Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 4WD 163 KM CVT Intense Plus – mocny gracz bez tremy

Czy Mistubishi może konkurować z BMW i Mercedesem? To pytanie zapewne wielu Czytelników rozbawi, ale…model Eclipse Cross może nieco rozwiać te wątpliwości. To modny SUV coupé, który bez najmniejszej tremy wkroczył w segment zarezerwowany wcześniej przez m.in. BMW X4 i BMW X6 oraz Mercedesa GLE czy Mercedesa GLC Coupé. Śmiałe porównanie?

Eclipse, to legendarny model Mitsubishi, który był produkowany w USA w latach 1989 – 2011. Powstały cztery generacje w wersjach Coupé i Spyder (2,3 i 4 gen.). Powrót do nazwy, do której dodano „cross”, odzwierciedla w pełni charakter nowego modelu.

Kompaktowy SUV Eclipse Cross powstał na tej samej platformie, co mniejszy ASX i większy Outlander. Jednak ma od tych dwóch modeli znacznie więcej atutów i z cała pewnością może zauroczyć dynamiczną i sportową sylwetką. Ten model stworzono dla osób lubiących się wyróżniać.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 4WD CVT – wystarczający komfort wnętrza

Z reguły design nadwozia wymusza na konstruktorach poszukiwanie możliwości jak najlepszego zagospodarowania wnętrza i znalezienia kompromisu dla pasażerów. To udało się w przypadku Eclipse Cross. Kierowca i współpasażer mają wystarczająco dużo miejsca nawet, gdy fotele nie zostaną odsunięte maksymalnie do tyłu.

Komfortowo mogą także podróżować osoby zajmujące miejsca na tylnej kanapie. Chociaż wydaje się, że osoby o znacznym wzroście mogą mieć problemy z miejscem nad głowami, to w rzeczywistości nie jest aż tak źle. Podczas naszego testu na tych miejscach podróżowały dwie osoby o wzroście 195 cm! Nie zabrakło miejsca nad głowami i na wysokości kolan.

Mitsubishi – sukces autorskiego pomysłu marki w Polsce

Komfort pasażerów współdziała z przestrzenią bagażową, która standardowo ma 329 l i kosztem miejsca na kolana, można ją zwiększyć do 436 l. Do dyspozycji mamy jeszcze 37-litrowy schowek pod podłogą bagażnika.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 4WD CVT – więcej mocy z napędem 4×4

Dobrą dynamiką jazdy zapewnia czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 163 KM, który optymalnie współpracuje z bezstopniowa przekładnia automatyczną CVT, posiadającą osiem wirtualnych przełożeń. Dla tych kierowców, którzy preferują sportowy styl jazdy, pod kołem kierownicy zamontowano łopatki do zmiany wirtualnych biegów. Istnieje też możliwość manualnej zmiany przełożeń za pośrednictwem dźwigni zamiany biegów znajdującej się w środkowym tunelu.

Układ kierowniczy precyzyjnie steruje przednimi kołami, a sztywne zawieszenie wraz z napędem 4×4 gwarantuje optymalną trakcję.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 4WD CVT – multimedia

Obsługa multimediów odbywa się za pomocą touchpada zamontowanego na środkowej konsoli lub dotykowo na ekranie centralnego wyświetlacza. To rozwiązanie, które jest często krytykowane, chociaż po nabyciu wprawy pozwala na łatwe sterowanie multimediami.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 4WD CVT – podsumowanie

To z cała pewnością model wart zainteresowania. Szczególnie dla osób lubiących wyróżniać się na drodze. Pochwalić można design nadwozia. Jednostka napędowa nie sprawi kłopotu przy wyprzedzaniu, gdy potrzeba więcej mocy, chociaż przy dynamicznej jeździe może zaskoczyć użytkownika większym zużyciem paliwa.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 4WD CVT – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika1499 cm3 T-MIVEC Clear Tec, R4, benzyna z turbodoładowaniem
Moc 163 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1800 – 4500  obr./min.
Skrzynia biegów i napędCVT (8 wirtualnych przełożeń), napęd 4×4
Prędkość maksymalna200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4   s
Średnie zużycie paliwa podczas testu7,9 l/100 km
Długość4405 mm
Szerokość1805 mm
Wysokość1685 mm
Rozstaw osi2670 mm
Pojemność bagażnika329-436 l
Pojemność zbiornika paliwa60 l
Masa własna1555 kg
Cena wersji 1.5 2wd 6MT INVITE84 990  zł
Cena wersji testowanej 136 790zł