Audi RS Q3 edition 10 years – ekskluzywny pakiet na dziesiąte urodziny

Audi świętuje dziesięciolecie modelu Audi RS Q3 sportową edycją specjalną: RS Q3 edition 10 years. Edycja ta jest limitowana do 555 sztuk i dostępna będzie zarówno w wersji RS Q3, jak i w wersji RS Q3 Sportback. Przez lata, które upłynęły od jego rynkowej premiery w 2013 roku, ten kompaktowy samochód sportowy na dobre zadomowił się na drogach.

Dostępna od 2019 roku druga jego generacja, rozwija moc 294 kW (400 KM) i 480 Nm momentu obrotowego. Audi RS Q3 edition 10 years napędzane jest wyjątkowym w swoim segmencie, pięciocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,5 litra. Przenosi on swoją moc na drogę za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni S tronic i stałego napędu na cztery koła quattro. Edycja jubileuszowa posiada ekskluzywne akcenty zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Obejmują one nowy szary lakier metaliczny Chronos Gray, 21-calowe felgi aluminiowe, nowe fotele kubełkowe RS z obiciami z mikrofibry Dinamica pochodzącej z recyklingu oraz aplikacje w kolorze jet black na desce rozdzielczej.

Mocny charakter: wygląd zewnętrzny

Audi, by uczcić RS Q3, wykorzystuje dwa wyraziste kolory nadwozia: srebrny z efektem matowym Dew Silver lub szary metalik Chronos Gray. Ten ostatni przeznaczony jest wyłącznie dla tej edycji specjalnej, natomiast srebrny z efektem matowym został dodany do palety kolorów Audi RS Q3 po raz pierwszy w tym roku. Ekskluzywne dla tej edycji są również czarne, 21-calowe felgi ze stopów metali lekkich o designie podwójnych ramion, z oponami w rozmiarze 225/35. 19-calowy wyczynowy układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami hamulcowymi wzmocnionymi włóknem węglowym z przodu, jest dostępny jako opcja. Standardowo, samochód wyposażony jest w polerowane zaciski hamulcowe w kolorze szaro-antracytowym, a za dopłatą dostępne są zaciski czerwone lub niebieskie.

Audi TT RS Coupé iconic edition zachwyca innowacyjnym designem i dynamiką

Liczne dodatki w kolorze czarnym lub czarnym błyszczącym podkreślają ekskluzywny wygląd edycji specjalnej. Należą do nich na przykład przyciemnione klosze matrycowych reflektorów LED z dynamicznymi kierunkowskazami oraz obudowy składanych lusterek zewnętrznych. Listwy wokół dachu, okien i na drzwiach, są dostępne w kolorze błyszczącej czerni. To samo dotyczy elementów na przednim spojlerze i wkładki dyfuzora. Sportowego wyglądu dopełniają błyszczące czernią cztery pierścienie umieszczone na grillu osłony Singleframe i również czarna, błyszcząca nazwa modelu na tylnej klapie.

Ekskluzywne i sportowe: wnętrze

Pasażerowie zajmują miejsca w nowych kubełkowych fotelach RS, dostępnych ekskluzywnie wyłącznie w tym modelu. Ogromne wrażenie robią umieszczone na nich emblematy RS. Elementem, na który należy zwrócić szczególną uwagę, jest obicie oparć foteli w matowym kolorze Carbon, które tutaj po raz pierwszy zastosowano w serii modelowej RS Q3.

Fotele kubełkowe są tapicerowane kombinacją skóry i materiału Dinamica w kolorze czarnym i czarnym „jet” – nowym, sportowym, eleganckim kolorze. Dinamica to mikrofibra składająca się w około 45% z włókien wytworzonych z butelek PET pochodzących z recyklingu.

Nowe Audi R8 Coupé V10 GT RWD – najwyższe osiągi w swej najczystszej formie

Oprócz foteli, zastosowano ją również na aplikacji na desce rozdzielczej. Szwy w kolorze miedzi, które powtarzają się w całym wnętrzu, tworzą szczególny kontrast. Dotyczy to na przykład przeszycia w kształcie plastra miodu na siedziskach foteli, podłokietnika środkowego, podłokietników w drzwiach, kierownicy – która jest dostępna w wersji okrągłej lub spłaszczonej u dołu oraz czarnych dywaników z błyszczącym, haftowanym w kolorze miedzi napisem RS Q3. Jubileuszowa edycja może się również pochwalić ekskluzywnymi ozdobnymi inkrustacjami w kolorze Carbon. Znajdziemy je np. na tyłach foteli. Wyświetlacz MMI ma karbonowy wygląd – na 10,1-calowym wyświetlaczu dotykowym widnieje napis “1 of 555”. Charakterystyczne dla tej edycji podświetlane listwy progowe, po otwarciu drzwi rzucają na ziemię czerwone trójwymiarowe światło w kształcie diamentu.

Niesamowity: układ napędowy

Audi RS Q3 dostępne jest z pięciocylindrowym silnikiem 2,5 TFSI. Jednostka napędowa o pojemności skokowej 2,5 litra i mocy 294 kW (400 KM) może się teraz pochwalić mocą o około 17% większą niż w poprzedniej generacji RS Q3, która w 2015 roku zwiększyła swoje osiągi do 250 kW (340 KM). W porównaniu z wersją z 2013 roku o mocy 228 kW (310 KM), to wzrost osiągów o 29%. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm jest dostępny w zakresie od 1950 do 5850 obr/min. RS Q3 i RS Q3 Sportback osiągają 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,5 sekundy. Ich prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, ale na życzenie RS Q3 może jeździć z prędkością do 280 km/h.

Specjalna kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 i nieparzysta liczba cylindrów, tworzą niepowtarzalny dźwięk silnika. Podwójny układ wydechowy RS podkreśla charakterystyczny bas pięciocylindrowej jednostki, a dostępny opcjonalnie sportowy układ wydechowy RS jeszcze bardziej go wyostrza. Pięciocylindrowy silnik dziewięć razy z rzędu otrzymał prestiżową nagrodę “International Engine of the Year Award”. Jego moc trafia do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni S tronic, stanowiącej wyposażenie seryjne modelu.

Źródło: Audi