Mazda MX-5 Cup Poland u progu sezonu

Już tylko niewiele dni dzieli nas od rozpoczęcia sezonu wyścigowego Unitel Mazda MX-5 Cup Poland. W sezonie 2022 organizator przewiduje start 10 samochodów zaadaptowanych do sportu wyłącznie przez polskich inżynierów i mechaników w warszawskiej firmie TG Auto na zlecenie operatora cyklu – firmy Unitel Motorsport we współpracy z partnerem pucharu – polskim importerem marki Mazda Motor Poland.

Kierowcy zgłoszeni do tegorocznej edycji mają już za sobą pełne 4 dni testowe w dniach 14 – 15 oraz 21 – 22 kwietnia. Siedmioma egzemplarzami jeździli na Torze Poznań Bartosz Palusko, Jakub Glasse, Konrad Czaczyk, Jacek Cichopek, Krzysztof Bogusz, Nikodem Wierzbicki, a gościnnie także Mery Czepiel. Były to dla wszystkich bardzo pracowite dni. Kierowcy pokonywali średnio po 40 – 50 okrążeń dziennie.

Na szczęście dla wszystkich pogoda była zmienna podczas obydwu dwudniowych sesji. W ten sposób kierowcy mieli okazję jeździć zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. To szczególnie istotne, bo w tym roku seria ma nowego dostawcę opon – firmę Hankook. Inżynier z Hankook Motorsport był zresztą na torze i wspólnie z kierowcami oraz inżynierami pucharu pracował, by jak najlepiej zestroić samochód z nowym ogumieniem.

Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami bariera 1 minuty 50 sekund została szybko i bez problemów pokonana, a czworo kierowców zeszło poniżej 1 minuty 48 sekund na jednym okrążeniu Toru Poznań.  Pozostali nie mieli szansy, aby tego dokonać z uwagi na opady deszczu, ale dzięki temu można było sprawdzić opony przeznaczone na mokrą nawierzchnię (czyli tzw. wety).

Mazda MX-5 MY2022 – w polskich salonach od 123,9 tys. zł

Część czasu na torze kierowcy przeznaczyli na symulację wyścigów, a szczególnie jazdę w tunelu aerodynamicznym (tzw. slipstream). Po raz kolejny okazało się, że Mazda MX-5 to znakomity samochód wyścigowy z krwi i kości. W każdych warunkach zachowuje się bardzo przewidywalnie i stabilnie.

Unitel Mazda MX-5 Esports – nowy cykl esportowy rusza od 1 kwietnia 2022 r.

– Testy oceniamy jako udane – powiedział Paweł Skucha, dyrektor TG Auto. – Mieliśmy praktycznie wszystkie warunki na torze, jakie możemy napotkać w trakcie sezonu. Były symulacje krótkich jak i długich przejazdów, jazdy na oponie nowej jak i po znacznym przebiegu. Zebraliśmy wiele cennych danych. Praca z nowymi kierowcami przebiegała bardzo sprawnie. Cieszy wysoki poziom kierowców, ale mając w stawce w sumie ponad 15 tytułów mistrzowskich w seriach wyścigowych można się było tego spodziewać.

Kalendarz sezonu 2022 obejmuje 5 podwójnych rund:

1. i 2. runda WSMP13-15.05Poznań
3. i 4. runda WSMP24-26.06Poznań
5. i 6. runda WSMP15-17.07Poznań
7. i 8. runda WSMP19-21.08Slovakiaring
9. i 10. runda WSMP30.09-2.10Poznań

Źródło: Mazda