Kia – rekordowa sprzedaż w Polsce i najlepszy w historii wynik w I kwartale 2023 r. w Europie

Znakomitą sprzedaż marki Kia w Polsce w pierwszym kwartale 2023 roku niezmiennie napędzały Sportage (2617 zarejestrowanych samochodów), Ceed (1632 egzemplarze) i XCeed (1316 sztuk). W tym okresie zarejestrowano łącznie 9 051 samochodów marki Kia, co sprawia, że jest ona drugą najchętniej wybieraną marką przez klientów indywidualnych i przekłada się na udział w rynku, wynoszący 7,4%.

Po 3 miesiącach 2023 roku udział marki Kia w rejestracji samochodów elektrycznych jest wyższy i wynosi 10,3%, co w rankingu najchętniej wybieranych marek również oznacza drugie miejsce. Na ten doskonały wynik pracują licznie nagradzane modele – EV6 (Samochód Roku 2022 w Europie), Niro EV (Kobiecy Samochód Roku 2023 na świecie) oraz e-Soul.

Historyczny rekord sprzedaży samochodów marki Kia w pierwszym kwartale w Europie

Według najnowszych danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA*), Kia odnotowała najlepszą sprzedaż w historii marki w Europie w pierwszym kwartale – zarejestrowano 148 571 samochodów. To wzrost o 2,23% w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku i wzrost z 113 812 egzemplarzy w I. kwartale 2021 roku. Tylko w marcu sprzedano 63 053 auta, co oznacza wzrost o 6,9% w porównaniu z wynikiem w marcu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży pozwala utrzymać udział marki Kia w rynku europejskim na wysokim poziomie wynoszącym 4,6%.

Stale rośnie popyt na zelektryfikowane samochody marki Kia. Bestsellerem w pierwszym kwartale na rynkach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii był nowy Sportage (w tym również wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in) z wynikiem 41 275 sprzedanych egzemplarzy. Drugi najpopularniejszy model to rodzina Ceed (z modelami z układem napędowym typu mild hybrid oraz hybrydowym typu plug-in) z 35 207 zarejestrowanymi autami oraz elektryczne Niro, którego sprzedaż wyniosła 19 115 sztuk.

Kia do 2030 roku planuje sprzedać 1,6 miliona egzemplarzy samochodów elektrycznych

Co ważne, potwierdzając transformację marki w dostawcę zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności, samochody hybrydowe, hybrydowe typu plug-in i elektryczne marki Kia już stanowią 35% sprzedaży w Europie. Sprzedaż aut elektrycznych napędza wielokrotnie nagradzane EV6, Europejski Samochód Roku 2022. Popyt na auta elektryczne marki Kia będzie rósł nadal wraz z wprowadzeniem do oferty jeszcze w tym roku modelu EV9.

World Performance Car of the Year 2023 – Kia EV6 GT z prestiżowym tytułem

Jason Jeong, Prezes Kia Europe, mówi: „Rekordowy początek roku pokazuje, że Kia kontynuuje silny wzrost, a europejscy klienci pozytywnie reagują na gamę samochodów zelektryfikowanych, których oferta ciągle rośnie”.

*Dane według: ACEA – dla UE + EFTA + Wielka Brytania

Źródło: KIA