Dzięki systemowi Pro Power Onboard, F-150 Lightning i F-150 PowerBoost Hybrid są źródłami energii na kołach o wielu zastosowaniach. Tę możliwość zapewnia pokładowy agregat i system akumulatorów o dużej pojemności. Teraz Ford oferuje kolejną unikatową korzyść dla swoich klientów – ładowanie od pojazdu do pojazdu za pomocą stworzonego przez Forda gniazdka Pro Power Onboard 240 V.
– Ford Pro Power Onboard oferuje wiele korzyści, a teraz dodaliśmy jeszcze jedną – powiedział Patrick Soderborg, inżynier elektrycznych systemów napędowych Forda. – Możliwość korzystania w ustronnych miejscach z energii elektrycznej pochodzącej z samochodu, czy też posiadanie źródła dodatkowej energii dla domu, zapewniają dużo wygody i bezpieczeństwa. Z kolei używanie F-150 Lightning lub F-150 Hybrid do doładowania innego pojazdu elektrycznego jest jedną z wielu nowych korzyści, jakie otrzymują nasi klienci dzięki zelektryfikowanym pojazdom Ford.
Po podłączeniu do F-150 Lightning lub F-150 PowerBoost Hybrid z opcjonalnym Pro Power Onboard o mocy 9,6 kW albo 7,2 kW, ładowarka Ford Mobile Power Cord pozwala w ciągu godziny uzupełnić energię w Mustangu Mach-E (z akumulatorem o zwiększonym zasięgu i napędem na tylne koła wystarczającą na przejechanie średnio 30 km, w przypadku F-150 Lightning na 21 km, zaś dla E-Transita z niskim dachem ta wartość to średnio 16 km.
Co ważne, klienci mogą z łatwością skorzystać z tej możliwości, łącząc oba auta za pomocą oryginalnego kabla Ford Mobile Power. Po podłączeniu go do 240-woltowego gniazda Pro Power Onboard można używać tego mobilnego przewodu zasilającego do ładowania różnych pojazdów elektrycznych, korzystających z portu ładowania SAE J1772. To rozwiązanie dotyczy Forda Mustanga Mach-E, Forda E-Transita i całkowicie nowego Forda F-150 Lightning, a także, co warto podkreślić, pojazdów innych producentów³.
Ford F-150 PowerBoost Hybrid ma dostępny 7,2-kilowatowy agregat pokładowy Pro Power Onboard, który może być używany również do zasilania narzędzi, akcesoriów, ale także do podpięcia przewodu zasilającego Ford Mobile Power Cord. Nadchodzącej wiosny, zupełnie nowy F-150 Lightning, pierwszy elektryczny pick-up Forda na baterie, zadebiutuje z 9,6-kilowatowym agregatem Pro Power Onboard.
Podobnie jak telefony komórkowe i Internet zmieniły nasz styl życia, pojazdy elektryczne mogą zrobić to samo dzięki szerokiej gamie innowacyjnych usług i funkcji. Wykorzystując magazynowanie energii elektrycznej dostępne w nowych F-150 Lightning i F-150 PowerBoost Hybrid, Ford wprowadza pionierskie opcje, które zapewniają klientom funkcjonalność, wygodę i różnorodne możliwości.
Agregat zamontowany w F-150 Lightning można z powodzeniem używać jako źródła zasilania domu za pomocą Ford Intelligent Backup Power. Zamiast instalować domowy agregat, w razie przerwy w dostawie prądu, pick-up może być używany do zasilania przeciętnego gospodarstwa domowego nawet przez trzy dni.
Kompaktowy elektryczny układ napędowy pozwolił Fordowi stworzyć również pierwszy Mega Power Frunk – przedni bagażnik, który nie tylko oferuje wiele gniazdek elektrycznych, ale także zapewnia mnóstwo miejsca w zamykanym schowku.
– Istnieje wiele nowych możliwości wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, ale są one możliwe jedynie dzięki elektryfikacji – powiedział Soderborg. – Jak bardzo jest to ważne, pokazały choćby wydarzenia podczas kryzysu energetycznego w lutym w Teksasie, gdy miliony osób podczas mrozów zostały narażone na zimno w domach. F-150 Hybrid pomógł wtedy wielu Teksańczykom zachować ciepło i energię w tym trudnym czasie, właśnie dzięki Pro Power Onboard. Dlatego teraz postaramy się zrobić jeszcze więcej dzięki F-150 Lightning.
Źródło: Ford
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…