Celem działania było umożliwienie studentom zdobycia wartościowego doświadczenia w obszarze projektowania przemysłowego, od wstępnego konceptu po dostarczenie ostatecznej wersji fizycznego lub cyfrowego projektu.
Podczas semestru studenci byli wspierani zarówno przez projektantów marki, jak i wykładowców. Odbyły się przeglądy koncepcji na wzór spotkania z klientem, podczas którego omawiany i recenzowany jest postęp prac nad projektowaniem zindywidualizowanego egzemplarza Rolls-Royce’a. To tradycyjny proces odzwierciedlający filozofię marki współpracy i współtworzenia.
Dr hab. Barbara Widłak prof. ASP, Dziekan Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, powiedziała: “Od studentów wiem, że zdobyte doświadczenie było dla nich nieocenione, a sam projekt stworzył wspaniałą platformę dialogu dla kreatywnej społeczności. Chciałabym podziękować Rolls-Royce’owi za tę możliwość oraz za zachętę, jaką dał rozwijającym się młodym talentom.”
Fryderyk Zyska, projektant środków transportu i wykładowca Akademii Sztuk Pięknych towarzyszył studentom podczas trwania całego projektu: „Zaledwie trzy miesiące dane studentom na opracowanie projektu, były dla nich wyzwaniem, ale – tak jak myśleliśmy – wyzwaniem do pokonania. Jestem pod ogromnym wrażeniem różnorodności prac – czy to w wersji cyfrowej czy rzeczywistej.”
– Anna Jaszczyk z Wieliczki, studentka I roku, której projekt nazwany “The eye of the Spirit of Ecstasy” tworzy swój własny język komunikacji z właścicielem, ma formę materialnego, transparentnego wielokąta, jego końcówki przyjmują różne pozycje, a ostateczny kształt zależy od komendy właściciela. Jury podkreśliło wysoką jakość moodboardów, dobry punkt wyjścia dla koncepcji, ideę opanowanie formy przez język oraz przyjemność płynącą z trzymania obiektu w dłoni.
– Aleksandra Karolak z Krakowa, studentka II roku. Jej koncept „Lure” rozpoznaje właściciela po jego cechach biochemicznych. Lure składa się z milionów cząsteczek, które przybierają razem różne kształty, a kiedy jest w użyciu, lewitują wokół ręki. Jurorzy byli szczególnie pod wrażeniem tej interpretacji będącej elementem biżuterii, który zapewnia rozmaite doznania w różnych sytuacjach. Duże wrażenie zrobiła także animacja autorki.
– Tycjan Twardowski z Zamościa, student III roku. Jego projekt „Soulstone” połączył fizyczny przedmiot z personalizowanym zapachem, który komunikuje się z samochodem, co razem zapewnia immersyjne doświadczenie. Samochód jest kluczem do przyjemnych wspomnień właściciela, który wybiera ich zapach w zależności od nastroju. Jury skomplementowało wyróżniające się szkice i prototypy stworzone przez Tycjana.
Na wiosnę trójka laureatów, na zaproszenie Rolls-Royce Motor Cars Warszawa, jedynego dealera marki w Polsce, będzie gościć w “Domu Rolls-Royce’a” w Goodwood. Odwiedzą tamtejsze studio projektowe, spotkają się z zespołem projektantów Bespoke i będą mieli okazję zobaczyć, jak powstają ikoniczne samochody.
Fryderyk Zyska, Transportation/Product Designer and APS lecturer, towarzyszył studentom podczas trwania całego projektu: „Zaledwie trzy miesiące dane studentom na opracowanie projektu, były dla nich wyzwaniem, ale – tak jak myśleliśmy – wyzwaniem do pokonania. Jestem pod ogromnym wrażeniem różnorodności prac – czy to w wersji cyfrowej czy rzeczywistej.”
Anders Warming, Chief Designer, Rolls-Royce Motor Cars, powiedział: “Jesteśmy poruszeni kreatywnością i zróżnicowaniem konceptów, a przy tym niespotykanym poziomem pomysłów niezależnie od poziomu zaawansowania studentów” i podkreślił: „ze względu na wyrównany poziom prac, wybór tylko trzech był niesłychanie trudną decyzją. Jednakże cieszymy się, że mogliśmy zaproponować przyszłym projektantom zdobycie doświadczenia i bezpośredni wgląd w to, jak przebiega proces projektowy.”
Źródło: Rolls-Royce / Auto Fus
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…