Mitsubishi Eclipse Cross należy do najbardziej atrakcyjnych modeli marki. Prezentuje modny wśród producentów styl coupé, któremu szyku dodaje zmodyfikowana przednia część nadwozia oraz dodatkowe kilowaty z systemu plug-in hybrid. Z całą pewnością jest to auto warte grzechu ;).
Kompaktowy SUV Eclipse Cross powstał na tej samej platformie, co mniejszy ASX i większy Outlander. Jednak ma od tych dwóch modeli znacznie więcej atutów i z cała pewnością może zauroczyć dynamiczną i sportową sylwetką. Ten model stworzono dla osób lubiących się wyróżniać.
Nazwa Eclipse przejęta została od legendarnego modelu Mitsubishi, który był produkowany w USA w latach 1989 – 2011. Powstały cztery generacje w wersjach Coupé i Spyder (2,3 i 4 gen.). Powrót do nazwy, do której dodano „cross”, odzwierciedla w pełni charakter obecnego modelu.
Jednym z użytkowników Mistubishi Eclipse Cross PHEV jest popularny aktor – Bartłomiej Topa, który jest ambasadorem marki Mitsubishi w Polsce od 3 lat. Od wielu miesięcy spełnia się także za kierownicą najlepiej wyposażonej wersji nowego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Instyle Plus 4WD w nowym, wielowarstwowym, białym kolorze Diamond White. Wybór tego niskoemisyjnego modelu podkreśla dbałość aktora o środowisko naturalne, a nowe Mitsubishi pomoże w realizacji serii filmów edukacyjnych promujących ekologiczne zachowania i przedsięwzięcia.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – tytuł Technologii Roku 2022 dla systemów PHEV i S-AWC
„Dbałość o ekologię i naszą planetę to jeden z moich priorytetów, dlatego wybrałem markę Mitsubishi, która oferuje samochody przyjazne środowisku. Ogromnie doceniam efektywny napęd 4×4 nowego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, niesamowitą ciszę i wygodę we wnętrzu i fakt, że będąc w mieście, nie muszę jeździć na stacje benzynowe i mogę ładować auto ze zwykłego gniazdka lub na stacji szybkiego ładowania. Wielką zaletą tego auta jest zasięg – dzięki niemu mogę pokonać w trasie ponad 600 km.” – mówi Bartłomiej Topa.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 188 KM – tradycja połączona z nowoczesnością
Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane w wykorzystaniem sprawdzonych elementów ułatwiających kierowcę obsługę. Mitsubishi Eclipse Cross jest bardzo poprawnym użtkowo samochodem zbudowanym w tradycyjnym i sprawdzonym stylu. Chociaż niektórzy krytykują Mitsubishi za trzymanie się coraz mniej wykorzystywanych przez producentów rozwiązań, to one w tym przypadku sprawdzają się znakomicie. Na pochwałę zasługuje 8-calowy dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego, w którym zachowano tradycyjne pokrętła. Wygodne jest też wnętrze.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 188 KM – wydajny napęd
Napęd na 4 koła S-AWC to szczytowe osiągniecie inżynierów Mitsubishi Motors rozwijane od lat w sporcie samochodowym. W Mitsubishi Eclipse Cross PHEV można spotkać najnowszą odmianę tego systemu. Dwa silniki elektryczne sprzężone z system aktywnej kontroli znoszenia (AYC), systemem ABS oraz aktywna kontrola trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASTC) zapewniają nie tylko niezrównany poziom bezpieczeństwa, ale gwarantują również doskonałe właściwości jezdne.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 188 KM – hybryda samoładująca i z możliwością ładowania z gniazdka
Układ napędowy może pracować zarówno w trybie równoległym, jak i szeregowym i znany jest już m.in. z hybrydowego Outlandera. Do dyspozycji kierowcy są dwa silniki elektryczne o mocy 82 i 95 KM (po jednym na każdą oś) oraz 2,4-litrowy benzyniak o mocy 98 KM, co daje łączną moc systemu 188 KM.
System PHEV korzysta ze zwartych konstrukcyjnie, lekkich silników elektrycznych napędzających przednią i tylną oś, co zapewnia płynną i komfortowa jazdę z dynamicznym ruszaniem
i przyspieszaniem, jakie może zapewnić tylko elektryczny system napędowy. Głównym źródłem napędu są silniki elektryczne, ale samochód może również przełączyć się na napęd spalinowy, jeśli wymaga tego stan naładowania akumulatora, czy warunki drogowe. Dzięki czemu można cieszyć się jazda bez względu na poziom naładowania akumulatora.
Eclipse Cross PHEV może być ładowany ze zwykłego gniazdka 230V lub ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych. W celu rozpoczęcia zwykłego ładowania akumulatora wystarczy podłączyć pojazd do gniazda ładowania EV za pomocą dołączonej do samochodu ładowarki. Punkty szybkiego ładowania natomiast umożliwiają efektywne ładowanie akumulatora podczas krótkich przerw w czasie podróży.
Do wyboru mamy trzy tryby jazdy:
Tryb jazdy EV (wyłącznie z napędem elektrycznym) – cichy i czysty napęd elektryczny doskonale nadaje się do jazdy z niskimi i średnimi prędkościami w aglomeracji miejskiej. Prędkość maksymalna w trybie EV do 135 km/h.
Tryb jazdy Series Hybrid (hybrydowy szeregowy) – podczas przyspieszania lub pokonywania wzniesień silnik spalinowy jest wykorzystywany do generowania energii elektrycznej, podczas gdy koła są napędzane przez silniki elektryczne.
Tryb jazdy Parallel Hybrid (hybrydowy równoległy) – podczas jazdy z dużą prędkością, na przykład przy wyprzedzaniu na autostradzie, napęd na koła przekazuje silnik spalinowy i wspomagąjące go silniki elektryczne. Auto generuje łącznie 188 KM mocy zapewniając dużą dynamikę jazdy.
Jako jedna z nielicznych hybryd plug-in na rynku Eclipse Cross PHEV wyposażony jest w gniazdo CHAdeMO służące do szybkiego ładowania baterii napędowej prądem stałym. Taki proces trwa
zaledwie ok. 25 minut i pozwala naładować baterie do 80% jej pojemności. Eclipse Crossa PHEV bez trudu naładujemy również z domowego gniazdka 230V czy z domowej stacji do ładowania (tzw. wall-box) – odbywa się to za pośrednictwem drugiego przyłącza określanego mianem typ 2.
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 4WD 163 KM CVT Intense Plus – mocny gracz bez tremy
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 188 KM – podsumowanie
To obecnie z całą pewnością jeden z najatrakcyjniejszych modeli Mitsubishi. Oferuje modny styl coupé z nowoczesnym designem przedniej części nadwozia. W ofercie jest bogate wyposażenie, a jeżeli dodamy jeszcze do tego samoładującą się hybrydę z możliwością doładowywania z gniazdka domowego, to już nam do szczęścia nie powinno niczego brakować.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 188 KM – podstawowe dane techniczne
Silnik | benzynowy + elektryczny |
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 2360 cm3, R4/16 |
Moc (silnik spalinowy) | 98 KM przy 4000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 193 Nm przy 2500 obr./min |
Moc maksymalna | 82 KM+95 KM = 188 KM |
Maksymalny moment obrotowy systemu | 193 Nm+137 Nm |
Przekładnia, napęd | 1 stopniowa, napęd na 4 koła Super All-Wheel Control (S-AWC) |
Prędkość maksymalna | 162 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,9 s |
Zużycie paliwa (tryb hybrydowy) – średnie podczas testu | 7,2 l/100 km |
Zasięg w trybie elektrycznym | 45 km |
Masa własna | 1900 kg |
Długość | 4545 mm |
Szerokość | 1805 mm |
Wysokość | 1685 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Pojemność bagażnika (min./złożone siedzenia) | 359/1108 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 43 l |
Cena | od 160 990 zł |