Categories: E-mobility

Hyundai IONIQ 5 otrzyma nową baterię o pojemności 77,4 kWh i cyfrowe lusterka boczne

Hyundai udoskonala wielokrotnie nagradzany model IONIQ 5, wprowadzając zmiany dla roku modelowego 2023. Model ten będzie teraz wyposażony w nową baterię 77,4 kWh. Ponadto samochód będzie oferował szereg nowych funkcji, które jeszcze bardziej poprawią wrażenia z jazdy tym wielokrotnie nagradzanym, w pełni elektrycznym SUV-em, w tym system utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora i cyfrowe lusterka.

W lutym 2021 roku na całym świecie Hyundai wprowadził na rynek model IONIQ 5. Pierwszy model oparty na dedykowanej pojazdom elektrycznym platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP). IONIQ 5 okazał się popularny zarówno wśród dziennikarzy, jak i Klientów Hyundai. W ubiegłym roku IONIQ 5 zdobył w całej Europie 30 wyróżnień i nagród branżowych, w tym prestiżowy tytuł German Car of the Year. Jest także finalistą nadchodzącego plebiscytu Car of the Year 2022.

-IONIQ 5 odniósł ogromny sukces w ciągu 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek, zarówno pod względem sprzedaży, jak i budowania wizerunku marki. Segment staje się coraz bardziej konkurencyjny, a my będziemy oferować jeszcze lepsze funkcje, aby bronić naszej pozycji lidera technologii w branży motoryzacyjnej. – powiedział Andreas-Christoph Hofmann Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu w Hyundai Motor Europe.

Po raz pierwszy IONIQ 5 będzie również wyposażony w cyfrowe lusterka wewnętrzne i zewnętrzne. Cyfrowe lusterko wewnętrzne (DCM) optymalizuje widoczność, zapewniając niezakłócony, panoramiczny widok tego co dzieje się za samochodem. Kamera systemu DCM jest zainstalowana pod tylnym spojlerem IONIQ 5.

EuroNCAP – Hyundai Tucson i Ioniq 5 zdobyły pięć gwiazdek w testach zderzeniowych

Udoskonalony, w pełni elektryczny Hyundai będzie również oferował cyfrowe lusterka boczne (DSM). Ta zaawansowana technologia, dostępna już dla modeli IONIQ 5 sprzedawanych w Korei, a teraz będzie po raz pierwszy dostępna również w Europie. Technologia DSM zmniejsza opór powietrza i zapewnia Klientom IONIQ 5 wyraźny obraz z boków i z tyłu, nawet przy złej pogodzie.



Tymczasem nowa funkcja systemu utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora umożliwi automatyczne dostosowanie temperatury akumulatora podczas podróży. Ma to na celu zapewnić optymalne warunki ładowania po dotarciu do punktu ładowania. Gwarantuje to lepszą wydajność ładowania przy niskich temperaturach otoczenia. Funkcja ta aktywuje się automatycznie, gdy punkt ładowania zostanie wprowadzony do systemu nawigacji pojazdu.

Natomiast zastosowanie inteligentnych tłumików drgań (SFD) poprawi reakcję zawieszenia przedniej i tylnej osi, zwiększając komfort jazdy.

IONIQ 5 z roku modelowego 2023 będzie dostępny dla Klientów w Europie w drugiej połowie 2022 roku.

Źródło: Hyundai



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

20 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

21 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

21 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago