Categories: E-mobility

Volkswagen ID. Buzz Cargo – nowy wymiar mobilności dla firm

Wzorowany wizualnie na Volkswagenie T1 tzw. “Bulli”, Volkswagen ID. Buzz Cargo jest pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem transportowym marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Samochód ten spełnia wszystkie wymagania, które stawia się przed nowoczesnym, ekologicznym pojazdem będącym narzędziem codziennej pracy, bez względu czy realizuje się nim tzw. dostawy ostatniej mili, świadczy usługi serwisowe, czy transportowe.

Nowy dostawczy Volkswagen ID. Buzz Cargo może być świetną wizytówką nowoczesnej firmy, dbającej o środowisko i zachowującej standardy zrównoważonego rozwoju. W ostatnim czasie przedsiębiorstwa coraz częściej i śmielej wdrażają założenia strategii zrównoważonego rozwoju oraz rozwiązania obniżające emisję CO2 i redukujące ślad węglowy. Już w najbliższych latach strategie takie będą musiały funkcjonować w praktycznie wszystkich europejskich firmach, a flota w pełni elektrycznych ID. Buzz Cargo może być stosunkowo łatwym sposobem ich realizacji, zwłaszcza dla przedsiębiorstw specjalizujących się w tzw. dostawach ostatniej mili, czy tych z branży serwisowej.

 

Rozwiązania stosowane w ID. Buzz Cargo są przemyślane pod kątem użytkowości samochodu dostawczego. Model ten jest standardowo wyposażony w stałą ścianę działową, oddzielającą przestrzeń pasażerską od ładunkowej. Ta ostatnia ma objętość 3,9 m3 i mieści dwie europalety. Długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynosi 2,20 metra, a maksymalna szerokość – 1,73 metra. Maksymalna ładowność furgonu wynosi 719 kg. Przestrzeń ładunkowa zamykana jest od tyłu za pomocą drzwi skrzydłowych lub klapy. Dostęp do niej umożliwiają także przesuwne drzwi boczne. To rozwiązania idealne np. dla firm kurierskich, na co dzień rozwożących wiele drobnych ładunków do których musi być łatwy i szybki dostęp.

Ładunki wewnątrz można mocować za pomocą sześciu punktów mocowania umieszczonych w podłodze oraz opcjonalnie za pomocą szyn mocujących na ścianach bocznych. Podłoga w bagażniku jest wyłożona sklejką o grubości 5 mm z gumową wykładziną o grubości 15,5 mm. Istnieje też możliwość wykonania przez specjalistyczną firmę zabudowy/półek na ścianach bocznych, pod kątem wykorzystywania samochodu przez serwisantów, którzy jeżdżąc od klienta, do klienta, pod ręką muszą mieć zestaw posegregowanych narzędzi i odpowiednie materiały. Zabudowana, ale jednocześnie łatwa w dostępie przestrzeń ID. Buzz Cargo, pozwala na szybkie ich odszukanie i wyjęcie.

Volkswagen – jak zminimalizować spadek zasięgu aut elektrycznych zimą

Kabina ID. Buzz Cargo została zaprojektowana bardzo funkcjonalnie – wszystkie najważniejsze funkcje są na wyciągnięcie ręki. Jako pojazd dostawczy, ID. Buzz Cargo jest standardowo wyposażony w trzy miejsca z przodu. Obok fotela kierowcy z regulacją wysokości, znajduje się podwójna kanapa. Opcjonalnie dostępny jest również fotel pojedynczy. Wewnętrzne części siedzeń pokryte są ciemną, odporną na zużycie tkaniną, a zewnętrzne części i oparcia siedzeń równie wytrzymałą, ciemną sztuczną skórą. Kabel do ładowania samochodu chowa się w specjalnym schowku pod podłogą.



ID. Buzz Cargo można też precyzyjnie dopasowywać do indywidualnych potrzeb. Opcjonalnie dostępne są m.in. uniwersalna podłoga z szynami mocującymi oraz dodatkowe listwy mocujące na ścianach bocznych i ścianie działowej. Ściana działowa może być opcjonalnie wyposażona w okno oraz otwór umożliwiający przewóz długich przedmiotów. Inne elementy opcjonalnego wyposażenia ID. Buzz Cargo to hak holowniczy (składany i rozkładany elektrycznie) oraz gniazdo 230 V przy fotelu pasażera.

Źródło: Volkswagen

 



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

4 dni ago