Kilka dni potrwa usuwanie barier na sąsiedniej jezdni i przywrócenie pełnego jej przekroju. Tym samym zakończy się ostatni etap remontu całej A4 w woj. opolskim, jaki prowadziliśmy sukcesywnie od 2013 r. Prace prowadzono przy utrzymaniu ruchu na autostradzie.
Całe zadanie przewidywało remont jezdni południowej (w kierunku Katowic) na odcinku o długości ok. 18 km oraz jezdni północnej (w kierunku Wrocławia) na odcinku o długości ok. 12 km. Prace obejmowały także wymianę nawierzchni na dwóch węzłach drogowych – Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres robót zadanie było realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.
W ubiegłym roku prace skupiły się na dwóch etapach – zarówno na jezdni południowej (w kierunku Katowic), jak i północnej (w kierunku Wrocławia). Łącznie odnowiono nawierzchnię na około 13 km wraz z remontem na węźle Kędzierzyn-Koźle.
W tym roku prace były realizowane w trzech etapach. Początkowo na jezdni południowej (w kierunku Katowic) – najpierw na 2,5-kilometrowym odcinku w okolicach Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Góra św. Anny, a następnie na obu jezdniach 7-kilometrowego odcinka od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego wraz z węzłem Strzelce Opolskie.
Remont autostrady A4 przewidywał wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostały bariery linowe, a na nowej nawierzchni położono oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmował także wymianę barier betonowych, remont systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.
Od 2013 r. wyremontowano całość opolskiego odcinka autostrady A4 (około 170 km w podziale na jezdnię północną i południową). Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady.
2013 r. – jezdnia południowa pomiędzy węzłami Opole Zachód a Opole Południe wraz z węzłami Opole Zachód i Opole Południe o długości 11 km
2014 r. – jezdnia północna i południowa pomiędzy węzłami Opole Zachód i Opole Południe o długości 32 km (remont przeprowadzony w dwóch etapach)
2015 r. – jezdnia południowa od granicy woj. dolnośląskiego i opolskiego do węzła Opole Zachód wraz z węzłem Brzeg o długości ok. 30 km
2016 r. – jezdnia północna od granicy woj. dolnośląskiego i opolskiego do węzła Opole Zachód o długości 28 km
2017 r. – jezdnia południowa pomiędzy węzłami Opole Południe i Krapkowice wraz z węzłem Krapkowice o długości ponad 16 km
2018 r. – jezdnia północna pomiędzy węzłami Opole Południe i Krapkowice o długości prawie 14,5 km
2019 r. – jezdnia południowa pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle o długości ponad 7 km
2020 r. – jezdnia północna pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle o długości prawie 13 km
2021 r. – jezdnia południowa o długości ponad 8 km oraz jezdnia północna o długości ponad 5 km pomiędzy węzłem Krapkowice i Kędzierzyn – Koźle wraz z węzłem Kędzierzyn – Koźle
2022 r. – jezdnia południowa w okolicach MOP-u Góra św. Anny oraz 7-kilometrowy odcinek od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego na jezdni południowej i północnej wraz z węzłem Strzelce Opolskie
Źródło: GDDKiA
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…