Categories: E-mobility

Audi – 2021 rok bardzo dobry dla sprzedaży aut elektrycznych

Pomimo globalnego niedoboru półprzewodników, Audi nadal utrzymuje wysokie tempo na drodze do zrównoważonej mobilności w segmencie premium. Świadczą o tym choćby dostawy samochodów w pełni elektrycznych, które w minionym roku wzrosły o 57,5 procent w stosunku do roku 2020. W roku 2021 Audi ponad dwukrotnie powiększyło swoją gamę modeli w pełni elektrycznych.

Mimo trudnej sytuacji w zaopatrzeniu w półprzewodniki, w sumie dostawy marki Audi zbliżyły się do wielkości z roku 2020: w roku 2021 koncern z czterema pierścieniami w logo dostarczył klientom 1 680 512 pojazdów, zaledwie o 0,7 procent mniej niż w roku 2020. W Polsce odnotowano rekordowy wzrost rejestracji samochodów marki Audi, aż o 21,6 procent. W ubiegłym roku nad Wisłą zarejestrowano 18 973 aut z czterema pierścieniami w logo (2020: 15 602 egz.).

„Rok 2021 był pełen wyzwań, ale dzięki wysiłkowi naszego zaangażowanego zespołu na całym świecie skutecznie je pokonaliśmy” – mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu AUDI AG. „Z ufnością patrzymy w przyszłość. W dokumencie ‘Vorsprung 2030’ określiliśmy jasną strategię, a nasza odwaga do wprowadzania trwałych zmian została nagrodzona: wysoki popyt na pojazdy elektryczne Audi potwierdza słuszność podjętej przez nas decyzji o produkcji zeroemisyjnych systemów napędowych. W 2022 r. chcemy wykorzystać ten impet i konsekwentnie kontynuować naszą transformację. Duża liczba napływających zamówień pokazuje również, że dysponujemy odpowiednio skomponowaną gamą modelową.”

Po pierwszym półroczu 2021 roku Audi było na dobrej drodze do pobicia rekordu: 981 681 dostarczonych do rąk klientów pojazdów, było nowym najlepszym wynikiem w historii firmy. Jednak w drugiej połowie roku nasilił się niedobór półprzewodników, w rezultacie czego w czwartym kwartale dostawy spadły o 34,2 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Niemniej krzywa dostaw modeli w pełni elektrycznych wciąż idzie w górę. W roku 2021, Audi sprzedało 81 894 samochodów w pełni elektrycznych. To wzrost o 57,5 procent. Do roku 2025 koncern z Ingolstadt planuje mieć w swoim portfolio ponad 20 tego typu modeli. Od roku 2026 wszystkie wprowadzane na rynek nowe modele Audi będą w pełni elektryczne.



Na początku ubiegłego roku cztery pierścienie zaprezentowały modele Audi e-tron GT i Audi RS e-tron GT, a później Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron, które odgrywają kluczową rolę w strategii elektryfikacji marki. Dzięki tym czterem nowym modelom, Audi w minionym roku ponad dwukrotnie powiększyło swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych.

Audi – rocznicowe daty na 2022 rok

Wyraźne zaangażowanie firmy w rozwój elektromobilności widoczne jest także w planowaniu nakładów inwestycyjnych: na podstawie planów zatwierdzonych pod koniec 2021 roku, Audi wyda w latach 2022-2026 około 18 miliardów euro na elektryfikację i hybrydyzację gamy modelowej. Przy całkowitych inwestycjach wynoszących około 37 miliardów euro oznacza to, że prawie połowa środków zostanie przeznaczona na te dwie przyszłościowe dziedziny.

Obok modeli w pełni elektrycznych, duże wzrosty sprzedaży odnotowały również modele z napędem konwencjonalnym, zwłaszcza Audi Q3 (+19,2 procent), Audi A5 (+8,3 procent) i Audi A7 (+9,2 procent). Dużym zainteresowaniem cieszył się segment SUV: Audi Q5 (+5,3 procent) i Audi Q7 (+5,3 procent) również zyskały na popularności. Usportowione i sportowe modele Audi Sport po raz kolejny przekroczyły wynik z roku poprzedniego i ustanowiły nowy rekord: sprzedano 39 356 takich samochodów (+34,2 procent).

