Categories: Wiadomości

Lancia Ypsilon – kolejny rekordowy rok sprzedaży i ambitne plany

Mały i stylowy hatchback wciąż zachwyca. Lancia Ypsilon jest w sprzedaży od 2011 roku i nadal odnosi rynkowe sukcesy. Model, który produkowany jest w Tychach, od kilku lat sprzedawany jest jedynie we Włoszech. Ale w planach jest powrót marki Lancia na światowe rynki.

Pierwsza generacja Lancii Ypsilon zadebiutowała w 1995 roku i wraz z następcą każda generacja zaliczyła ośmioletni cykl. Obecna czwarta generacja (czwarta, jeżeli doliczymy Y10 z 1985 roku) długowiecznością pokonała swoich poprzedników. Zadebiutowała w marcu 2011 roku podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Przeszła dwa face liftingi oraz kilka edycji specjalnych i nadal jest w sprzedaży. Co prawda, tylko na rynku włoskim, gdzie wciąż odnosi rynkowe sukcesy.

Lancia Ypsilon oferowana jest obecnie z silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1.0 l FireFly Mild Hybrid o mocy 70 KM za 15 150 euro lub 1.2 GPL (LPG) o mocy 69 KM za 17 750 euro. Włoski konfigurator oferuje do wyboru sześć opcji w cenie od 15 150 – 17 750 euro.

Lancia Design Day – nowe logo symbolizujące erę elektrycznej mobilności

Najważniejszym atutem Lancii Ypsilon jest jej wyjątkowy styl, który cenią włoscy nabywcy. To lider segmentu B i drugi w kolejności samochód w rankingu najchętniej kupowanych na włoskim rynku. Na czele statystyk mała Lancia znajduje się od czterech lat. W 2022 roku we Włoszech sprzedano 40 991 egzemplarzy, co oznacza 15,3 proc. udziału w rynku. Jest to także 1,2 procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku. Udział w rynku marki Lancia 3,1 proc. oznacza wzrost o 0,1 proc. w tym samym okresie.

Dla auta, które jest w ciągłej sprzedaży od 2011 roku, to całkiem niezły wynik. Co prawda, obecność marki Lancia tylko na jednym rynku, chwały nie przynosi. W listopadzie 2022 roku zmodyfikowano logo, a na 2024 rok przygotowywana jest nowa generacja modelu Ypsilon. Koncern Stellantis planuje powrót Lancii na europejskie rynki i zapowiada co dwa lata nowy model.

Trudno dzisiaj przewidzieć, czy te plany się powiodą. Tym bardziej, że pamiętamy już próby z poprzedniej dekady, które skończyły się niepowodzeniem i wycofaniem z oferty niechodliwych modeli (Delta, Flavia, Thema i Voyager).

 



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

15 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

15 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

15 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago