Hyundai Motor wesprze ekologiczny cel Mistrzostw Świata w piłce nożnej, dzięki pojazdom hybrydowym i zeroemisyjnym

Hyundai Motor Company, oficjalny sponsor Mistrzostw Świata w piłce nożnej, ogłosił dzisiaj, że wesprze największy światowy turniej piłkarski w osiągnięciu celu neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, dostarczając przyjazne dla środowiska pojazdy, które stanowić będą do 50 procent całego transportu pasażerów podczas imprezy. To pierwszy raz w historii turnieju, w którym pojazdy przyjazne środowisku na taką skalę pojawią się we flocie.

W sumie Hyundai Motor dostarczy 616 pojazdów na Mistrzostwa Świata. W tej puli znajdzie się 446 samochodów osobowych, z czego nieco ponad połowa (226 egzemplarzy) to modele hybrydowe (HEV) i elektryczne (BEV). Hyundai dostarczy także 10 autobusów elektrycznych Elec City, do użytku podczas imprezy, która odbędzie się w Katarze, od 20 listopada do 18 grudnia.

Hyundai Palisade – największy SUV zyskał na atrakcyjności

–”Hyundai Motor i FIFA są mocno zaangażowane w to, aby tegoroczna impreza odniosła trwały sukces dzięki wykorzystaniu czystej mobilności” – powiedział Jaehoon Chang, prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Company. „Dostarczając nasze ekologiczne hybrydowe i elektryczne pojazdy jako transport pasażerów, spodziewamy się osiągnąć nasz wspólny cel, jakim jest uczynienie turnieju Mistrzostw Świata w Katarze wygraną zarówno dla planety, jak i dla ludzkości”.

Hyundai przedstawia design modelu IONIQ 6, elektrycznego Streamlinera

Mistrzostwa Świata bez emisji dwutlenku węgla

Hyundai Motor przygotuje również system zarządzania flotą dla stabilnego funkcjonowania pojazdów elektrycznych. Dostarczy modele Hyundai IONIQ 5, Sonata HEV, Tucson HEV i Kona HEV, a także Genesis G80 EV i GV70 EV do przewozu VIP-ów i personelu FIFA oraz autobusy Elec City do przewozu przedstawicieli mediów.

Źródło: Hyundai