Categories: E-mobility

Nowy PEUGEOT e-208 W 100% elektryczny – większa przyjemność jazdy, większa efektywność energetyczna i do 400 km zasięgu

Po pierwszej optymalizacji dokonanej pod koniec 2021 r., która zwiększyła zasięg samochodu o 6,5% (+22 km), w 2023 r. w PEUGEOT e-208 zostaną wprowadzone kolejne istotne zmiany technologiczne – będzie wyposażony w silnik z nowego PEUGEOT e-308.

W rezultacie maksymalna moc ulegnie zwiększeniu o 15%, ze 100 kW/136 KM do 115 kW/156 KM, a dzięki wysiłkom włożonym w poprawę efektywności energetycznej średnie zużycie energii spadnie do zaledwie 12 kWh na 100 km, co przełoży się na wzrost zasięgu o 10,5%, czyli 38 km, co w sumie da nawet do 400 km. To bardzo istotne udoskonalenia z punktu widzenia przyjemności jazdy, kosztów użytkowania i codziennego życia użytkowników.

PEUGEOT e-208 – w 100% elektryczna wersja modelu 208 – pociąga swoim wyglądem, bogatym wyposażeniem i przyjemnością z jazdy, którą daje elektryczny napęd oraz PEUGEOT i-Cockpit® z kompaktową kierownicą, zapewniającą precyzyjne wyczucie drogi i niezrównaną zwrotność. Dzięki licznym zaletom samochód odniósł ogromny sukces wśród klientów – od dnia premiery w 2019 r. wyprodukowano prawie 110 000 egzemplarzy tego modelu. Ale co najistotniejsze – PEUGEOT e-208 od początku 2022 r. jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie i najlepiej sprzedającym się samochodem wśród wszystkich modeli elektrycznych we Francji.

Do 400 km zasięgu dzięki nowym, jeszcze bardziej zaawansowanym technologiom

W 2023 r. PEUGEOT e-208 otrzyma nowy zespół napędowy pochodzący z modelu PEUGEOT e-308. Dzięki temu zasięg samochodu wzrośnie nawet o 38 km (+10,5%), co pozwoli na pokonanie na jednym ładowaniu nawet do 400 km* w cyklu WLTP (w trakcie homologacji).

Nowa wersja w 100% elektrycznego PEUGEOT e-208 będzie wyposażona w:

nowy silnik o mocy 115 kW/156 KM (dodatkowe 15 kW/20 KM) i momencie obrotowym 260 Nm dostępnym już od 0 km/h, zapewniającym natychmiastową, dynamiczną reakcję. Przekłada się to na jeszcze większą przyjemność jazdy, bez drgań, bez hałasu, bez zmiany biegów, bez zapachu spalin i bez emisji CO2.



– nowy, wysokonapięciowy (400 V), bardziej efektywny energetycznie akumulator trakcyjny o całkowitej pojemności 51 kWh (48,1 kWh pojemności użytecznej).

Nowy Peugeot 408 First Edition Plug-in Hybrid 225 KM dostępny online za 211 100 zł

Efektywność energetyczna była jednym z kluczowych założeń w pracach nad nowym zespołem napędowym PEUGEOT e-208. Dzięki wysiłkom zespołu inżynierów średnie zużycie energii udało się zmniejszyć do rekordowo niskiego poziomu około 12 kWh na 100 km.

Wszystkie zalety pierwszej optymalizacji z 2021 r. zostały zachowane

Już pod koniec 2021 r. PEUGEOT e-208 był poddany pierwszym technologicznym udoskonaleniom mającym na celu zwiększenie efektywności energetycznej. Pozwoliły one zwiększyć zasięg samochodu do 362 km w cyklu WLTP, czyli o 22 km w porównaniu z pierwszą wersją wprowadzoną na rynek pod koniec 2019 r. Od jego premiery, w rezultacie wprowadzonych udoskonaleń, zasięg PEUGEOT e-208 wzrósł łącznie o 17,65%, a zużycie energii uległo obniżeniu o 15%. Pierwsza faza udoskonaleń polegała na wprowadzeniu wielu nowych rozwiązań wymienionych poniżej, które zostały w całości zachowane w nowym PEUGEOT e-208:

Pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą i pozwalająca na zwiększenie efektywności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji. Informacje przesyłane przez czujnik umożliwiają bardziej precyzyjne sterowanie funkcją recyrkulacji powietrza w kabinie, a w konsekwencji – zaoszczędzenie energii zgromadzonej w akumulatorze w fazach podnoszenia i utrzymywania temperatury we wnętrzu samochodu.

– Opony klasy energetycznej „A+” o zmniejszonych oporach toczenia.

– Zmienione przełożenie przekładni redukcyjnej, które zwiększa zasięg samochodu w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie.

Skuteczność tych pierwszych modyfikacji daje się odczuć w szczególności przy niskich temperaturach zewnętrznych. Poza istotnym zwiększeniem zasięgu w cyklu WLTP należy zwrócić uwagę na znaczny wzrost zasięgu w użytkowaniu rzeczywistym, który wynosi około 40 km w warunkach ruchu miejskiego przy temperaturach otoczenia w granicach 0° C*.

Ułatwienia przy zakupie i w codziennym użytkowaniu

W PEUGEOT e-208 dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania: ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW w standardzie bądź ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW w opcji. PEUGEOT e-208 jest też kompatybilny z terminalami szybkiego ładowania. Naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności z terminala publicznego o mocy 100 kW zajmuje mniej niż 25 minut.

Za pomocą przycisku umieszczonego na środkowej konsoli kierowca może wybrać jeden z trzech dostępnych trybów jazdy pozwalających zwiększyć zasięg lub osiągi samochodu (ECO, NORMAL i SPORT).

Tryb „BRAKE”, aktywowany przyciskiem umieszczonym na panelu sterowania skrzyni biegów, zwiększa intensywność odzyskiwania energii z jednoczesnym wzmocnieniem siły hamowania po zdjęciu nogi z pedału gazu.

W zależności od kraju sprzedaży klient ma możliwość zakupu nowego PEUGEOT e-208 na stronie sprzedaży online marki. Można przeprowadzić na niej w pełni bezpieczną, cyfrową transakcję zakupu („Selling On Line”). Za pomocą smartfona, tabletu lub komputera klient może kupić nowy samochód, oddać stary samochód w rozliczeniu i uzyskać finansowanie zakupu nowego samochodu. Każdy klient będzie miał możliwość wyboru bezpłatnej dostawy samochodu do domu.

Marka proponuje klientom gamę usług ułatwiających codzienne użytkowanie samochodu:

– Aplikacja MyPeugeot® na smartfona, umożliwia komunikowanie się z samochodem i zdalne programowanie ładowania akumulatora trakcyjnego lub zdalne uruchamianie wstępnego ogrzewania / schładzania kabiny.

– W zależności od kraju sprzedaży aplikacja Free2Move eSolutions daje możliwość programowania tras podróży, w szczególności programowania punktów postoju na doładowanie akumulatora, dzięki wizualizacji dostępnych na trasie terminali ładowania.

Źródło: PEUGEOT



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

15 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

15 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

15 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago