IONITY obsługuje ponad 1500 punktów ładowania zlokalizowanych wzdłuż europejskich autostrad w 24 krajach. Dodatkowa inwestycja zwiększy do 2025 roku liczbę ultraszybkich punktów ładowania w Europie do 7000. Ładowarki te zostaną umieszczone nie tylko w większej liczbie kluczowych lokalizacji przy europejskiej sieci autostrad, ale będą również instalowane wzdłuż ważnych dróg krajowych i w pobliżu dużych miast. Zwiększenie liczby stacji ładowania jeszcze bardziej ułatwi klientom zlokalizowanie ultraszybkich ładowarek, które akumulator takich samochodów jak elektryczny crossover Kia EV6 są wstanie naładować od 10 do 80% w zaledwie 18 minut.
IONITY wykorzysta to dofinansowanie również do zwiększenia w Europie liczby lokalizacji stacji ładowania – z 400 aktualnie do ponad 1000 do 2025 roku, przy czym każda lokalizacja będzie dysponować średnio od ośmiu do dwunastu ultraszybkich punktów ładowania o mocy 350 kW. Już istniejące obiekty przy trasach o dużym natężeniu ruchu i zwiększonym zapotrzebowaniu na ładowanie również zostaną rozbudowane o dodatkowe punkty ładowania. Dzięki tym działaniom znacznie skróci się czas ładowania i oczekiwania klientów w lokalizacjach o największym natężeniu ruchu.
IONITY, w ramach rozbudowy sieci, będzie dążyć do pozyskania większej liczby własnych nieruchomości oraz – w zależności od lokalizacji – do budowy i obsługi własnych stacji paliw. Firma niedawno zaprezentowała „Oazę” – koncepcję stacji ładowania w przyszłości. Model pokazywał zadaszone stacje ładowania i parki ładowania, zlokalizowane obok kawiarni, restauracji i sklepów, co zapewni klientom większą wygodę.
Sieć IONITY wykorzystuje wiodący europejski standard ładowania – Combined Charging System (CCS). Energia do zasilania stacji ładowania w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych. Oznacza to, że kierowcy samochodów elektrycznych marki Kia, którzy korzystają z sieci ładowania IONITY,podróżują bez emisji dwutlenku węgla.
Jason Jeong, Prezes Kia Europe, powiedział: „Gdy myślimy o stopniowym wycofywaniu z oferty w ciągu najbliższych dziesięciu lat nowych samochodów z silnikiem spalinowym, kluczowe znaczenie dla kierowców ma dostęp do rozległej i niezawodnej infrastruktury stacji szybkiego ładowania. Dalsza inwestycja w IONITY przełoży się na znaczny wzrost liczby ultraszybkich ładowarek w Europie. W ten sposób wspieramy też nasze samochody i możemy zaprezentować zalety ładowania wysokonapięciowego. Dzięki temu więcej kierowców niż kiedykolwiek będzie mogło szybko i łatwo ładować auta, co zapewnia bezproblemowe korzystanie z samochodów elektrycznych”.
Do 2026 roku Kia planuje zaoferować na świecie aż 11 nowych samochodów elektrycznych, w tym siedem modeli typu BEV nowej generacji. Wprowadzony na rynek na początku tego roku crossover EV6 jest pierwszym samochodem elektrycznym marki Kia skonstruowanym na nowej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Zaawansowany układ ładowania EV6 prądem o napięciu 800 V umożliwia zwiększenie zasięgu o 100 kilometrów w mniej niż cztery i pół minuty ładowania przy pomocy ładowarki o mocy 350 kW, a przy pełnym naładowaniu zapewnia zasięg do 528 kilometrów.
Źródło: KIA
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…