Toyota – cztery modele w pierwszej piątce najpopularniejszych samochodów osobowych

Toyota weszła w nowe półrocze z równie silną pozycją na polskim rynku jak w pierwszej połowie 2022 roku. W lipcu marka zarejestrowała 5 875 samochodów osobowych, jeszcze bardziej zwiększając przewagę nad konkurencją. Wynik z siedmiu miesięcy roku na poziomie 43 809 aut jest dwukrotnie większy od wyniku drugiej najpopularniejszej marki. Udział Toyoty w rynku wynosi 17,7%, licząc od początku roku, co oznacza wzrost rok do roku o 1,2 punktu procentowego.

Corolla konsekwentnie utrzymuje pozycję lidera polskiego rynku samochodów osobowych. W lipcu model ten zanotował 1 659 rejestracji. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy modele Toyoty – Yaris Cross zajął piąte miejsce dzięki 904 rejestracjom, Toyota C-HR siódme (872 rejestracje), a Yaris dziewiąte (799 rejestracji).

Biorąc pod uwagę wyniki z siedmiu miesięcy, samochody Toyoty zajmują cztery miejsca w pierwszej piątce najczęściej rejestrowanych aut na polskim rynku. Na szczycie rankingu jest Corolla dzięki zarejestrowaniu 12 555 samochodów. Yaris jest trzecim najpopularniejszym autem w kraju (7 019 egz.), RAV4 czwartym (6 810 egz.), a Toyota C-HR piątym (6 415 egz.). Udział Corolli w rynku samochodów osobowych wynosi 5,1%. Oznacza to, że gdyby Corolla była osobną marką, zajęłaby w rankingu marek ósme miejsce.

Toyota Proace City – ponad 10 tys. egz. trafiło do polskich klientów

Corolla, Yaris i Toyota C-HR liderami segmentów

Toyota zawdzięcza swoją pozycję najpopularniejszej marki samochodów osobowych w kraju bardzo ogromnej atrakcyjności swoich modeli z najważniejszych segmentów. Obok Corolli pierwsze pozycje w swoich segmentach w lipcu zajęły także Yaris i Toyota C-HR. Aygo X (345 aut) i Yaris Cross (904 auta) są na drugim miejscu. Drugą pozycję wśród dużych SUV-ów zajął Highlander (218 aut), zaś Land Cruiser był piąty (112 aut). Łączne wyniki obu tych modeli dają Toyocie pierwsze miejsce w segmencie.

Toyota Corolla Cross nowym hitem na polskim rynku (ceny)

Patrząc od początku roku, Corolla, Yaris i Toyota C-HR są zdecydowanymi liderami swoich segmentów, RAV4, Aygo X (1074 egz.) i Yaris Cross (4355 egz.) zajmują drugie miejsce, Highlander trzecie (1168 egz.), a Camry czwarte (1537 egz.).

Firmy i osoby prywatne wybierają Toyotę

Polski rynek nowych samochodów jest zdominowany przez klientów firmowych, dlatego silna pozycja na rynku flotowym wyraźnie przekłada się na ogólne wyniki. W lipcu 3 877 samochodów Toyoty trafiło do firm, co daje marce pierwsze miejsce i 16,2% udziału w tej części rynku. Klienci indywidualni zarejestrowali 1998 Toyot samochodów marki, co stanowi 18,6% wszystkich aut osobowych, które trafiły do prywatnych kierowców. To aż o 3,4 punkty procentowe większy udział w tym segmencie rynku niż w lipcu 2021 roku.

Hilux i PROACE CITY najpopularniejsze w segmentach

Toyota PROACE CITY potwierdziła w lipcu swoją popularność na polskim rynku, notując 181 rejestracji, najwięcej ze wszystkich kompaktowych vanów. Łącznie od początku roku do klientów trafiło 2 148 egzemplarzy, co daje użytkowej Toyocie pierwsze miejsce i 22,2% udziału w segmencie. PROACE CITY jest liderem kombivanów od kilkunastu miesięcy, czyli przez większość swojej obecności na rynku.

Większy model, Toyota PROACE, zanotował 212 rejestracji w lipcu (3. wynik w segmencie) i 1 791 rejestracji od początku roku, zajmując w tym roku 3. miejsce w klasie średniej wielkości vanów.

Toyota Hilux także dominuje w swoim segmencie – łączna liczba 692 egzemplarzy zarejestrowanych w tym roku przekłada się na 44,5% udziału w grupie pick-upów. W lipcu do klientów trafiły 64 egzemplarze Hiluxa.

Źródło: Toyota