Korporacyjną wizję wspierają trzy kluczowe filary – „ludzie”, „planeta” i „zysk”. W ramach tych filarów Kia będzie dążyć do zwiększania korzyści dla klientów, redukcji emisji dwutlenku węgla w trosce o środowisko oraz generowania zysków jako odpowiedzialna korporacja.
Kia ogłosiła również cztery kluczowe cele biznesowe, które zamierza osiągnąć do 2030 roku. Obejmują one – przyspieszenie przejścia na samochody elektryczne i osiągnięcie rocznej sprzedaży 1,2 miliona aut typu BEV; sprzedaż 4 mln samochodów rocznie, w tym ponad 2 mln aut przyjaznych środowisku; rozszerzenie oferty samochodów połączonych z siecią i wprowadzenie technologii autonomicznej jazdy we wszystkich nowych modelach; objęcie pozycji światowego lidera pod względem oferty samochodów konstruowanych na konkretne potrzeby (PBV).
Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia Corporation, powiedział: „Kia przechodzi transformację na pełną skalę. Obejmuje ona nie tylko zmianę logo, modeli i designu, ale również strategii i wizji firmy. Aby ją zrealizować i stać się dostawcą rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, skoncentrujemy się na przyspieszeniu przejścia na przyszłe modele biznesowe. W naszym podejściu do biznesu staniemy się jeszcze bardziej zorientowani na klienta i będziemy prowadzić dynamiczną transformację, jednocześnie zachowując solidne operacje biznesowe”.
W ciągu dwóch lat od zaprezentowania strategii „Plan S”, Kia rozwinęła się w wiodącą na świecie markę samochodów elektrycznych (EV) i odnotowała w 2021 roku najwyższe w historii – przychód brutto i zysk operacyjny. Kia zamierza kontynuować tę pozytywną dynamikę rozwoju, aby od 2022 roku budować dalszą wartość zarówno pod względem jakościowym, jak i ilościowym.
Począwszy od celu sprzedaży na poziomie 3,15 miliona samochodów rocznie w 2022 roku, Kia zamierza kontynuować wzrost ilościowy, opierając się na wiodącej na świecie jakości swoich modeli. Celem jest osiągnięcie sprzedaży 4 milionów aut rocznie w 2030 roku, co stanowi jej 27-procentowy wzrost w stosunku do wyniku, który Kia założyła na 2022 rok.
W ramach wzrostu ilościowego marka zwiększy również sprzedaż samochodów przyjaznych środowisku (w tym modeli typu BEV, hybrydowych typu plug-in (PHEV) i hybrydowych(HEV)). Kia sprawi, że sprzedaż tych modeli stanie się kluczowym czynnikiem przyszłego rozwoju biznesu. Kia zwiększy udział samochodów przyjaznych środowisku w sprzedaży na świecie z 17 procent w 2022 roku do 52 procent w 2030 roku.
Na głównych rynkach o surowych przepisach dotyczących ochrony środowiska i rosnącym popycie na auta elektryczne, jak Korea, Ameryka Północna, Europa i Chiny, do 2030 roku Kia planuje zwiększyć udział w sprzedaży samochodów przyjaznych środowisku nawet do 78 procent.
Kia przyspiesza przejście na samochody elektryczne, aby umocnić się na pozycji wiodącego na świecie producenta tego typu aut. W tym celu marka planuje rozszerzyć gamę modeli typu BEV.
Począwszy od 2023 roku, Kia planuje wprowadzać na rynek co najmniej dwa modele typu BEV rocznie i do 2027 roku mieć w gamie aż 14 samochodów elektrycznych. W porównaniu z poprzednim planem, który zakładał 11 modeli do 2026 roku, Kia zamierza powiększyć gamę o dwa elektryczne pick-upy oraz o podstawowy model typu BEV.
Kia planuje umocnić wiodącą pozycję na rynku samochodów elektrycznych poprzez debiut flagowego modelu, którym będzie EV9. Jego premierę zapowiedziano na 2023 rok. EV9 to duży SUV o długości około 5 metrów, który będzie miał doskonałe przyspieszenie od 0 do 100 km/h w pięć sekund i zasięg około 540 km przy w pełni naładowanym akumulatorze. EV9 będzie mógł zapewnić zasięg 100 km po zaledwie sześciu minutach ładowania.
EV9 – po raz pierwszy w ofercie Kia – będzie oferować usługi aktualizacji oprogramowania OTA (Over-the-Air) i FoD (Feature-on-Demand), które umożliwią klientom zakup dodatkowych funkcji już po wyjeździe samochodem z salonu. Ponadto, będzie to pierwszy model wyposażony w zaawansowaną technologię autonomicznej jazdy AutoMode.
