głębią i wierną reprodukcją oryginalnych dźwięków. Najważniejszym elementem jest wzmacniacz Harmana, który umożliwia odtwarzanie źródeł dźwięku o wysokiej rozdzielczości (96 kHz/24-bit), które zawierają więcej informacji niż płyta kompaktowa (44,1 kHz, 16-bit).
Bardzo ważne było też odpowiednie rozmieszczenie głośników wokół kabiny. 9-centymetrowe głośniki znajdują się w lewej, prawej i środkowej części deski rozdzielczej, głośniki niskotonowe w rozmiarze osiem na dziewięć cali umieszczono w przednich drzwiach, a w tylnych drzwiach zamontowano 9-centymetrowe głośniki. Uzupełnieniem zestawu jest subwoofer o średnicy 22,4 cm umieszczony w tylnych drzwiach.
Źródło: Lexus
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…