Prace zaplanowane w tym roku realizowane będą w trzech etapach. Początkowo na jezdni południowej (w kierunku Katowic) – najpierw na 2,5-kilometrowym odcinku w okolicach Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Góra św. Anny, a następnie na 7-kilometrowym odcinku od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego wraz z węzłem Strzelce Opolskie. W kolejnym etapie zaplanowano remont jezdni północnej (w kierunku Wrocławia) na długości 7 kilometrów.
Od 21 do 22 marca 2022 r. wykonawca zaplanował ustawianie barier ochronnych w okolicach MOP-u Góra św. Anny (na jezdni północnej w kierunku Wrocławia od km 264 do km 266). W związku z tymi pracami na przedmiotowym odcinku nastąpi zwężenie do jednego pasa ruchu, a pojazdy będą się poruszały pasem prawym. Od 22 marca planujemy rozpoczęcie prac na jezdni południowej i tym samym ruch zostanie przekierowany na jezdnię północną z przekrojem 2+2 (po dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i Wrocławia). Przeciwne kierunki ruchu będą rozdzielone barierami ochronnymi.
W dniach od 23 do 25 marca 2022 r. zaplanowano prace przy ustawianiu barier dla kolejnego etapu (od km 274 do km 282). W weekend (26-27 marca) zaplanowano zamknięcie dla ruchu odcinka jezdni południowej (w kierunku Katowic) wraz z węzłem Strzelce Opolskie. Tym samym ruch z jezdni południowej zostanie przełożony na jezdnię północną z przekrojem 2+1 (2 pasy w kierunku Wrocławia, 1 w kierunku Katowic).
Wyznaczony objazd ze względu na zamknięcie węzła Strzelce Opolskie:
– dla kierowców jadących od strony Katowic – zjazd na węźle Kędzierzyn-Koźle, następnie DW426 oraz DK94 w Strzelcach Opolskich,
– dla kierowców jadących od strony Wrocławia – zjazd na węźle Kędzierzyn-Koźle, następnie DW426 oraz DK94 w Strzelcach Opolskich.
Całe zadanie przewiduje remont jezdni południowej (w kierunku do Katowic) na odcinku o długości około 17,5 km oraz jezdni północnej (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Remont obejmuje także wymianę nawierzchni na dwóch węzłach drogowych: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres robót jest to zadanie realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.
Remont autostrady A4 przewiduje wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni zostanie położone oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmuje także wymianę barier betonowych, budowę systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.
Od 2013 r. wyremontowaliśmy około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (w podziale na jezdnię północną i południową) w woj. opolskim. Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady.
Źródło: GDDKiA
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…