Dzięki nowym modelom, takim jak EV9, Kia zamierza zwiększyć sprzedaż samochodów typu BEV. Zaczynając od 160.000 sprzedanych egzemplarzy w tym roku, Kia zamierza sprzedać 807.000 sztuk w 2026 roku i 1,2 miliona w 2030 roku, co stanowi 36-procentowy wzrost w stosunku do celu, który ogłoszono podczas zeszłorocznego „CEO Investor Day”. Kia zakłada, że w 2030 roku ponad 80 procent sprzedaży samochodów typu BEV będzie pochodziło z Korei, Ameryki Północnej, Europy i Chin, przy czym auta elektryczne będą miały 45 procent udziału w sprzedaży Kia na głównych rynkach.
Aby dostosować się do rosnącej liczby modeli elektrycznych, role poszczególnych zakładów produkcyjnych będą ewoluować. W Korei będzie się mieścić globalne centrum badań, rozwoju, produkcji i dostaw samochodów elektrycznych, natomiast w innych zakładach produkcyjnych na świecie będą powstawać samochody elektryczne strategiczne z punktu widzenia poszczególnych rynków. Na przykład w Europie auta elektryczne małej i średniej wielkości będą produkowane od 2025 roku. W Stanach Zjednoczonych, gdzie popularne są średniej wielkości SUV-y i pick-upy, elektryczne wersje tych modeli będą produkowane lokalnie od 2024 roku. Z kolei, w Chinach Kia planuje wprowadzić do sprzedaży średniej wielkości samochody elektryczne już od przyszłego roku. W Indiach produkcja małej i średniej wielkości auta typu BEV ruszy od 2025 roku.
Ponadto, Kia chce zaplanować podaż i popyt na akumulatory oraz unowocześnić ich technologię. Oczekuje się, że popyt wzrośnie znacznie – z 13 GWh teraz do 119 GWh w 2030 roku, co jest związane ze zwiększoną sprzedażą samochodów elektrycznych. Kia planuje dostarczać akumulatory z indonezyjskiej spółki joint venture, która zajmuje się ogniwami akumulatorowymi i jednocześnie opracowuje system podaży i popytu na akumulatory poprzez outsourcing do globalnych firm, które zajmują się akumulatorami. Dodatkowo,do 2030 roku firma planuje zwiększyć gęstość energii przechowywanej w akumulatorach o 50 procent i obniżyć całkowity ich koszt o 40 procent, co wpłynie na zwiększenie zarówno ich wydajności, jak i na konkurencyjność cenową.
Kia zwróciła uwagę na cztery kluczowe obszary produktów, w których może w pełni wykorzystać swoje możliwości, aby stać się przyszłym liderem branży w dziedzinie mobilności–chodzi o usługi dostępne dla właścicieli samochodów połączonych z siecią, jazdę autonomiczną, osiągi i design.
Od 2025 r. wszystkie nowe samochody marki Kia będą wyposażone w wiodącą w swojej klasie łączność z siecią. Dzięki aktualizacjom oprogramowania dostępnym przez system OTA (Over-the-Air) i FoD (Feature-on-Demand) w całej gamie marki Kia, klienci będą mogli aktualizować swoje auta oraz wyposażać je w różne funkcje i technologie już po zakupie.
To część nowych kierunków rozwoju marki, które mają zaowocować nowymi możliwościami biznesowymi opartymi na oprogramowaniu i na usługach oferowanych przez samochody połączone z siecią. Kia spodziewa się, że dostęp do sieci będzie odgrywać ważną rolę w różnych obszarach mobilności, takich jak wspólne korzystanie z samochodu czy dostawy przesyłek do auta. Autonomiczna jazda, znana pod marką „AutoMode”, szybko zostanie rozpowszechniona w całej gamie, począwszy od EV9 w 2023 roku.
Kia „AutoMode”odpowiada za optymalizację wydajności samochodu poprzez bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania. Funkcja ta będzie ulepszana wraz z rozwojem technologii i będzie również obejmować system Highway Driving Pilot, który na autostradach umożliwi jazdę bez ingerencji kierowcy.
Wszystkie nowe modele wprowadzane na główne rynki po 2026 roku będą dostępne z technologią jazdy autonomicznej „AutoMode”, a wskaźnik jej wykorzystania ma przekroczyć 80 procent. W dłuższej perspektywie firma planuje dalszy rozwój technologii „AutoMode” i wdrożenie jazdy w pełni autonomicznej. Kia skoncentruje się również na zapewnieniu zróżnicowanego designu modeli i rozszerzeniu ich oferty o wersje o wysokich osiągach. Wraz z wprowadzeniem na rynek modelu EV6 GT o wysokich osiągach, Kia planuje rozszerzyć ofertę GT na wszystkie samochody typu BEV.
