Mercedes-AMG kończy w tym roku 55 lat. Z tej okazji 22 września w AMG Brand Center w Gdańsku można zobaczyć szereg wyjątkowych maszyn z Affalterbach. Spotykają się tu najbardziej cenione historyczne i współczesne modele Mercedes-AMG, w tym 300 SEL (Rote Sau), C 124 Hammer oraz SLS E-Cell.
Na odwiedzających czeka też m.in. najnowszy SL, niewidziany wcześniej w Polsce G 63 4×42 oraz w pełni elektryczny EQE, który ucieleśnia nową epokę w historii sportowej marki.
W 1967 r. Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher, wcześniej inżynierowie Mercedesa, otworzyli zakład tuningowy AMG, specjalizujący się we wzmacnianiu modeli z gwiazdą. Jego nazwa powstała od pierwszych liter nazwisk założycieli oraz miejscowości, gdzie prowadzili oni swój zakład – Großaspach nieopodal Stuttgartu. Początkowo klientom oferowano modyfikacje silników oraz zawieszeń, jednak ambicje AMG sięgały znacznie dalej. Aufrecht i Melcher chcieli udowodnić, że ich rozwiązania sprawdzają się w najbardziej wymagających, wyścigowych warunkach. Ich odwaga i pasja zostały nagrodzone: w 1971 r. specjalnie przygotowana limuzyna 300 SEL 6.8 AMG Rote Sau (z niem. czerwona świnia) zaskoczyła zajęciem drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej oraz klasowym zwycięstwem w 24-godzinnym wyścigu na słynnym torze Spa-Francorchamps.
Za tym zwycięstwem przyszły kolejne sukcesy w motorsporcie oraz nowi klienci. W latach 70. rozrastająca się firma przeprowadziła się do Affalterbach i z czasem zyskała status oficjalnego partnera Mercedes-Benz, a także producenta najmocniejszych maszyn spod znaku gwiazdy. Po 55 latach działalności AMG dalej umacnia swoją pozycję jako niezwykle ceniona marka fascynujących aut sportowych, których rozwiązania niezmiennie bazują na technice ze świata motorsportu.
Niezwykłe spotkanie w polskim domu AMG
W ramach obchodów 55. urodzin Mercedes-AMG zaprezentował m.in. szereg specjalnych serii swoich modeli – Edition 55. Teraz z okazji jubileuszu AMG Brand Center w Gdańsku przygotowało szczególną atrakcję dla miłośników marki. Otwarty w 2019 r. salon to wizytówka AMG, w przenośni i dosłownie – znakiem rozpoznawczym obiektu jest tzw. AMG Eye, czyli ogromne okno wystawowe prezentujące najbardziej pożądane maszyny z Affalterbach. Klienci mogą poznać tu świat marki AMG na dwóch kondygnacjach, a wystrój obiekt nawiązuje do wyścigowego DNA marki. Na dole eksponowanych jest kilkanaście aut, od kompaktowych modeli z serii 35 aż po mocarne SUV-y. Drugie piętro zagospodarowano z myślą o organizacji wydarzeń i prezentacji pojazdów o najwyższych osiągach.
Mercedes-AMG ONE z techniką Formuły 1 – wystartowała produkcja ekskluzywnej serii hipersamochodu
22 września w AMG Brand Center odbywa się specjalna wystawa, na której obecne są jedne z najsłynniejszych historycznych aut AMG oraz szereg nowości. Do grona tych pierwszych należy kultowa limuzyna 300 SEL (Rote Sau), która poza wzmocnionym silnikiem o 428 KM odznaczała się szeregiem zabiegów zmniejszających masę własną. Obok pojawią się 190 (W 201) z 6-cylindrową jednostką o pojemności 3,2 litra, tzw. Baby-Hammer, oraz kabriolet C 124 Hammer z 5,5-litrowym motorem V8 – oba modele biją dziś rekordy cen na aukcjach kolekcjonerskich youngtimerów. Na gości czeka też pokazowa maszyna DTM przygotowana przez AMG oraz SLS E-Cell, czyli elektryczny Gullwing. Ten ostatni zamiast silnika V8 ma cztery jednostki elektryczne, po jednej na każde koło. Efekt: przyspieszenie do 100 km/h w 3,8 s oraz 11 s do 200 km/h!
