Pojazdy nazywane laboratoriami na kołach pozwalają testować i weryfikują zaawansowane technologie firmy Hyundai Motor, które będą miały zastosowanie w przyszłych modelach seryjnych. RN22e łączy nadwozie nowego modelu IONIQ 6 z platformą Electric-Global Modular Platform (E-GMP), jednocześnie ustanawiając nowe standardy w segmencie sportowych pojazdów elektrycznych. Tymczasem N Vision 74 łączy technologię auta elektrycznego z zaawansowanym systemem wodorowych ogniw paliwowych, dzięki czemu jest pierwszym hybrydowym pojazdem na wodór, będącym jeżdżącym laboratorium Hyundai N, pozwalającym odkrywać frajdę z jazdy nawet w erze elektryfikacji.-
Zarówno RN22e, jak i N Vision 74 będą nadal testowane i sprawdzane przez inżynierów Hyundaia, dzięki czemu przyszłe samochody drogowe spod znaku N będą wyposażane w ich zaawansowane technologie, ale już w drogowej formie.
Od czasu wprowadzenia na rynek w 2017 roku swojego pierwszego samochodu drogowego o sportowych osiągach, Hyundaia i30 N, marka N przesuwa granice osiągów, aby pomóc klientom odkrywać przyjemność z jazdy. Slogan marki brzmi „Never just drive’”, ponieważ dojazd z punktu A do punktu B nigdy nie powinien być nudny. Nawet w elektrycznej przyszłości marka N trzyma się swoich trzech filarów: łobuz w zakrętach (smukła, doskonale wyważona maszyna do pokonywania zakrętów), zdolny do jazdy na torze (wszystkie modele N są zbudowane tak, aby mogły być wykorzystywane na torach wyścigowych) i codzienny samochód sportowy (dla wszystkich i na każdą potrzebę, nie tylko na imprezy typu track day czy autostrady).
RN22e zapewnia osiągi, które sprawdzą się na torze wyścigowym, co uzyskano udoskonalając i optymalizując wiodącą na rynku platformę E-GMP i opakowując ją w opływową karoserię modelu IONIQ 6. Jako pierwsze „laboratorium na kołach” marki Hyundai N oparte na E-GMP, RN22e pokazuje wizję i kierunek rozwoju, jednocześnie otwierając drogę do przygotowania w przyszłości drogowego modelu elektrycznego o wysokich osiągach. Koncept otrzymał swoją nazwę, ponieważ jest to „laboratorium na kołach” (z ang. rolling lab) marki N opracowane w 2022 roku i wyróżniające się elektrycznym napędem.
RN22e jest testowany pod kątem największego wykorzystania trzech filarów osiągów N, zaczynając od „łobuza w zakrętach”. Hyundai N rozwija zdolność pokonywania zakrętów od momentu wprowadzenia marki na rynek i rozwija e-LSD, czyli elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, dostępny w większości modeli N. RN22e uwypukla wrażenia podczas pokonywania zakrętów, nawet autem o wyższej masie, dzięki wektorowaniu momentu obrotowego przez podwójne sprzęgło. Co więcej, drukowane części 3D zmniejszają masę i zachowują sztywność, aby zapewnić jeszcze większą pewność podczas atakowania zakrętów. Wyposażony w napęd na wszystkie koła, RN22e zapewnia zoptymalizowany rozkład momentu obrotowego w zależności od wybranego trybu jazdy, co pozwala kierowcy decydować o podziale siły napędowej na przednie i tylne koła.
Aby zwiększyć możliwości RN22e na torze wyścigowym, w N skupiono się na układach chłodzenia i hamulcowym, aby zwiększyć wytrzymałość. Model RN22e otrzymał ustawienia zoptymalizowane pod kątem jazdy torowej tak, aby klienci mogli cieszyć się sportową jazdą bez ryzyka pogorszenia się osiągów auta. Dzięki czterotłoczkowym zaciskom i 400-milimetrowym tarczom hamulcowym, RN22e poradzi sobie z masą elektrycznego układu napędowego. Ponadto Hyundai N testuje RN22e, aby zapewnić dynamiczną jazdę z wykorzystaniem hamowania regeneracyjnego (tzw. rekuperacji) tak, aby kontrolować „myszkowanie” auta podczas zwalniania i precyzyjnie atakować zakręty.
Ponieważ Hyundai N opracowuje i weryfikuje najnowocześniejsze technologie w celu ich przeniesienia do modeli produkcyjnych, RN22e odgrywa ważną rolę jako laboratorium na kołach dla przyszłych modeli elektrycznych z rodziny N. Wiedząc, co ekscytuje entuzjastów sportowej jazdy, N opracowuje nowe funkcje, zapewniające pełne emocji wrażenia z jazdy zelektryfikowanymi modelami. RN22e ma funkcję N Sound+, która generuje dźwięk z głośników wewnętrznych i zewnętrznych, zapewniając wrażenia akustyczne w trakcie dynamicznej jazdy. Ponadto funkcja N e-shift integruje wibracje i odczucie zmiany biegów z działaniem N Sound+. Ponieważ jest to mobilne laboratorium, w którym Hyundai N nieustannie będzie testował zaawansowane technologie, również emocjonujące wrażenia z jazdy będą dalej rozwijane w różnych kierunkach, za pośrednictwem RN22e.