Jako firma zorientowana na klienta, Kia będzie dostarczać elastyczne usługi mobilności, które odzwierciedlają różnorodne potrzeby ludzi i firm. W tym obszarze Kia skoncentruje się na przygotowaniu oferty aut konstruowanych na potrzeby konkretnej działalności (PBV).
Kia jest jedną z pierwszych marek na światowym rynku modeli typu PBV i planuje stać się jego liderem. Popyt na usługi kurierskie i logistyczne znacznie wzrósł po dynamicznym rozwoju handlu elektronicznego w czasie pandemii Covid-19.
Za cel Kia stawia sobie dostarczanie klientom specjalistycznych pojazdów w oparciu o ich specyficzne potrzeby. W tym celu planuje się stworzyć specjalny kanał komunikacji, który będzie poświęcony modelom typu PBV. Dzięki temu Kia będzie w stanie szybko i dokładnie odpowiadać na wymagania klientów. Kia zamierza również stworzyć zintegrowaną platformę danych, dzięki której będzie mogła zapewnić usługi i rozwiązania dostosowane do różnych modeli biznesowych w takich obszarach, jak ładowanie samochodów, obsługa i zarządzanie.
W najbliższym czasie Kia planuje opracowywać pojazdy typu PBV na bazie obecnych modeli, jak np. Niro Plus, które ma zostać wprowadzone do oferty jeszcze w tym roku. Niro Plus będzie oparte na popularnym i przyjaznym dla środowiska SUV-ie Niro i będzie mogło być wykorzystywane jako taksówka, a także w firmach, które zajmują się wynajmem aut.
W perspektywie średnio- i długoterminowej Kia opracuje specjalne pojazdy typu PBV. Zostaną one skonstruowane na bazie platformy samochodu elektrycznego do elastycznej zabudowy. Dzięki temu ich rozmiar i zabudowę nadwozia łatwo będzie można dostosować do zróżnicowanych potrzeb klientów.
Kia wprowadzi do oferty pierwszy specjalny model typu PBV w 2025 roku, kiedy rynek na tego typu pojazdy będzie jeszcze większy niż obecnie. Będzie miał on rozmiar auta średniej wielkości i łatwo będzie można go skalować. Dzięki zastosowaniu funkcji OTA i jazdy autonomicznej, Kia zamierza zaoferować aż 600.000 kilometrów niezawodnej eksploatacji w celu maksymalnego obniżenia kosztów użytkowania pojazdów typu PBV.
Wraz ze wzrostem rynku pojazdów typu PBV Kia planuje stopniowo rozszerzać ich ofertę – od mikro do dużych modeli, które potencjalnie mogą stanowić alternatywę dla transportu publicznego lub nawet służyć jako mobilne biura.
Kia ogłosiła również swoje średnio- i długoterminowe cele finansowe. Do 2026 roku firma zamierza osiągnąć łącznie 120 bilionów KRW przychodu brutto, przy 10 bilionach wonów zysku operacyjnego i marży zysku operacyjnego na poziomie 8,3 procent. Do 2026 roku Kia zamierza zwiększyć kapitalizację rynkową do 100 bln KRW, co oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do 33 bln KRW na koniec 2021 roku.
W 2026 roku firma planuje osiągnąć 39 procent zysku operacyjnego z modeli typu BEV, dzięki redukcji kosztów stałych poprzez zwiększenie liczby sprzedanych egzemplarzy i redukcję kosztów związanych z rozwojem technologii. Co więcej, Kia spodziewa się, że do 2026 roku udział wszystkich modeli przyjaznych środowisku w zysku operacyjnym wyniesie 52 procent, czyli przewyższy udział w zysku modeli z silnikami spalinowymi.
Aby osiągnąć te cele, Kia nie tylko zwiększy sprzedaż modeli przyjaznych środowisku, ale także znacznie poprawi rentowność, zapewniając dodatkowe struktury sprzedaży i zysków dzięki komercjalizacji nowych firm i technologii. W ciągu najbliższych pięciu lat Kia zainwestuje łącznie 28 bilionów wonów w działalność biznesową, czyli o pięć bilionów wonów więcej niż zakładał poprzedni plan, z czego 46 procent zostanie zainwestowanych w przyszłe projekty. To ponad dwukrotnie więcej niż w 2021 roku.
W przyszłości Kia będzie kontynuować swoje zaangażowanie w zarządzanie środowiskiem społecznym (Environment Social Governance – ESG). Kia ustanowiła średnio- i długoterminowy plan zarządzania ESG już w 2020 roku i ogłosiła swój cel, aby do 2045 roku być przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.
Kia będzie również aktywnie uczestniczyć w projektach nowej generacji realizowanych przez Hyundai Motor Group, takich jak Advanced Aviation Mobility (AAM) i robotyka. W szczególności Kia planuje skoncentrować się na tworzeniu synergii między działaniami AAM Grupy a własną działalnością związaną z modelami typu PBV.
Źródło: KIA
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…