Trwają przygotowania do nowego sezonu piłkarskiego 2022-2023, a Juventus i Jeep® świętują dziesiąty rok udanej współpracy. Na nowych koszulkach logo Jeepa® pokazuje drogę marki zgodnie z jej motto – do „wolności bez emisji”.
Od 1 lipca 2022 roku rozpoczęły się przygotowania do sezonu piłkarskiego 2022-2023, który naznacza dziesięć lat współpracy marki Jeep® z Juventusem. To właśnie w sezonie 2012-2013 logo Jeepa po raz pierwszy pojawiło się na biało-czarnych koszulkach piłkarzy turyńskiego zespołu. Współpraca ta powstała i rozwija się w oparciu o wspólne wartości, takie jak autentyczność i pasja. Ponadto w ciągu ostatnich dziesięciu lat klub piłkarski zdobył wiele tytułów sportowych i zapisał kolejny udany rozdział w historii włoskiej piłki nożnej. Zresztą, kiedy mowa o Jeepie i Juventusie, nie sposób nie myśleć o wspaniałej historii obu marek, która je wyróżnia i napędza ich popularność na całym świecie.
W ciągu dziesięciu lat 29 trofeów, dziewięć SUV-ów i innowacyjne technologie
Jeśli przyjrzymy się liczbom z bliska, zobaczymy, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat męska drużyna Juventusu zdobyła 8 tytułów mistrza Serie A, 5 Pucharów Włoch i 5 Superpucharów Włoch; a zaledwie pięć lat od powstania, drużyna kobiet zdobyła 5 tytułów mistrzyń, 2 Puchary Włoch i 3 Superpuchary. Równocześnie, młodzieżowa drużyna U23 wygrała 1 Lega Pro Coppa Italia. W tym samym okresie marka Jeep wprowadziła na rynek dziewięć nowych modeli, począwszy od 2011 roku, kiedy to pojawił się Compass. W 2014 roku włoska fabryka w Melfi stała się miejscem produkcji modelu Renegade, pierwszego małego SUV-a Jeepa i pierwszego samochodu marki zaprojektowanego w USA, produkowanego we Włoszech i sprzedawanego w ponad 100 krajach na całym świecie. Również w 2014 roku zadebiutował model Cherokee.
Wprowadzony w 2017 roku Compass na nowo zdefiniował standardy w kategorii kompaktowych SUV-ów. Następnie, w 2018 roku, Jeep Wrangler zaskoczył klientów całkowicie nowym wyglądem, pozostając jednocześnie wiernym sobie i swoim legendarnym możliwościom terenowym oraz zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym. W 2020 roku Jeep postawił pierwsze kroki w procesie elektryfikacji dzięki technologii 4xe Plug-In Hybrid, która została wprowadzona w modelach Renegade i Compass, by zapewnić jeszcze więcej radości z jazdy, wydajniejsze, bardziej zrównoważone i bezpieczniejsze 4×4.
Jeep i Juventus razem na boisku w sezonie 2022-2023
Później, w 2021 roku, Jeep wprowadził na rynek trzy nowe samochody: nowego Compassa, kultowego nowego Wranglera w wersji 4xe oraz niepowstrzymanego pickupa Gladiatora. Pierwszy z nich odznacza się wyrazistym i wyrafinowanym wyglądem oraz wprowadza ważne, nowe elementy, które przenoszą go na jeszcze wyższy poziom pod względem designu, bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności. We Wranglerze natomiast zadebiutowała technologia 4xe, dostarczająca całkowicie ciche i bezemisyjne doświadczenia w terenie. Ponadto szybko postępował proces elektryfikacji marki. Obok technologii 4xe, w 2022 roku zadebiutowała technologia e-hybrid, która pojawiła się w modelach Renegade i Compass. W przyszłym roku pojawi się w 100% elektryczny kompaktowy SUV B-UV oraz Grand Cherokee 4xe.
Sukces w każdym terenie: SUV-y 4xe są we Włoszech liderami w segmencie LEV
W ciągu tych dziesięciu lat Juventus pewnie obrał kurs na drodze do zwycięstwa, a marka Jeep wciąż przełamywała nowe schematy, zwiększając osławione możliwości terenowe swoich
SUV-ów i odnosząc niezapomniane sukcesy. Obecnie droga Jeepa prowadzi w kierunku elektryfikacji w dążeniu do „wolności bez emisji”.
Najbardziej wyrazistym tego przykładem jest zrównoważona technologia 4xe plug-in, która jest w stanie zagwarantować niezwykłe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie. „4xe” stało się już marką w marce Jeep i synonimem maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa w każdych warunkach otoczenia, zerowej emisji spalin oraz jeszcze bardziej udoskonalonych, znanych na całym świecie możliwości terenowych Jeepa. To nie przypadek, że w oczekiwaniu na nowego Grand Cherokee, modele Renegade, Compass i Wrangler 4xe w pierwszej połowie 2022 roku uczyniły markę Jeep niekwestionowanym liderem we Włoszech w segmencie LEV (samochody z napędem w pełni elektrycznym i hybrydowym typu plug-in), po tym, jak przez cały rok 2021 zajmowała pozycję lidera.
Droga w kierunku elektryfikacji
Ponadto, równocześnie z sukcesem modeli 4xe, kontynuowana jest strategia marki w zakresie rozwoju bardziej zrównoważonej mobilności poprzez wprowadzenie nowych hybrydowych wersji e-hybrid Jeepa Compassa i Renegade. Wprowadzając modele e-hybrid, Jeep oferuje klientom kolejną szansę na zapoznanie się ze swoją zelektryfikowaną gamą. Dodatkowo, jak stwierdził dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, podczas prezentacji planu strategicznego Stellantis „Dare Forward 2030”, na początku przyszłego roku Jeep wprowadzi na rynek nowy, w 100% elektryczny kompaktowy SUV B-UV.
Na koszulkach zawodników Juventusu widnieje logo Jeepa. Ikoniczny czarny napis przedstawia błyskawice: to sposób na podkreślenie drogi marki w kierunku elektryfikacji.
Świętowanie dziesięciu wspólnych lat współpracy ma miejsce także na oficjalnych kanałach mediów społecznościowych Jeepa i Juventusu, gdzie fani mogą dzielić się emocjami, pasją i poczuciem przynależności do dwóch legend historii.
Źródło: Jeep