Powstanie tylko 695 egzemplarzy, które będzie można zamawiać on-line trzech krajach. Poza Rumunią, gdzie dostępnych będzie 70 egzemplarzy, na rynek francuski przeznaczono 400 egzemplarzy i niemiecki – 225 egzemplarzy. Cena każdego z nich, to 26 400 euro.
Limitowana edycja została nazwana Mat Edition, ujawniając, że główną atrakcją jest matowy lakier nadwozia. Dacia twierdzi nawet, że matowy ciemnoszary lakier jest w dużej mierze wykonywany ręcznie, więc w rumuńskiej fabryce można wyprodukować tylko sześć takich pojazdów dziennie.
SZary mat uzupełniają czarne elementy: 17-calowe felgi aluminiowe, lusterka zewnętrzne (dodatkowo ozdobione pomarańczowym paskiem) oraz antena w kształcie płetwy rekina. W tej samej kolorystyce przygotowano również wnętrze, gdzie znajdziemy czarno-szare fotele z pomarańczowymi przeszyciami.
Wyposażenie limitowanej edycji bazuje na opcji Journey i obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, kamerę cofania i nawigację. Oprócz tego oferuje podgrzewane przednie fotele, kartę umożliwiającą dostęp i uruchamianie pojazdu przyciskiem oraz system kamer monitorujących otoczenie auta.
Mat Edition jest dostępna wyłącznie z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym TCe 150 o pojemności skokowej 1,3 litra i mocy 110 kW oraz maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. Jednostka jest połączona z sześciobiegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną i zapewnia napęd na przednie koła.
Dacia udostępni limitowaną serię za pośrednictwem strony internetowej od 3 marca 2023 roku.
Źródło: Dacia
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…