W Polsce odnotowano rekord jeśli chodzi o rejestracje nowych samochodów marki Audi. W naszym kraju w całym roku 2021 zarejestrowano 18 973 egzemplarze nowych Audi. To o 21,6 procent więcej niż w roku 2020 (2020: 15 602 sztuki). Tym samym Polska znalazła się w grupie najważniejszych i najbardziej dynamicznie rozwijających się dla Audi rynków europejskich – EU11. Wzrostowy trend potwierdza także sukces sprzedażowy w segmencie modeli sportowych oraz używanych Audi. W grupie Audi Sport sprzedano 690 sztuk, a ramach programu Audi Select :plus nowych właścicieli znalazło aż 7130 pojazdów.

W Chinach, Audi zakończyło rok 2021 z liczbą 701 289 dostarczonych klientom pojazdów i spadkiem w ten sposób o 3,6 procent. Po rekordowym roku 2020, czwarty kwartał roku ubiegłego był szczególnie naznaczony niedoborem półprzewodników dla lokalnie produkowanych pojazdów. Znaczący wzrost popytu odnotowały importowane do Chin modele Audi (+53 procent), szczególnie Audi A5 (+96,7 procent), Audi Q7 (+74,4 procent) i w pełni elektryczne Audi e-tron (+68,7 procent). Ponadto, sprzedaż modeli Audi Sport wzrosła tam ponad dwukrotnie (+113,4 procent) w stosunku do roku 2020.

W Stanach Zjednoczonych Audi pobiło wynik sprzedaży z poprzedniego roku: 196 038 dostarczonych klientom pojazdów oznaczało wzrost o 5,0 procent. Audi odnotowało tu również rekordowy rok dla samochodów w pełni elektrycznych: ze wzrostem o 52,5 procent w stosunku do roku poprzedniego Audi sprzedało w USA więcej modeli w pełni elektrycznych niż kiedykolwiek wcześniej, w tym Audi e-tron GT, które jest na rynku od lipca 2021 roku. Również Audi e-tron odnotowało znaczny wzrost: +34,6 procent. W segmencie SUV utrzymywał się wysoki popyt, a najlepiej sprzedającymi się modelami były Audi Q3 (+26,5 procent) i Audi Q5 (+19,6 procent). Również samochody spod znaku Audi Sport, z liczbą 7796 dostarczonych modeli i wzrostem o 60,5 procent, ustanowiły nowy rekord. W Kanadzie liczba dostarczonych pojazdów wzrosła o 11,2 procent.

W Europie AUDI AG zbliżyło się do poziomu sprzedaży z roku ubiegłego z liczbą 617 048 dostarczonych pojazdów (-0,4 procent). Audi A3 (+3,6 procent), Audi Q3 (+5,6 procent), Audi Q5 (+18,6 procent) i Audi Q8 (+1,8 procent) odnotowały rosnący popyt. Znaczący wzrost sprzedaży marka osiągnęła między innymi we Francji (+10,2 procent), Włoszech (+9,9 procent) i w Wielkiej Brytanii (+9,4 procent). Ustanowiła też nowe rekordy sprzedażowe w Danii i Norwegii – po części dzięki modelom elektrycznym, które cieszyły się tam szczególną popularnością. W sumie, na 31 rynkach europejskich sprzedaż była wyższa niż w roku poprzednim. W Niemczech marka z czterema pierścieniami w logo dostarczyła klientom 180 883 pojazdy (-15,6 procent).

Na pozostałych rynkach światowych koncern z Ingolstadt w stosunku do roku poprzedniego zwiększył dostawy o 3,1 procent, do 137 347 samochodów. Również modele elektryczne wykazały tu bardzo pozytywny trend, odnotowując wzrost o 89,6 procent.

Źródło: Audi

 



Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

16 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

17 godzin ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

4 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

6 dni ago