Toyota Corolla z napędem hybrydowym 5. generacji. 80 proc. czasu jazdy na silniku elektrycznym w mieście

Corolla 2023 po faceliftingu to najważniejsza premiera europejskiej Toyoty tego roku. Auto otrzymało dwa nowe napędy hybrydowe piątej generacji, które dostarczają większą moc, lepsze osiągi i jeszcze większą przyjemność z jazdy.

Nowa hybrydowa Corolla może poruszać się w bezemisyjnym trybie elektrycznym średnio przez 80% czasu jazdy po mieście. Potwierdziły to testy wykonane w warunkach zimowych na ulicach Poznania.

Nawet ponad 80% na silniku elektrycznym

Badanie wydajności napędu hybrydowego nowej generacji Toyota zorganizowała pod koniec ubiegłego roku. Razem z nową Corollą z napędem hybrydowym 1.8 o mocy 140 KM wzięły w nim udział dla porównania wyników także Corolla Hybrid 1.8 z czwartą generacją technologii hybrydowej oraz Auris Hybrid 1.8 korzystający z napędu trzeciej generacji.

Samochody wyposażone w urządzenia do pomiarów telemetrycznych firmy TEKOM pięciokrotnie pokonały trasę o długości 11,9 km, wytyczoną ulicami Poznania. Przejazdy po suchej nawierzchni w temperaturze kilku stopni powyżej zera zajmowały im średnio około 33 minuty.

Toyota Corolla wyposażona w najnowszą wersję napędu hybrydowego Toyoty uzyskała zdecydowanie najlepsze wyniki. Podczas pięciu kolejnych przejazdów pomiary czasu jazdy w trybie EV wahały się w zakresie 77-83%, a średni wynik nowego auta to 80%. Poprzedni model uzyskał wyniki w zakresie 71-74% czasu jazdy, ze średnią na poziomie 72%. Auris Hybrid 1.8 korzystał z samego silnika elektrycznego średnio przez 68% czasu jazdy, a w kolejnych przejazdach system telemetryczny wskazywał od 67% do 71%.

Nowa Toyota Prius w programie KINTO ONE – miesięczna rata od 1979 zł netto

Rekordowe możliwości korzystania z silnika elektrycznego nowej Corolli to zasługa nowej baterii o większej pojemności oraz mocniejszych silników elektrycznych. Bateria litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza, a jednocześnie bardziej wydajna od poprzedniej, zaś jej moc wyjściowa wzrosła o 14%. Silniki elektryczne o większej mocy umożliwiają jazdę bez udziału jednostki spalinowej przy dużych prędkościach oraz wpływają na wyższą moc całkowitą napędu, a jednocześnie skuteczniej odzyskują energię z hamowania.

Toyota Corolla 2023 z technologią hybrydową nowej generacji

Napędy piątej generacji to flagowa zmiana w ramach faceliftingu Corolli. Najpopularniejszy samochód na świecie zyskał dzięki nim większą dynamikę i lepsze właściwości jezdne. Nowe rozwiązania i usprawnienia, które Toyota wprowadziła do swojej wiodącej technologii, przełożyły się na większą wydajność, dzięki której Toyota znacząco zwiększyła moc napędu nie tylko nie zwiększając zużycia paliwa i emisji CO2, ale nawet lekko je ograniczając.

Polecamy – myEVreview – wszystko o pojazdach elektrycznych, ich wady i zalety oraz opinie użytkowników

Corolla z napędem 1.8 o mocy 140 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s, o 1,8 s szybciej niż poprzedni model. Pomimo lepszych osiągów emisja CO2 auta spadła o 2 g/km do 100 g/km. Auto wyposażone w mocniejszy, 196-konny napęd oparty na silniku 2.0 przyspiesza od 0 do 100 km w 7,4 s, o pół sekundy szybciej niż jego poprzednik. Jednocześnie udało się zmniejszyć średnią emisję CO2 o 12 g/km do 98 g/km CO2.

W nadchodzących latach Toyota planuje nadal rozwijać technologię hybrydową i poszerzać gamę modeli wyposażonych w napędy tego typu. Jest to element globalnej strategii, by oferować klientom na całym świecie jak największy wybór nisko- i bezemisyjnych technologii napędowych. Toyota jednocześnie doskonali wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów – zarówno klasyczne hybrydy i hybrydy plug-in, jak i bateryjne auta elektryczne oraz pojazdy wodorowe. W Polsce hybrydy stanowią obecnie 80% sprzedaży Toyoty. Jest to praktyczne i przystępne rozwiązanie dla klientów, którym zależy na tym, by mieć oszczędne, niskoemisyjne auto, ale nie mają możliwości regularnego podłączania samochodu do ładowarki.

Źródło: Toyota