Sportowe zawieszenie RS sport suspension pro koncentruje się na zwiększeniu radości z jazdy, ale oferuje też funkcję manualnej regulacji zawieszenia typu coilover, które zapewnia idealną równowagę między komfortem a osiągami. Dzięki temu, nawet dłuższe dystanse można pokonywać komfortowo, bez żadnych ograniczeń, korzystając ze wszystkich dostępnych systemów wspomagania. Klienci, którzy wybiorą to zawieszenie typu coilover, otrzymają swoje RS 4 Avant lub RS 5 fabrycznie wyposażone w zawieszenie zestrojone o 10 mm niższej niż w standardowych modelach RS. Ponadto klienci mogą manualnie obniżyć wysokość zawieszenia o dodatkowe 10 mm, dzięki czemu zawieszenie będzie w sumie o 20 mm niższe niż w standardzie seryjnym. Wyższy współczynnik sprężystości, amortyzatory regulowane w trzech stopniach i sztywniejsze stabilizatory, dają jeszcze lepsze ogólne wrażenia z jazdy i pomagają skrócić czas okrążenia. Rezultat: klienci zyskują na bardziej precyzyjnym i zwinnym prowadzeniu. Oba pakiety charakteryzują się również zwiększoną prędkością maksymalną: 290 km/h.
Audi RS 4 Avant (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 8,8-8,7; łączna emisja CO2 w g/km: 201-199) z pakietem Competition Plus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy – to o 0,2 sekundy mniej w porównaniu do seryjnego standardu. Audi RS 5 Coupé lub RS 5 Sportback (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 8,8-8,7; łączna emisja CO2 w g/km: 201-199) pokonuje ten dystans w 3,8 sekundy, co stanowi poprawę o 0,1 sekundy.
Przełożenie dynamicznego układu kierowniczego zostało ustalone na poziomie 1:13,1. Dzięki tym wszystkim udoskonaleniom, Audi Sport GmbH oferuje swoim klientom pewne prowadzenie i jeszcze lepszą przyczepność tych modeli. Ulepszony sportowy mechanizm różnicowy quattro zapewnia większą zwinność i radość z jazdy – zwłaszcza w trybie jazdy “dynamic”. Nowy zestaw danych w jednostce sterującej ze zmienionymi parametrami przenosi zdecydowanie akcenty napędowe na tył. Ponadto zaktualizowane oprogramowanie w jednostce sterującej skrzynią biegów – tylko w połączeniu z pakietami Competition – pozwala na skrócenie czasu zmiany biegów i zauważalne zwiększenie rozpiętości pomiędzy różnymi trybami jazdy. Zwiększona dynamika wymaga z kolei zwiększenia przyspieszenia ujemnego. W połączeniu z oponami Pirelli P Zero Corsa, nowo opracowanym oprogramowaniem ABS i układem hamulcowym RS z ceramicznymi tarczami, droga hamowania przy hamowaniu ze 100 km/h jest krótsza nawet o dwa metry.
Audi Sport GmbH prezentuje też nowy, opracowany specjalnie z myślą o tych pakietach, sportowy układ wydechowy RS plus z końcówkami rur wydechowych w kolorze matowej czerni. Jego zaletą jest bardziej intensywny dźwięk, nie tylko dzięki samemu układowi wydechowemu, ale przede wszystkim dzięki redukcji izolacji między komorą silnika a wnętrzem, co dodatkowo obniża masę samochodu o około osiem kilogramów. Dokładne dostrojenie oprogramowania jednostki sterującej silnika umożliwia bardziej precyzyjne zmiany obciążenia w trybie S, gdy aktywna jest funkcja „dynamic” – co dodatkowo zwiększa emocje podczas jazdy.
Zarówno pakiet Competition, jak i Competition Plus mogą poszczycić się atrakcyjnymi zmianami we wnętrzu: boczne panele foteli błyszczą teraz w czarnym kolorze Piano Black. Dla standardowych foteli RS dostępna jest opcjonalna kombinacja materiałów Dinamica / Pearl Nappa. Materiał Dinamica jest wykonany w 45% z włókien PET pochodzących z recyklingu; na jedno siedzenie przypada około 215 gramów włókien PET. Cztery pierścienie na grillu osłony chłodnicy Singleframe i na pokrywie bagażnika, a także litery w nazwie modelu, dzięki błyszczącemu, czarnemu wykończeniu podkreślają sportowy charakter samochodu. Po raz pierwszy w modelach RS 4 i RS 5 nadwozie jest teraz dostępne w kolorze czarnym Sebring Black z efektem kryształowym. Klienci, którzy chcą jeszcze bardziej podkreślić sportowy wygląd swojego RS 4 Avant lub RS 5, mogą zakupić obręcze kół w kolorze czarnym Phantom Black z wysokim połyskiem.
Za dodatkową opłatą, na życzenie, Audi połączy 20-calowe, w pełni frezowane koła, z wyczynowymi oponami Pirelli P Zero Corsa, które zostały zaprojektowane zarówno na drogi, jak i tory wyścigowe. Standardowym wyposażeniem Audi RS 5 są reflektory Matrix LED, które oświetlają drogę laserowym światłem. Pakiet Competition Trim uzupełnia Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 o ekskluzywny pakiet stylistyczny Carbon Matte Optics, którego elementy, takie jak lusterka zewnętrzne, przednia listwa, boczne wloty powietrza, a także poszerzenie progów i wykończenie tylnego dyfuzora, mają sportowy matowy kolor Carbon; wszystkie inne elementy błyszczą na czarno.
Za dodatkową opłatą Audi oferuje opcjonalnie pakiet w ekskluzywnej wersji Glossy Carbon. Jako ekskluzywna alternatywa dla pakietów Competition, pakiet dostępny jest również w wersji matowej Carbon matte.
Źródło: Audi
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…