Mercedes-AMG GLE Edition 55 – sześć specjalnych wariantów z okazji 55-lecia AMG
SLS E-Cell okazał się prawdziwym pionierem – dziś gama AMG obejmuje szereg zelektryfikowanych modeli, które również można podziwiać w gdańskim AMG Brand Center. Obok w pełni elektrycznej biznesowej limuzyny EQE 53 4MATIC+, która na życzenie jest w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 3,3 s, obecne jest AMG GT 4-drzwiowe Coupe 63 S E Performance z zespołem hybrydowym napędowym plug-in o innowacyjnej koncepcji, rozwijającym moc systemową 843 KM. Na fanów AMG czeka też gratka w postaci zupełnie nowego SL-a – pierwszej generacji opracowanej przez inżynierów z Affalterbach, a także ultraterenowy wariant G 63 4×42, który w Gdańsku świętuje swoją polską premierę. Ekspozycja jest elementem obchodów jubileuszu 55-lecia AMG w Polsce.
Z jego obchodami zbiega się otwarcie nowego zakładu blacharsko-lakierniczego dla klientów gdańskiego AMG Brand Center.
Wysoka forma Mercedes-AMG w Polsce
Mercedes-AMG ma liczne powody do świętowania – w ub.r. sprzedaż sportowej marki wzrosła o 16,7%, do rekordowych 146 tys. samochodów. Istotny wkład w ten wynik mają polscy klienci. Obecnie Polska jest czwartym rynkiem zbytu AMG w Europie i dwunastym na świecie. W okresie od stycznia do sierpnia br. najchętniej wybieranymi modelami Mercedes-AMG w naszym kraju były: Klasa G 63, AMG GT 4-drzwiowe Coupe 43 oraz kompaktowa Klasa A 45.
Nieodłącznym elementem misji Mercedes-AMG jest łączenie pasji z edukacją kierowców. W ramach szkoleń AMG Driving Academy mogą oni doskonalić własne umiejętności za kierownicą, a przy okazji poznać faktyczne możliwości sportowych maszyn z Affalterbach, decydując się na wybór jednego z kilku programów szkoleniowych. Polski oddział AMG Driving Academy ma długą tradycję – swoje treningi organizuje już od 9 sezonów. Jak dotąd wzięło w nich prawie 5000 uczestników.
– AMG świętuje swoje 55. urodziny – i ma co świętować! W ciągu tych 55 lat marka sportowych maszyn z Affalterbach dała nam mnóstwo charyzmatycznych maszyn, mnóstwo wspaniałych emocji i sportowych sukcesów. AMG od dawna jest ucieleśnieniem perfekcyjnego połączenia osiągów z prawdziwym luksusem. Z dumą spoglądamy na naszą przeszłość, a w przyszłość patrzymy z optymizmem, zwłaszcza z perspektywy polskiego rynku. Marka od lat cieszy się u nas mocną, ugruntowaną pozycją. W ostatnich latach co dziesiąty Mercedes nowo rejestrowany w Polsce to właśnie model AMG.
Nasi klienci mają do wyboru szeroką gamę produktową– a w ostatnich miesiącach liderem była Klasa G 63! A skoro mamy urodziny, to nie może obejść się bez świętowania – jesteśmy w wyjątkowym miejscu, w Gdańsku, w jednym z zaledwie kilku AMG Brand Center na świecie. I spotykamy się wśród prawdziwych gwiazd AMG: Rote Sau, Hammera i elektrycznego Gullwinga – SLS E-Cell, który okazał się samochodem na wskroś wizjonerskim, bo zaprezentowanym ponad 10 lat temu. Dynamicznie rozwijamy gamę aut elektrycznych ze stajni AMG, którą obecnie reprezentują EQE i EQS. A to dopiero początek. Jedno się nie zmieni: wciąż chcemy dostarczać nie tyle samochody, co emocje. Wszak najważniejszym miernikiem sukcesu AMG są zarówno wyniki sprzedaży, ale także fascynacja, jaką nasze samochody budzą wśród naszych klientów i fanów – powiedział Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Cars Central and Eastern Europe Cluster.
Źródło: Mercedes-AMG