Nissan będzie kontynuował działania mające na celu zwiększanie dostępności samochodów elektrycznych i z napędem e-POWER, aby zaspokoić potrzeby poszczególnych rynków, poprawić konkurencyjność swoich działań w zakresie rozwoju i produkcji w skali globalnej oraz przyspieszyć realizację strategii elektryfikacji pod kątem osiągnięcia celów określonych w programie Nissan Ambition 2030.
W ramach strategii Nissan Ambition 2030 firma zapowiedziała premiery 23 zelektryfikowanych pojazdów do 2030 r., w tym 15 modeli elektrycznych. Zmiany potrzeb klientów i otoczenia biznesowego spowodowały przyspieszenie tempa elektryfikacji oferty Nissana.
Nowości będzie jeszcze więcej i zaspokoją rosnące zapotrzebowanie klientów na różnorodne zelektryfikowane pojazdy dostarczające emocji. Do roku obrotowego 2030 ma to być aż 27 nowych zelektryfikowanych modeli, w tym 19 w pełni elektrycznych. W rezultacie udział pojazdów zelektryfikowanych w miksie sprzedażowym marek Nissan i INFINITI do roku 2030 ma wzrosnąć do ponad 55% w skali globalnej, a nie do 50%, jak prognozowano wcześniej.
Zgodnie z postępującym udziałem rynkowym pojazdów zelektryfikowanych najnowsze prognozy Nissana na 2026 r., dotyczące udziału takich samochodów w miksie sprzedażowym firmy na największych rynkach, przedstawiają się następująco:
Oznacza to zwiększenie udziału samochodów zelektryfikowanych w strukturze sprzedaży do roku obrotowego 2026 z 40% planowanych na etapie ogłaszania wizji do ponad 44%. W reakcji na błyskawiczne zmiany na rynku chińskim Nissan planuje wprowadzić w 2024 r. pojazd zaprojektowany specjalnie dla tamtejszego klienta. W Europie Nissan będzie kontynuować realizację ogólnego planu elektryfikacji i jednocześnie zacieśniać współpracę w ramach Aliansu.
Nissan zamierza wzmacniać intensywność doświadczenia klienta poprzez spersonalizowane usługi zachęcające do związania się z marką na dłużej. Firma będzie zaspokajać zróżnicowane potrzeby klientów i rozszerzać strategię usług dla skomunikowanych pojazdów. Oprócz wzbogaconej oferty treści na pokładzie pojawią się także funkcje dostępne na żądanie. Sposobem na to mają być pojazdy zdefiniowane programowo – przykładem takich rozwiązań jest e‑architektura zainstalowana już w Nissanie ARIYA, która w najbliższych latach pojawi się także w kolejnych modelach.
Źródło: Nissan
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…