F-150 Lightning, produkowany w nowoczesnym Centrum Pojazdów Elektrycznych w historycznym kompleksie Ford Rouge, jest jedynym samochodem elektrycznym, który został zaprojektowany zgodnie z filozofią Built Ford Tough. Ford serii F jest najlepiej sprzedającym się pick-upem w Ameryce nieprzerwanie od 45 lat. Co ciekawe, według badań przeprowadzonych w 2022 r. jest także drugim po iPhonie amerykańskim produktem konsumenckim przynoszącym największe przychody ze sprzedaży.
– Dziś w Centrum Pojazdów Elektrycznych w Rouge świętujemy Forda T XXI wieku – powiedział Bill Ford, prezes zarządu Forda. – Chciałbym podkreślić, że Rouge to miejsce, w którym Ford udoskonalił ruchomą linię montażową, a to czyni z niego idealną scenerię dla tego przełomowego momentu w historii firmy. Tak ogromne wyczekiwanie konsumentów na gotowe do jazdy F-150 Lightning to zasługą pracy naszych inżynierów, projektantów oraz członków zespołu UAW, którzy z dumą produkują nowe pick-upy.
Mówiąc o oczekiwaniach rynku trzeba podkreślić, że Ford odnotował ostatnio bezprecedensowy popyt konsumentów właśnie na model F-150 Lightning (200 000 rezerwacji). Producent rozbudowuje Centrum Pojazdów Elektrycznych Rouge tak, aby zwiększyć wydajność linii montażowej i wyprodukować 150 000 aut w roku 2023. Firma zainwestowała łącznie 950 milionów dolarów i stworzyła dodatkowe 750 miejsc pracy w historycznym kompleksie Forda. Wartość inwestycji dokonanych w Michigan z myślą o rozwoju produkcji jedynie F-150 Lightning wynosi obecnie ponad 1 miliard dolarów. Producent utworzył dodatkowo 1 700 nowych miejsc pracy i podzielił je pomiędzy pięć swoich zakładów produkcyjnych w stanie Michigan. Mowa m.in. o Van Dyke Electric Powertrain Center montującym elektryczne silniki i skrzynie biegów oraz Rawsonville Components Plant, gdzie montowane są akumulatory do F-150 Lightning.
– Przejście Ameryki na pojazdy elektryczne zaczyna się właśnie teraz – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. – F-150 Lightning to tak naprawdę dopiero początek naszych ambicji związanych z rozwojem i pozycją lidera na rynku skomunikowanych samochodów elektrycznych. Intensywnie pracujemy nad powiększeniem bazy odpowiedzialnej za produkcję tego rodzaju aut w Stanach Zjednoczonych. Przygotowujemy się już także do budowy BlueOval City. Wszystko po to, by móc w pełni sprostać stale rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na wyjątkowe elektryczne modele Forda.
Producent jest na dobrej drodze, aby do roku 2026 roku dostarczać ponad 2 miliony samochodów z napędem elektrycznym rocznie, a więc około jednej trzeciej globalnego wolumenu firmy, w drodze do osiągnięcia 50 proc. do roku 2030.
F-150 Lightning stale cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów. Nic dziwnego, samochód ten oferuje kierowcom m.in. wyjątkowe przyspieszenie (od zera do 96 km na godzinę w 4,5 sekundy), akumulator ze zwiększonym zasięgiem, innowacyjne oprogramowanie z ulepszającymi pojazd aktualizacjami, inteligentną mini-elektrownię na kołach o mocy do 10 kW oraz przystępną cenę wyjściową poniżej 40 000 dolarów (przed odliczeniem ulg podatkowych). Elektryczny pick-up przyciąga do Forda rzeszę nowych klientów – trzy na cztery złożone rezerwacje na F-150 w wersji elektrycznej pochodzą od osób, które obecnie nie posiadają i nie leasingują samochodów Forda. A co więcej, to właśnie F-150 Lightning sprawia, że po raz pierwszy decydują się na zakup pick-upa lub samochodu elektrycznego.
Ford ogłosił plany budowy Centrum Pojazdów Elektrycznych w historycznym kompleksie Rouge we wrześniu 2020 roku. Przez 19 miesięcy producent stworzył nowoczesny obiekt produkcyjny wykorzystując do tego ponad 118 lat swojego doświadczenia w produkcji pojazdów na skalę przemysłową. Jednocześnie Ford pozostaje czołowym producentem samochodów w Ameryce pod względem produkcji w USA, sprzedaży pojazdów wyprodukowanych w USA oraz zatrudnienia pracowników opłacanych godzinowo.
Warto podkreślić, że technologia produkcji stosowana przez Forda w Centrum Pojazdów Elektrycznych w Rouge jest równie innowacyjna jak sam samochód F-150 Lightning. Dlaczego? Rouge to pierwszy zakład Forda, w którym zamiast tradycyjnych linii transportowych osadzonych w podłodze wykorzystuje się zrobotyzowane, autonomiczne pojazdy sterowane, które przemieszczają powstające pick-upy między poszczególnymi stanowiskami na linii montażowej.
Centrum Pojazdów Elektrycznych w Rouge jest także zakładem o zerowym przekazywaniu odpadów na wysypiska. W praktyce oznacza to, że żaden z materiałów, który powstał jako produkt uboczny procesu produkcyjnego nie trafia na wysypiska. Ponadto Centrum Pojazdów Elektrycznych zostało zbudowane na terenie dawnej fabryki Dearborn Assembly Plant, a w fundamentach wykorzystano materiały z poprzedniego zakładu.
Firma Ford zobowiązała się do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2050 r. oraz do wykorzystywania w 100 proc. lokalnej, odnawialnej energii elektrycznej we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych do roku 2035 r.
Źródło: Ford
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…