Categories: Wiadomości

Škoda Fabia RS Rally2 – prototyp zaprezentowany w praskim Narodowym Muzeum Techniki

Škoda Auto przekazała do zbiorów Narodowego Muzeum Techniki (NTM) w Pradze jeden z dwóch prototypów samochodu Škoda Fabia RS Rally2,który przygotowywany był do rywalizacji na drogach asfaltowych. Ponad 120 lat sportowych sukcesów w motorsporcie przypomina w NTM motocykl L&K CCR oraz odkryty L&K RK/M,w ktorym sukcesy odnosił legendarny Alexander Saša Kolowrat.

Škoda Fabia Rally2jest naturalnym następcą jednego z najlepszych w ostatnich latach samochodów kategorii Rally2. Do najnowszego wydania Škoda Motorsport zaprojektowała zmodernizowaną jednostkę napędową, poprawiono własności trakcyjne, elektronikę i zwiększono bezpieczeństwo załogi. Prototypy były testowane na asfalcie, luźnej nawierzchni i lodzie, a więc w warunkach, które spotykamy na rajdach podczas walki o tytuły mistrzowskie.

Klasyk tygodnia – Škoda Yeti pick-up, która przeszkodziła koncernowi Volkswagen

Fabia RS Rally2napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 1.6 l, który wywodzi się z koncernowej rodziny TSI EA888. Obecnie ma moc 289 KM i maksymalny moment obrotowy 430 Nm oraz napęd czterech kół za pośrednictwem optymalizowanej pięciostopniowej przekładni sekwencyjnej i dyferencjałów. Szersza karoseria i wydłużony rozstaw osi przyczyniły się do poprawy rozłożenia masy pojazdu.

Karel Ksandr, dyrektor generalny NTM, powiedział: Przekazanie samochodu Škoda Fabia RS Rally2 jest kolejnym etapem współpracy NTM (Narodowego Muzeum Techniki) z firmą Škoda Auto. Już Václav Klement, współzałożyciel i wizjoner mladoboleslawskiej spółki, w 1935 roku przekazał do zbiorów muzeum trzy motocykle. Był wśród nich dwucylindrowy Laurin & Klement (Slavia) CCR, na bazie którego powstał wyczynowy egzemplarz Václava Vondřicha, zwycięzcy nieoficjalnych mistrzostw świata we francuskim Dourdan w 1905 roku.Magnesem naszej stałej ekspozycji jest duży otwarty model L&K RK/M,w którym  110 lat temu “Saša” Kolowrat odniósł wiele sukcesów. Jest też Škoda 130 RS, Škoda F3 z roku 1966, która przekroczyła prędkość 200 km/h.” 


Źródło: Škoda Auto





Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

11 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

11 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

11 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

1 dzień ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago