Jazda pełną szerokością drogi nie oznacza zakończenia prac. Na całym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h. Według deklaracji wykonawcy docelową organizację ruchu, a więc i zdjęcie ograniczenia prędkości, będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku br., po zakończeniu pozostałych prac wykończeniowych.
Kontrakt na kontynuację projektowania i budowy podpisaliśmy w 27 kwietniu 2020 r., a w maju plac budowy został oficjalnie przekazany nowemu wykonawcy – firmie Budimex. W ramach inwestycji powstaje m.in. kładka dla pieszych, nowe wiadukty, przejścia dla zwierząt średnich i dużych oraz przepusty. Powstały także drogi dojazdowe, które zostały odpowiednio połączone z istniejącym układem dróg lokalnych. Powstał też węzeł Sartowice, a istniejące węzły Nowe Marzy (A1), Świecie Północ, Świecie Zachód i Świecie Południe zostały rozbudowane. Istniejąca od dwóch dekad obwodnica Świecia została rozbudowana o drugą jezdnię po istniejącym pasie rezerwowym.
Cały odcinek budowany jest w śladzie dotychczasowej DK5, stąd liczne zmiany organizacji ruchu umożliwiające prowadzenie otwieranie nowych frontów robót z zachowaniem ciągłości ruchu, bezpieczeństwa podróżujących jak i osób pracujących na budowie.
Budowa drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko – pomorskim, o łącznej długości 128 kilometrów, została podzielona na siedem odcinków realizacyjnych. Na piątym, udostępnionym jesienią ub. roku, 10-kilometrowym odcinku Białe Błota – Szubin 31 sierpnia planujemy wdrożenie stałej organizacji ruchu. To oznacza, że kierowcy będą mogli poruszać się z docelową prędkością 120 km/h.
Z kolei na pozostałym 22-kilometrowym odcinku z Dworzyska do Aleksandrowa (węzeł Bydgoszcz Północ) kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po jednym pasie pomiędzy węzłami Gruczno i Trzeciewiec. Natomiast na 4-kilometrowym odcinku omijającym Aleję dębową w Borównie, dostępny jest pełny przekrój z dwoma psami ruchu. Wykonawca deklaruje w tym wypadku dokończenie prac umożliwiających udostępnienie obu pasów sukcesywnie do przełomu września i października br.
Zakończenie prac przy budowie drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim oznacza udostępnienie do ruchu łącznie 128 kilometrów drogi. Tym samym kierowcy zyskają szlak łączący Wrocław, Poznań i Bydgoszcz z autostradą A1 w okolicy Grudziądza. Łączny koszt inwestycji to ok. 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to prawie 1,8 mld zł.
Źródło: GDDKiA
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…