Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 z nowymi pakietami Competition

Audi Sport GmbH poszerza ramy oferowanego przez siebie tuningu modeli i wzmacnia sportowy charakter Audi RS 4 Avant i Audi RS 5. Nowy pakiet startowy Competition dla tych modeli jest bogaty w dodatki, które zarówno zaostrzają wygląd samochodów, jak i zapewniają jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy.

Dzięki opcjonalnemu zawieszeniu typu coilover (RS sport suspension pro), pakiet Competition Plus dostarcza maksymalnej dynamiki i radości z jazdy, nie ograniczając przy tym w żaden sposób cech przydatnych w codziennym użytkowaniu auta. Czasami mniej znaczy więcej: zredukowana izolacja pomiędzy komorą silnika a wnętrzem oznacza, że RS 4 Avant i RS 5 zachwycą klientów wspaniałymi wrażeniami dźwiękowymi. Jednostka napędowa biturbo V6 ma moc 331 kW (450 PS) i moment obrotowy 600 niutonometrów osiągany w zakresie od 1900 do 5000 obr/min (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 8,8-8,7; łączna emisja CO2 w g/km: 201-199). Audi RS 4 Avant i RS 5 z pakietami Competition będą dostępne u dealerów od lipca.

Sportowy charakter na najwyższym poziomie

Sportowe zawieszenie RS sport suspension pro koncentruje się na zwiększeniu radości z jazdy, ale oferuje też funkcję manualnej regulacji zawieszenia typu coilover, które zapewnia idealną równowagę między komfortem a osiągami. Dzięki temu, nawet dłuższe dystanse można pokonywać komfortowo, bez żadnych ograniczeń, korzystając ze wszystkich dostępnych systemów wspomagania. Klienci, którzy wybiorą to zawieszenie typu coilover, otrzymają swoje RS 4 Avant lub RS 5 fabrycznie wyposażone w zawieszenie zestrojone o 10 mm niższej niż w standardowych modelach RS. Ponadto klienci mogą manualnie obniżyć wysokość zawieszenia o dodatkowe 10 mm, dzięki czemu zawieszenie będzie w sumie o 20 mm niższe niż w standardzie seryjnym. Wyższy współczynnik sprężystości, amortyzatory regulowane w trzech stopniach i sztywniejsze stabilizatory, dają jeszcze lepsze ogólne wrażenia z jazdy i pomagają skrócić czas okrążenia. Rezultat: klienci zyskują na bardziej precyzyjnym i zwinnym prowadzeniu. Oba pakiety charakteryzują się również zwiększoną prędkością maksymalną: 290 km/h.

Audi i Ducati – podwójna off-roadowa premiera

Audi RS 4 Avant (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 8,8-8,7; łączna emisja CO2 w g/km: 201-199) z pakietem Competition Plus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy – to o 0,2 sekundy mniej w porównaniu do seryjnego standardu. Audi RS 5 Coupé lub RS 5 Sportback (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 8,8-8,7; łączna emisja CO2 w g/km: 201-199) pokonuje ten dystans w 3,8 sekundy, co stanowi poprawę o 0,1 sekundy.

Audi i FC Bayern Monachium po raz piąty wyruszają na Audi Summer Tour po Stanach Zjednoczonych

Przełożenie dynamicznego układu kierowniczego zostało ustalone na poziomie 1:13,1. Dzięki tym wszystkim udoskonaleniom, Audi Sport GmbH oferuje swoim klientom pewne prowadzenie i jeszcze lepszą przyczepność tych modeli. Ulepszony sportowy mechanizm różnicowy quattro zapewnia większą zwinność i radość z jazdy – zwłaszcza w trybie jazdy “dynamic”. Nowy zestaw danych w jednostce sterującej ze zmienionymi parametrami przenosi zdecydowanie akcenty napędowe na tył. Ponadto zaktualizowane oprogramowanie w jednostce sterującej skrzynią biegów – tylko w połączeniu z pakietami Competition – pozwala na skrócenie czasu zmiany biegów i zauważalne zwiększenie rozpiętości pomiędzy różnymi trybami jazdy. Zwiększona dynamika wymaga z kolei zwiększenia przyspieszenia ujemnego. W połączeniu z oponami Pirelli P Zero Corsa, nowo opracowanym oprogramowaniem ABS i układem hamulcowym RS z ceramicznymi tarczami, droga hamowania przy hamowaniu ze 100 km/h jest krótsza nawet o dwa metry.

Audi Sport GmbH prezentuje też nowy, opracowany specjalnie z myślą o tych pakietach, sportowy układ wydechowy RS plus z końcówkami rur wydechowych w kolorze matowej czerni. Jego zaletą jest bardziej intensywny dźwięk, nie tylko dzięki samemu układowi wydechowemu, ale przede wszystkim dzięki redukcji izolacji między komorą silnika a wnętrzem, co dodatkowo obniża masę samochodu o około osiem kilogramów. Dokładne dostrojenie oprogramowania jednostki sterującej silnika umożliwia bardziej precyzyjne zmiany obciążenia w trybie S, gdy aktywna jest funkcja „dynamic” – co dodatkowo zwiększa emocje podczas jazdy.

Odświeżony wygląd

Zarówno pakiet Competition, jak i Competition Plus mogą poszczycić się atrakcyjnymi zmianami we wnętrzu: boczne panele foteli błyszczą teraz w czarnym kolorze Piano Black. Dla standardowych foteli RS dostępna jest opcjonalna kombinacja materiałów Dinamica / Pearl Nappa. Materiał Dinamica jest wykonany w 45% z włókien PET pochodzących z recyklingu; na jedno siedzenie przypada około 215 gramów włókien PET. Cztery pierścienie na grillu osłony chłodnicy Singleframe i na pokrywie bagażnika, a także litery w nazwie modelu, dzięki błyszczącemu, czarnemu wykończeniu podkreślają sportowy charakter samochodu. Po raz pierwszy w modelach RS 4 i RS 5 nadwozie jest teraz dostępne w kolorze czarnym Sebring Black z efektem kryształowym. Klienci, którzy chcą jeszcze bardziej podkreślić sportowy wygląd swojego RS 4 Avant lub RS 5, mogą zakupić obręcze kół w kolorze czarnym Phantom Black z wysokim połyskiem.

Za dodatkową opłatą, na życzenie, Audi połączy 20-calowe, w pełni frezowane koła, z wyczynowymi oponami Pirelli P Zero Corsa, które zostały zaprojektowane zarówno na drogi, jak i tory wyścigowe. Standardowym wyposażeniem Audi RS 5 są reflektory Matrix LED, które oświetlają drogę laserowym światłem. Pakiet Competition Trim uzupełnia Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 o ekskluzywny pakiet stylistyczny Carbon Matte Optics, którego elementy, takie jak lusterka zewnętrzne, przednia listwa, boczne wloty powietrza, a także poszerzenie progów i wykończenie tylnego dyfuzora, mają sportowy matowy kolor Carbon; wszystkie inne elementy błyszczą na czarno.

Za dodatkową opłatą Audi oferuje opcjonalnie pakiet w ekskluzywnej wersji Glossy Carbon. Jako ekskluzywna alternatywa dla pakietów Competition, pakiet dostępny jest również w wersji matowej Carbon matte.

Źródło: Audi