Categories: E-mobility

BMW zapowiada koniec produkcji modelu i3

Produkcja małego miejskiego samochodu elektrycznego marki BMW trwała 9 lat. Wyprodukowano 250 tys. egzemplarzy. Następca będzie elektryczny crossover, który trafi do produkcji w 2024 roku.

Koncept futurystycznego auta miejskiego BMW i3 powstał z projektu MegaCity, który producent z Monachium zaprezentował w 2011 roku. Dwa lata później rozpoczęto produkcję seryjną. W ofercie znalazły sie trzy typy baterii oraz system z małym silnikiem spalinowym przedłużający zasięg pojazdu.

BMW Group – elektryczna ofensywa i pierwsze miejsce w segmencie premium (sprzedaż 2021)

Sporym zainteresowaniem i w 2020 roku producent musiał nawet zwiększyć jego produkcję. W ub. roku BMW ukończyło sprzedaż w USA i Australii, pozostawiając sobie rynki europejskie i kilka krajów Azji. Jednak oficjalnie poinformowano o zakończeniu produkcji tego modelu w lipcu 2022 roku.

Fabryka w Lipsku, która produkowała BMW i3 przestawi się na produkcję Mini Countrymana. Rozpoczęcie jego produkcji zaplanowana na drugą połowę roku. Natomiast bezpośrednim następca BMW i3 stanie się elektryczny crossover BMW iX1, który powstanie na bazie BMW X1.

Źródło: BMW





Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

1 dzień ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

1 dzień ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago