Emma Raducanu należy do nowej generacji młodych, odnoszących sukcesy zawodniczek, które są w drodze na szczyt kobiecego tenisa. Po sukcesie w US Open została Kawalerem Orderu Imperium Brytyjskiego – jako najmłodsza kobieta w historii, która dostąpiła tego zaszczytu. A już w kwietniu tenisistka zadebiutuje w turnieju Porsche Tennis Grand Prix na Porsche Arena w Stuttgarcie. Obecnie zajmuje 13. miejsce w światowym rankingu.
„Rola ambasadorki marki Porsche wiele dla mnie znaczy” – powiedziała Emma Raducanu. „Porsche to jedna z tych marek, którymi fascynowałam się od najmłodszych lat. Jeden z moich pierwszych trenerów tenisa jeździł 911. Zawsze, gdy przychodziłam rano na trening, widziałam jego samochód, wzdychałam i marzyłam, by kiedyś mieć swoje własne Porsche. Kiedy byłam młodsza, chodziłam na (tor) Brands Hatch, na finały Porsche Carrera Cup. Śledzenie tych zmagań i pędzących Porsche oraz adrenalina, która mi wtedy towarzyszyła… to w zasadzie była najfajniejsza część mojego tygodnia. Bardzo mi zależy, by współpracować z partnerami oraz markami, którymi naprawdę się pasjonuję i z którymi się identyfikuję. Myślę, że partnerstwo z Porsche to coś niesamowitego – i oczywiście jestem bardzo podekscytowana na myśl o tym, jakie fascynujące projekty możemy realizować w przyszłości”.
„Cieszymy się, że możemy powitać Emmę Raducanu w rodzinie Porsche jako ambasadorkę marki” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „To tenisistka, która nie tylko reprezentuje nową generację silnych, pewnych siebie zawodniczek, ale – jako osobowość – jest inspiracją i wzorem do naśladowania dla młodych kobiet na całym świecie także poza sferą jej sportu. Swoim życiem daje przykład, że można osiągać zamierzone cele, jeśli wierzy się w siebie i jest się przygotowanym do żmudnej pracy. Dlatego doskonale pasuje do Porsche oraz wartości, które reprezentuje nasza firma”.
„Emma Raducanu to wspaniała osobowość, zarówno na korcie, jak i poza nim. Jej występy w Wimbledonie i na US Open zachwyciły nie tylko fanów tenisa. Emma łączy dynamiczną, mocną grę z pasją i ofensywnością” – powiedział Sebastian Rudolph, wiceprezes Porsche AG ds. komunikacji, zrównoważonego rozwoju oraz polityki. „A poza kortem Emma jest przyjazną, elokwentną i pewną siebie młodą kobietą. Serdecznie witamy ją w naszej rodzinie ambasadorów marki”.
Emma Raducanu jest pierwszą Brytyjką, która wygrała turniej wielkoszlemowy od czasu Virginii Wade w 1977 r. Urodziła się 13 listopada 2002 r. w Toronto w Kanadzie. W wieku dwóch lat przeprowadziła się z rodzicami do Wielkiej Brytanii. Jej ojciec pochodzi z Rumunii, a matka – z Chin. W tenisa Emma zaczęła grać w wieku pięciu lat. Od dnia swoich 13. urodzin mogła rywalizować w turniejach ITF U-18 – i już osiem dni później wygrała Nike Junior International w Liverpoolu. Dzięki temu jest najmłodszą zwyciężczynią turnieju ITF w historii. Jako światowy numer 338 dzięki dzikiej karcie dostała szansę rywalizacji w Wimbledonie i awansowała aż do finałowej szesnastki. Największym osiągnięciem w jej młodej i bardzo obiecującej karierze było sensacyjne zwycięstwo w US Open.
Emma Raducanu dołącza do rodziny Porsche jako nowa ambasadorka marki w świecie tenisa. Do tego grona należy już czołowa niemiecka zawodniczka Angelique Kerber. Ze świata sportu wywodzą się również golfista Paul Casey z Anglii i Niemiec Sami Khedira, triumfator Pucharu Świata w piłce nożnej, który jest aktywnym ambasadorem programu rozwoju talentów Porsche. Producenta samochodów sportowych i komunikację produktową reprezentują także Walter Röhrl, niemiecka legenda rajdów, australijski mistrz Długodystansowych Mistrzostw Świata Mark Webber oraz Aksel Lund Svindal, dwukrotny mistrz olimpijski z Norwegii. Ponadto do grona ambasadorów marki należy dwóch byłych kierowców fabrycznych Porsche: specjalista od wyścigów GT i kierowca rozwojowy Jörg Bergmeister oraz dwukrotny zwycięzca Le Mans Timo Bernhard.
Źródło: Porsche
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…