Dostosowując opływową sylwetkę typu Streamliner modelu IONIQ 6, koncepcyjny RN22e wykorzysta aerodynamiczne właściwości nowego pojazdu elektrycznego. Aby zmaksymalizować osiągi, Hyundai N dodał elementy inspirowane sportami motorowymi. Dzięki niskiemu prześwitowi i mocno zaakcentowanym nadkolom, Hyundai N uzyskał auto o szerokiej i solidnej postawie. Zachowując design modelu IONIQ 6, dolny zderzak został zaprojektowany tak, aby był sportowy, emanując jednocześnie „niespodziewanym urokiem”. Dzięki tej funkcjonalnej estetyce w RN22e poprawiono chłodzenie i aerodynamikę
Mierzący 4915 mm długości, 2023 mm szerokości i 1479 mm wysokości przy rozstawie osi 2950 mm, RN22e będzie nadal rozwijał się dzięki doświadczeniu marki w sportach motorowych, aby Hyundai mógł ulepszać swoje zaawansowane technologie, aby następnie wprowadzić masowo produkowany elektryczny model N, wykorzystujący potencjał platformy E -GMP.
Zainspirowany dziedzictwem Hyundai Motor sportowy prototyp, N Vision 74 to laboratorium na kołach wyposażone w hybrydowy układ z wodorowymi ogniwami paliwowymi, który podkreśla wiodącą pozycję firmy w dziedzinie technologii zapewniających zrównoważoną wydajność. N Vision 74 jest inspirowany zarówno technologią, jak i designem, zakorzenionym w wizji zrównoważonego rozwoju marki N, ogłoszonej w 2015 roku, a także pasji Hyundaia do wysokich osiągów, już od 1974 roku.
Pod względem wzornictwa N Vision 74 jest hołdem dla prototypowego modelu Hyundai Pony Coupe z 1974 roku, opracowanego przez legendarnego projektanta Giorgetto Giugiaro. Koncepcję tego auta wykorzystano następnie w prototypach pierwszego seryjnego samochodu sportowego Hyundaia. Mimo że ostatecznie nie mógł wejść do produkcji, tak śmiałe podejście nadało ton całej firmie.
N Vision 74 odziedziczył czystą linię, dynamiczny i proporcjonalny profil oraz unikalny design słupka B z prototypowego Pony Coupe z 1974 roku. Dziedzictwo stylistyki Hyundaia spotkało się z erą elektryfikacji oraz wysokimi osiągami, nadając formę koncepcyjnemu modelowi N Vision 74. Ponadto oświetlenie z Parametrycznych Pikseli zapewnia futurystyczne zdobienie.
N Vision 74 przenosi śmiałe podejście koncepcyjnego Pony Coupe do nowego designu Hyundaia, jednocześnie reinterpretując wnętrze jako przestrzeń rozrywkową, nie tracąc przy tym czystej architektury Pony Coupe. Kabinę wyposażono w kokpit zorientowany na kierowcę z mieszanką tradycyjnych elementów i nowoczesnego wzornictwa, takich jak cyfrowy zestaw wskaźników i analogowe przyciski.
Pojazd ten mierzy 4952 mm długości, 1995 mm szerokości i 1331 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2905 mm. Jest to pierwszy samochód o wysokich osiągach, pełniący funkcję mobilnego laboratorium, zbudowany na najbardziej zaawansowanym układzie wodorowych ogniw paliwowych, jaki kiedykolwiek stworzył Hyundai N. Lecz to nie pierwszy raz, kiedy N zajmuje się technologią wodorową. N Vision 74 jest również inspirowany samochodem koncepcyjnym Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, który został zaprezentowany w 2015 roku wraz z debiutem marki N, aby dać wyobrażenie motoryzacji o wyczynowych osiągach opartej na technologii wodorowych ogniw paliwowych.
Zaledwie siedem lat później, Hyundai N przedstawia N Vision 74, stawiając jeszcze bardziej ambitne cele poprzez realizację swojej pasji do czerpania „przyjemności z jazdy”. Inżynierowie Hyundaia opracowali hybrydowy napęd stanowiący połączenie akumulatorów wysokonapięciowych z systemem wodorowych ogniw paliwowych, który został umieszczony w zupełnie nowym schemacie. Przez zastosowanie systemu ogniw paliwowych i zasilania elektrycznego N Vision 74, zwiększona została wydajność układu chłodzenia, a dwa różne źródła zasilania mogą być wykorzystywane w zależności od warunków jazdy. Ten precyzyjnie dostrojony układ napędowy umożliwia lepsze wektorowanie momentu obrotowego przez dwa silniki umieszczone z tyłu, zapewniając precyzyjne i responsywne wrażenia podczas pokonywania zakrętów. Co więcej, w modelu N Vision 74 badana jest równowaga między wydajnością, a chłodzeniem, za pomocą trzykanałowego układu chłodzenia.
