Audi RS 6 – odkrywamy tajemnice tego sportowego modelu

Od samego początku model ten wyznacza standardy wśród swojej konkurencji. Zasada Vorprung Durch Technik – przewagi dzięki technice, obecna jest również w wielu innych rozwiązaniach technicznych, np. w postaci zawieszenia z systemem kontroli dynamiki jazdy Dynamic Ride Control, które od dawna wykorzystywane jest również w wielu innych modelach rodziny Audi RS.

Już od 20 lat jeden samochód – jak żaden inny – ekscytuje zarówno Audi Sport GmbH, jak i fanów na całym świecie: cztery generacje Audi RS 6 ustanowiły standardy w klasie wyczynowych kombi o imponujących osiągach i wyjątkowej, codziennej użyteczności i praktyczności.

Czy wiesz, że….?

… system dynamicznej kontroli jazdy DRC (Dynamic Ride Control) zastosowano w pierwszej generacji Audi RS 6 (C5), jest stosowany do dziś, również w obecnej generacji (C8), i ma wciąż tę samą, niezmienioną zasadę działania?

… ze względu na szerokość konstrukcji RS 6 konieczne było zastosowanie zmodyfikowanego zbiornika paliwa i dłuższych rur doprowadzających paliwo? Podczas pierwszych jazd prototypów w fazie rozwojowej zawsze pojawia się uśmieszek przy tankowaniu, ze względu na powstający szum powietrza – tzw. “muczenie zbiornika”. Dzięki optymalizacji w kolejnych etapach, hałas ten jest oczywiście eliminowany w produkcji seryjnej.

… obecna generacja RS 6 (C8) ma tylko trzy elementy zewnętrzne pochodzące z modelu bazowego A6? To dach, dwoje przednich drzwi i klapa bagażnika.

… silnik generacji C6 zajmował tyle miejsca z przodu, że trzeba było przenieść zbiornik płynu chłodzącego w nietypowe miejsce? By sprawdzić poziom płynu chłodzącego trzeba było otworzyć drzwi pasażera i odczytać poziom płynu ze wskaźnika u dołu słupka A.

kolor nadwozia “Sebring Black Crystal Effect” oferowany wyłącznie w generacji C8, wziął swoją nazwę od wyścigowej premiery RS 6 (C5) “Competition” (SCCA = Sportscar Club of America) 14 marca 2003 roku w Sebring na Florydzie? Do dziś wszystkie kolory RS w swoich nazwach nawiązują do znanych międzynarodowych torów wyścigowych.

Audi RS 6 – 20 lat historii, cztery generacje

… każda generacja RS 6 może mieć silnik z doładowaniem biturbo?

… wracając do pierwszej generacji: RS 6 był pierwszym i jedynym wtedy modelem typu RS, który posiadał podwójny układ wydechowy RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych, które są dziś standardem?

Audi Progressive Retail – marka uruchamia nową, interaktywną koncepcję obsługi klientów

… wszystkie generacje RS 6 posiadają napęd na cztery koła quattro?

… płaskie reflektory LED generacji C8 pochodzą z Audi A7? W związku z tym RS 6 wizualnie bardzo różni się od pozostałych modeli A6 i jest jedynym modelem w rodzinie A6, który można zamówić z laserowymi światłami.

… ze względu na duże jednostki napędowe i zastosowane rozwiązania techniczne, np. dodatkowe chłodzenie, planowane na początku ogrzewanie pomocnicze w generacjach C6 i C7 nie weszło jednak do wyposażenia? To popularne wśród klientów wyposażenie dodatkowe jest dostępne dopiero od generacji C8, który to model ma więcej dostępnej przestrzeni. Podkreśla ono uniwersalność tego modelu w codziennym użytkowaniu.

… generacja C8 jest pierwszym modelem Audi, w którym seryjnie montowane są lakierowane na czarno koła ze stopów przeznaczone na sezon zimowy?

… model od czasu RS 6 plus generacji C6 jest członkiem “klubu szybkich samochodów”, które mogą rozpędzić się do ponad 300 km/h?

… pakiet wizualny Aluminium Matt jest dostępny tylko dla modeli RS i stosowany jest od pierwszej generacji? Dziś, oprócz aluminiowego matu, dostępne są także pakiety w kolorze czarnym i karbonowym.

szeroka konstrukcja stosowana od generacji C5 jest czymś wyjątkowym w konkurencyjnym środowisku? Pozwala montować koła o większej średnicy, kreuje muskularny wygląd i umożliwia bardziej sportowe prowadzenie.

… jeden z najpopularniejszych kolorów wnętrza z gamy Audi exclusive, Cognac Brown, został po raz pierwszy zastosowany w limitowanej wersji RS 6 plus (C5) w 2004 roku? Dziś ten kolor jest opcją dla RS 6, jako hołd dla pierwszej generacji.

premierowy pokaz pierwszego RS 6 odbył się na torze Nürburgring? Wtedy właśnie 30 przedstawicieli dealerów Audi rywalizowało swoimi samochodami demonstracyjnymi podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Pokaz ten obejrzało 194 000 widzów.

… RS 6 Avant dojrzał i z samochodu europejskiego zmienił się w model odnoszący sukcesy na całym świecie? Wszędzie gdzie się pojawił, otwierał jeszcze większe możliwości rynkowe. W Chinach jest dostępny od generacji C7, a w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie od generacji C8.

… pierwsza generacja RS 6 była samochodem wyścigowym w Ameryce Północnej, a konkretnie w klasie Speed GT programu American Le Mans Series (ALMS)? W pierwszym sezonie mistrzem został Randy Pobst. Jego kolega z zespołu Michael Galati zajął drugie miejsce.

… rozwiązanie tłumiące hałas opon “Pirelli Noise Canceling System” (PNCS) zostało zastosowane po raz pierwszy w generacji C7? Te specjalne opony tłumią hałas toczenia dzięki gąbce poliuretanowej zintegrowanej z korpusem opony. System ten pochłania większość drgań, zapewniając znacznie niższy poziom hałasu.

… połowa europejskich klientów RS 6 zamawia do swojego samochodu hak holowniczy. Wykorzystują w ten sposób zalety RS 6 i jego przydatność w codziennym użytkowaniu.

Źródło: Audi