Eksperci internetowej porównywarki cen usług finansowych rankomat.pl wraz ze specjalistami serwisu dobrymechanik.pl przeanalizowali dane o kosztach napraw samochodów różnych marek. Z badań tych, które objęły naprawy umówione przez portal dobrymechanik.pl, wynika, że najmniej za usługi serwisowe płacą właściciele samochodów Toyoty.
Średni wydatek na naprawę auta Toyoty w okresie od stycznia do września 2021 roku wyniósł 543 zł. Różnica między tą kwotą a średnią ceną naprawy samochodu marki, która okazała się najdroższa w serwisie, to 198 zł (36 procent). Z danych portalu dobrymechanik.pl wynika także, że w pierwszych 9 miesiącach 2021 roku średni koszt wizyty w warsztacie samochodowym to 614 zł.
Samochody Toyoty były najtańsze w serwisie również w poprzednich latach. W 2019 roku za naprawę ich właściciele płacili średnio 393 zł i był to jedyny wynik poniżej 400 zł ze wszystkich przeanalizowanych marek. W 2020 roku kierowcy Toyot zostawiali w warsztatach samochodowych średnio 481 zł, o 238 zł mniej niż posiadacze samochodów marki najdroższej w obsłudze serwisowej.
„Samochody Toyoty są tanie w utrzymaniu przede wszystkim ze względu na ich ogromną niezawodność. Jeśli samochód się nie psuje, to koszty serwisowe ograniczają się do rutynowych przeglądów i wymiany płynów oraz części eksploatacyjnych” – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland. – „Średnie koszty utrzymania samochodów naszej marki pozostają na niskim poziomie także w związku z coraz większą popularnością hybryd, które stanowią już ponad połowę wszystkich nowych samochodów opuszczających nasze salony. Niezawodność hybryd wynika nie tylko z doskonałej jakości Toyoty i bardzo wysokich standardów produkcji, obowiązujących w naszych fabrykach, ale przede wszystkim z ich prostej konstrukcji. Napęd hybrydowy nie wymaga stosowania takich elementów jak rozrusznik, alternator, turbosprężarka, koło dwumasowe czy pasek klinowy, dlatego obsługa serwisowa hybryd jest dużo prostsza. Właściciele modeli z napędem hybrydowym oszczędzają także na rzadszej wymianie hamulców i niezawodności niewysilonego, wolnossącego silnika benzynowego, który dzięki wsparciu silnika elektrycznego jest wyjątkowo trwały”.
Hybrydy stanowią ogromną część parku samochodów Toyoty na polskich ulicach. W ciągu 17 lat, które upłynęły od debiutu na polskim rynku modelu Prius, marka sprzedała ponad 140 000 samochodów hybrydowych. Modelami, których wersje hybrydowe cieszą się największą popularnością w naszym kraju, są Corolla (ponad 34 000 egz. sprzedanych do tej pory), RAV4 Hybrid (ponad 29 400 egz.) i Toyota C-HR (ponad 28 600 egz.). Często spotykanymi hybrydami na polskich ulicach są także Yaris (ponad 19 950 egz.) i Auris (ponad 18 500 egz). W ciągu 10 miesięcy 2021 roku sprzedaż hybryd Toyoty sięgnęła 36 850 egzemplarzy. Hybrydy stanowią ponad połowę wszystkich samochodów sprzedanych przez Toyotę w tym roku.
Źródło: Toyota
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…