Wysokowydajna technologia jest w pełni zintegrowana z projektem, aby spełnić wymagania dla pojazdów wodorowych w zakresie zarządzania termicznego. Dzięki funkcjonalnej estetyce, N Vision 74 bada równowagę między najnowocześniejszą technologią, a kultowym designem. Oprócz sporego zasięgu i możliwości szybkiego tankowania, N Vision 74 gwarantuje również frajdę z jazdy, dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii i zrównoważonego źródła energii.
W 2012 roku Hyundai rozpoczął Projekt RM, aby zaprezentować swoje doświadczenie w opracowywaniu nowych technologii i innowacji. Dzięki temu projektowi firma rozwija i łączy nową, wyczynową technologię ze sportów motorowych z przyszłymi samochodami N. Nazwa projektu nawiązuje do koncepcyjnych pojazdów Racing Midship i ich konfiguracji napędu na tylne koła oraz układu napędowego umieszczonego centralnie. Fundamentalna cecha tej konstrukcji zapewnia idealną równowagę prowadzenia i zwinności przy niskim momencie bezwładności.
Od momentu powstania seria RM stopniowo ewoluowała, obejmując pojazdy RM14, RM15, RM16 i RM19. Platforma RM ułatwia mobilnemu laboratorium testowanie wysokowydajnych technologii podczas kontaktu z asfaltem przy różnych prędkościach i warunkach jazdy. Po przejściu coraz bardziej obszernych testów, modele RM weryfikują zaawansowane technologie, pozwalają obserwować efektywny wzrost ich wydajności i dają możliwość ulepszania ich pod kątem zastosowania w przyszłych modelach N.
Dwa lata temu Hyundai zaprezentował zelektryfikowany samochód sportowy nowej generacji RM20e Racing Midship. W serii RM, RM20e był pierwszym wysokowydajnym autem elektrycznym (BEV). Po raz pierwszy Hyundai mógł wykorzystać potencjał bezemisyjnych układów napędowych w swoich samochodach o wysokich osiągach.
Hyundai N zaprezentował nową serię laboratoriów na kołach pod inną nazwą, aby ustanowić nowy standard dla kolejnej generacji aut o wysokich osiągach. Ponieważ marka N kontynuuje realizację swoich trzech filarów osiągów N, RN22e i N Vision 74 są testowane pod kątem maksymalizacji możliwości na torze wyścigowym, dopracowania charakterystyki samochodu sportowego na co dzień i uwypuklenia cech „łobuza w zakrętach”. N pozostaje wierne swojej filozofii także w dobie elektryfikacji.
Kolejnym wielkim krokiem będzie pierwszy elektryczny model N Hyundaia, czyli IONIQ 5 N, który trafi na światowy rynek w 2023 roku. Więcej szczegółów na temat pierwszego elektrycznego auta z rodziny N zostanie ujawnionych niedługo.
Motorsport jest uważany za kolebkę gamy N. W dziale Hyundaia odpowiedzialnym za sport, sukces jest definiowany szerzej niż po prostu wygrywanie wyścigów i zdobywanie tytułów; istnieje również po to, aby rozwijać niezależną wiedzę i gromadzić dane, które udostępnia Hyundaiowi, aby umożliwić budowanie lepszych samochodów. Dzięki doświadczeniu w sportach motorowych korzyści te są przenoszone na pojazdy dla klientów.
Jest to dwukierunkowa relacja między samochodami wyczynowymi i produkcyjnymi. Najlepsze elementy każdego typu samochodu są wykorzystywane do ulepszania następnego. Ten transfer wiedzy ma bezpośredni wpływ na przyszłe seryjne modele Hyundai N. Nowe technologie są testowane w sportach motorowych, tak jak w przypadku modelu i20 N. Wielokrotnie nagradzany model N został zainspirowany samochodem rajdowym i20 Coupe WRC. Wszystko, czego Hyundai uczy się ze sportów motorowych, trafia do procesu badawczo-rozwojowego, którego celem jest opracowanie kolejnego modelu N lub wyczynowego projektu. Udział w serii ETCR oznacza pasję Hyundaia do sportowych, lecz zrównoważonych osiągów.
Zgodnie z wizją „Progress for Humanity”, Hyundai przyspiesza wysiłki na rzecz elektryfikacji, aby zapewnić czystszy transport i bardziej zrównoważoną przyszłość. Przesuwając granice zelektryfikowanych samochodów o wysokich osiągach, Hyundai będzie przygotowany na wyzwania jutra i zapowiada erę zrównoważonej frajdy z jazdy.
Źródło: Hyundai
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…